Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

pojďme volit anděla

11. 01. 2018
18
32
1624
Autor
agáta5

nevíte ještě?

V noci jsem potkala anděla. Přiletěl na takovým divným papíru. Koukám jako sůva, přiletěl na dvojstránce letáku z Tesca! To by se ašš poradoval, pomyslím si.
Jednu půlku měl na vejcích za čtyři, druhou na másle za pade a že prej má křídla od ropy, tak přistál u mě. Dál to nedal. Chtěl sice do sněmovny na výzvědy, ale když mu prej půjčím auto, pojede zítra.
"Ale letáky máte perfektní, nehořej, to se čerti poserou vzteky. Z čeho to vyrábíte?"


Udělala jsem mu kafe, nabídla cigáro. Uvelebil se v mým oblíbeným křesle, nohu přes nohu a už se svěřuje.

"Víš, tam u nás se to nějak kazí. Pánbůh se někam zašil a my budeme fúzovat s peklem. Rohatí chtějí převzít ochranu brány. Už to nikdy nebude tak čistý jako dřív, to mi věř, znáš čerty.
Hvězdy chtějí nahradit bilbórdem Zemana a nebe přejmenujou na čapí hnízdo, no sodoma gomora. Satan tvrdí, že budeme světoví a všichni mu přikyvujou jako zhypnotizovaný. Pořád čučí do těch beden a do mobilů, prostě jsou úplně mimo..."


Vytáhla jsem flašku od vánoc.


"...A aby toho nebylo málo, chtějí kotle šoupnout do sběru, že prej koho by asi tak ohřívali, že jo, a k tomu když je energie tak drahá a uhlí dochází…  hm.. přemýšlím, že bychom mohli topit těmi letáky, to vypadá na nějakou ekologickou vychytávku… ale asi to neprojde, utahujem opasky."

Vyhrnul košili a ukázal mi vosí pas: "já ti už vypadám jako ženská a přitom jsem hermafrodit."


Vytáhla jsem další flašku.


"Ale máš to tady hezký, holka, takový útulný. Co kdybych se sem nastěhoval nastálo? Bych ti řezal dříví, plnil přání a třeba bychom mohli založit nějakou novou stranu, třeba s andělem na věčný časy…"


Rozbalila jsem novou krabičku cigaret a jak si tak bafáme a já přemejšlím o tý straně, vyskočí ten tajtrdlík z nebe a huláká:
"Hovno, postavíme archu!"
Byl tak zanícenej, že mi ho bylo líto. Archu? Pro koho asi?
Jako by čul mý myšlenky.
"No by sis ty lidi vybrala a já bych zařídil, aby ti ostatní zmizeli." Hm...


"Víš, mě se stýská po bohovi. On byl vždycky tak spravedlivej a hodnej a teď jak se tam u nás roztahujou ti rohatí a my andělé už ani nevíme, kam máme složit hlavu, hledáme pomoc na zemi. Co ty na to?"
Jsem z toho celá špatná.
"Víš, anděli, my lidi jsme vždycky hledali pomoc u boha, když už to bylo fakt zlý a ty mi teď nabízíš, že se můžu rozhodnout sama a takhle celoplošně. Copak já jsem nějakej bůh? Já ti nevím, jsem ještě z tý komunistický doby, vždycky za mě rozhodoval někdo jinej, no a teď vlastně taky… kecy ty já mám, ale takhle natvrdo se rozhodovat?  Čeče, mě to úplně děsí."


"Neboj, já ti budu pomáhat. Osvítím tě svatým duchem."


Ztrestali jsme ty flašky všechny, dokonce i archivní víno po dědovi.


Ráno byl pryč i s mým autem. Kocovinu jsem měla strašnou. Držela se mě jako klíště dva dny!
Třetí den bloumám po obýváku a pouštím televizi. Na obrazovce se objevuje další kandidát na prezidenta. Takovej prcek s brejličkami a jak tak na něj koukám a říkám si, co ty seš zač, mrkne.
Prevít malej okřídlenej!

 


32 názorů

agáta5
13. 01. 2018
Dát tip

kví, i já mu dala mu svůj hlas :) tak snad nám neudělá ostudu


agáta5
12. 01. 2018
Dát tip

lnice, jsi mě rozesmála :)

Leraku, já jí taky moc nemusím, protože v tom aby se už čert vyznal

gabi, asi tě vyslyším :))) na příští volební období se řádně připravím

evžo, realita je všechno jen ne ftipná :(

cht.. mortal bombat... je skvělý... až tam budeš, vzpomeň si na mě :))

 

všem díky za zastavení, jsem šťastná, že vás bavím a dneska šup, šup do voleb !!!


CHT
11. 01. 2018
Dát tip

tož to sem teda musel přilézt - Mortal Bombat!!

A potom proč nás Szczygiel miluje a potom proč jsme ty uchechtaný bestie a potom to je právě vo tom!!

Hele, že je boží, ten tzv. český ateismus, až "tam" budu, zkusím dohodnout nějakou protekci, páč když mohli smlouvat s Bohem Abrahám a Lot,tak proč bych to nemoh udělat taky, prezident neprezident?


Lerak, akoby sa stalo, píšem si ho do diára :)


Lerak12
11. 01. 2018
Dát tip

GABI, Tobě bych za koment taky šoupl TIP. Super.


Škoda, že realita není tak vtipná jako tvoje humorné pojednání. :-) /T


agátka na hrad! :)))*


Lerak12
11. 01. 2018
Dát tip

Politika je pro mě Q, tedy naklíčená nula, která stejně nevyroste. Tak se politiky straním, jak jen mohu. Tip  ji tudíž nedám. Ale patří  jen  Tvé  slohové zdatnosti a fantazii. Tu já mohu.


atkij
11. 01. 2018
Dát tip
:)))

Diana
11. 01. 2018
Dát tip

Pobavilo :-)*


Lnice
11. 01. 2018
Dát tip
Literárně virtuózní...*

agáta5
11. 01. 2018
Dát tip

pedvo, je to pravda pravdoucí :)))


pedvo
11. 01. 2018
Dát tip

Já si stejně myslím, že sis to vymyslela. Ale málem jsem ti to uvěřil, tak se ti to povedlo!


agáta5
11. 01. 2018
Dát tip

dodola, tak s těmi koblihami si nejsem jista... ale pečení holuby to by možná šlo :)

goro, já ti nevím... :)

yane, oplácím úsměv :)

revírníků, díky, jsem ráda, když pobavím a když parádně, to je ještě lepší :)


revírník
11. 01. 2018
Dát tip

Už jste si tu všechno vyříkali, tak já jen navrch dodám, že jsi, agátko, pěkný číslo. Pobavilas mě parádně.


Yan73
11. 01. 2018
Dát tip

:)


Gora
11. 01. 2018
Dát tip

agáto, a co nějakýho bezdomovce /měl by najednou Hrad/, mám několik kandidátů:_)

vážně - přála bych to básníkovi:-)


Dodola
11. 01. 2018
Dát tip

Ta fúze s peklem by se časem chytla... pár pravdoláskařů by bylo možná zpočátku proti, ale kdyby byly koblihy zadarmo...


agáta5
11. 01. 2018
Dát tip

milý lastgaspe, ani nevíš, jakou mi děláš radost, že tě mé blbinky oslovují... mám je moc ráda a ještě raději, když si představím usmívající se tváře za monitorem... sranda prostě musí bejt, i kdyby na chleba nebylo  :))

kočko, v pozadí tahat za liány můžeš, ale to se fakt nikam nehnem :)) natož do parlamentu :)))))


Kočkodan
11. 01. 2018
Dát tip
No, mozná bych ti mohl delat Ovecku, zvíre jako zvíre. Nebo tahat u Jany za pozadí. Tedy chci ríct tahat v pozadí za liány... mlsný smajlík (obzvláste pri predstave realizace toho prereknutí)

lastgasp
11. 01. 2018
Dát tip

Milá Agáto, předem mého . . . a tak dále, bych mohl napsat děkovný dopis za tvoji "Blbinku". Nenapíšu, protože žádná taková slova díků neexistují, aby dostatečně ohodnotila tvoje dílo. Nechci podceňovat Písmáka, sám jsem rád, že sem mohu občas něco vmáčknout, ale tvoje "blbinka" by zasloužila širší publikace a zveřejnění. Hašek by se zastyděl, kdyby to četl. Mám nenápadné podezření, že nejsi žádná začátečnice, ale úžasná, jasně zářící hvězda humoristického nebe. 

Typ je málo, ale alespoň tak se mohu poděkovat. 


agáta5
11. 01. 2018
Dát tip

kočko, čeče, ty mi mluvíš z duše... jsem o tom přemejšlela už, ale když já jsem tak líííínáááááá ... jedině, že bys to za mě obskákal, když jsi ta opička a já bych už jen kralovala :))))


Kočkodan
11. 01. 2018
Dát tip
U názvu jsem si pomyslel: Jé, Jani, to je vod tebe strasne milý, ale vzdyt já vubec nekandiduju... Skoda ze nejsi mezi kandidátkami ty, mely bychom první prezidentku v hysterii...´pardón, historii. A ty cervený bombardáky nad Hradem, to by byla krááása!!!

agáta5
11. 01. 2018
Dát tip

jo a ty mi tam uspořádáš charitu, tůdle :)))


Gora
11. 01. 2018
Dát tip

Vezmeš mne na archu? A pár Písmáků taky?

I zvířata by se vešla:-)


agáta5
11. 01. 2018
Dát tip

no, já si nejsem jista žádným... ale Horáček mě napadl... z těch, co tam jsou ... to je fakt těžkej oříšek :)) tak třeba když má tu podporu... :)))))))


nápověda - má nahoře parťáka, co hraje na piáno...:o)


agáta5
11. 01. 2018
Dát tip

dikes za čtení týhle opravdu blbiny :)))) jsem se sama sebou pobavila, když jsem to psala

kvíčalo, no nevím, musíš koukat, kterej mrkne :)))

 


a nemá on taky kouzelný sluchátko...? :o)


Andělka1
11. 01. 2018
Dát tip

***


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru