Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Svět Salvátora D.

Výběr: Lyryk, a2a2a
18. 01. 2018
29
55
4034
Autor
Gora

inspirováno dílem Salvátora Dalí Sloni

 Tekoucí hodiny

a další

 

Na odkazy je třeba kliknout:-)

 

Svět Salvátora D.

 

Nechává místo vjemům

pro otevřené oči bulimie kreativity

v mezírkách roztřesených starých filmů

 

Skutečnostem skrývajícím jiné děje

/rozebrané na atomy/

bez předem daných scénářů

 

Vždyť slonům stačí k chůzi hmyzí nohy:

to my věšíme na torza stromů

sny  které mizí

 

jako artefakty

odklapané lopatkami vodních mlýnků

na dravém potoce života

 

Po deskách mezi nohy stolů

mezitím odkapává  

nažhavený  čas


55 názorů

Gora
28. 09. 2020
Dát tip

Díky, Z.E. 


Líbí se mi to:)


Gora
27. 02. 2018
Dát tip

Ann - díky moc, ještě jsem mohla dát - sloní sny, které mizí:-)


Annabel-Lee
27. 02. 2018
Dát tip

pecka :-) líbí se mi ta neobvyklá spojení slov..."pro otevřené oči bulimie kreativity"...ale nejsilnějš je pro mě tenhle obraz:

Vždyť slonům stačí k chůzi hmyzí nohy:

to my věšíme na torza stromů

sny  které mizí

 

dost povedené :-))))))


Gora
09. 02. 2018
Dát tip

a2a2a - nevím, co bych k té /ne/kvalitě dodala, snad jen - v nějaké formě poezie dost tápu, jednou vázané, jednou volné , jednou mini, jednou dlouhé...prostě stále hledám "svůj styl" a nevím, zda ho najdu. Zatímco v próze se snad trochu objevuje, aspoň mám ten pocit. Ale básně miluju, nejvíc...nechci to vzdát.

Upřímnost za upřímnost, a velký dík...tím větší radost mám, když se líbí:-)


a2a2a
09. 02. 2018
Dát tip

Upřímně, až se mi nechce věřit, že může být tak kvalitativní rozdíl mezi tvými jednotlivými básněmi. Tady smekám a znovu se přistihuji (to pro omluvu), že někdy napoprvé nevnímám texty, jak bych měl. O to raději splácím dluh.


Ozzozorba
06. 02. 2018
Dát tip
Ano ano, vyzkouším a uvidíme (tedy jestli něco bude vidět).

Umbratica
05. 02. 2018
Dát tip

Musíš na to mít takový připínací prográmek.Měla jsem ho od jednoho ajt'áka. Jinak jsem ale,co se PC týče analfabet. Nějaký ajt'ák ti ale určitě ten prográmek rád pošle,nebo ti poradí,jak ho stáhnout třeba ze Slunečnice.


Ozzozorba
01. 02. 2018
Dát tip
bezva, tož budu dávat s obrázky, tedy pokud na to přijdu jak.

agáta5
01. 02. 2018
Dát tip

hehe, prej rozpumpovat...


Umbratica
01. 02. 2018
Dát tip

Ozzy,

ale někteří přece obrázky vkládají,určitě to zakázáno není. Kdysi dávno jsem to taky dělala.


Gora
01. 02. 2018
Dát tip

agi, promiň mu, je mladý a horkokrevný, chce to rozpumpovat:_)


agáta5
01. 02. 2018
Dát tip

no já ti tam ty obrázky ozzi nedám, nevím, proč mi posíláš avíza!!!


Ozzozorba
01. 02. 2018
Dát tip
dikes za tip, mrknu na to

Ozzozorba
01. 02. 2018
Dát tip

Dobrý nápad s odkazy ... možná by bylo fajn, kdyby nám bylo umožněno do svých textů vkládat obrázky.


Gora
01. 02. 2018
Dát tip

někdo to zde dělá, jmenuje na Rimmer, také Vesuvanka...nevím, jak to dělají, ale je to fajn, kdyžtak k nim nakoukni...


Gora
01. 02. 2018
Dát tip

Ozzo, díkes:-)


Ozzozorba
01. 02. 2018
Dát tip
Rozplizlý čas a muší sloni.

Gora
28. 01. 2018
Dát tip

Díky. Radovane, raduji se:-)


jo, obraz to vystihuje


Gora
25. 01. 2018
Dát tip

Um, díky


Umbratica
25. 01. 2018
Dát tip

Dalí je mnohem složitější osobnost,než se obecně soudí. Víš třeba,že si na studiích nechal říkat "československý malíř" ? Fotografovalo jej několik československých fotografů,modeloval ho jeden československý sochař. On těch děl samozřejmě využíval k sebepropagaci. - M.j.ale také dostal vyznamenání od generála Franca a přijal je,zatímco jeho sestra byla na druhé straně barikády. S.D. nejen natočil film Andalůzský pes,spolupracoval s Hitchcockem a jinými filmaři. Patří i do dějin fotografie,kam se zapsal spoluprací s Philippe Halsmanem.  - S.D. byl velmi mnohostranná osobnost a bylo by to na dlouhé povídání.


Gora
25. 01. 2018
Dát tip

Um, děkuju, mám o Dalím dost přečteno, zajímá mne hodně let...vím, že natočil němý film, tím začínal, později ještě několik, a kreslil kulisy "králi horrorů" do filmů, byl všestranně nadán a velmi kontroverzní...

Děkuju za informace ohledně obrazů, ten přesný význam jsem neznala.


Umbratica
25. 01. 2018
Dát tip

Tip. - S.D. je tak trochu můj obor a tak jsem moc ráda,že mají o tohoto kontroverzního malíře lidé pořád zájem. Obraz Pokušení Svatého Antonína,který tě tak zaujal už patří do období po roce 1946,kdy malíř přijal ,otřesený výbuchem atomové pumy na konci druhé světové války, katolickou víru. - To,že sloni,kteří nesou na zádech symboly různých pokušení,mají pavoučí nohy znamená vratkost veškerých svodů ve střetu se skutečnou vírou(křížem v ruce Sv.Antonína). Dalí sám se ale rozhodně svodům světa neubránil. Miloval slávu,peníze a luxus,miloval trh a svět módy a většina lidí ani neví,že si víc vydělával jako návrhář ve světě módy než jako malíř. Největšího úspěchu dosáhl v USA,kde se choval způsobem,který byl ostatním surrealistům,většinou levičákům odporný. - Negativní charakterové rysy ale nebránily S.D. v tom,aby namaloval několik velmi duchovních obrazů , z nichž mám od dětství nejraději Vidění Sv.Jana od kříže. S.D. byl asi jediný,kdo vnesl do moderního malířství vznešenost a duchovní rozměr. Byl to moderní malíř,který byl v opozici proti modernímu malířství a to jak principiálně tak co se týče konfliktů s jinými malíři Picassem počínaje.


Gora
21. 01. 2018
Dát tip

Jani, děkuju, taky jsem kdysi stála v úžasu nad Hodinami a jinými jeho díly, ale je to opravdu mnohovýznamové a stále moderní...díky:-)


Gora
21. 01. 2018
Dát tip

Dodolo, díky a jsem ráda, že jsi se zastavila i u zatím neznámých obrazů...bulimie jako výraz hladu po stále nových a nových extravagancích - tím je SD. proslulý:-))


vesuvanka
21. 01. 2018
Dát tip

Irenko, to je moc pěkně vyjádřené :-))). Vzpomínám, že když jsem kdysi dávnoi viděla tekoucí hodiny poprvé, tak jsem se tomu smála, ale obraz má i myšlenku (i další obrazy Salvátora Dalího), stejně tak i Tvoje báseň. TIP


Dodola
21. 01. 2018
Dát tip

Překvapivé téma i zpracování, akorát by mi v té první sloce seděla víc anorexie, když tak koukám na ty nohy :-)

Ten obraz se slony jsem neznala, jen Pokušení svatého Antonína, poslední je moc pěkný, ten jsem taky neznala


Gora
20. 01. 2018
Dát tip

Petře s třemi trojkami, trpím stejnou fascinací:-) a dík!


Petr333
20. 01. 2018
Dát tip

Tip za originální téma k obrazům. Díla S. D. fascinují i mě. Slušná práce Ir.


Gora
20. 01. 2018
Dát tip

agáto, dík, mám radost...k obrazům - táta maloval, mám celkově ráda výtvarno...k sobě - nejčastěji se dopouštíme omylů sami u sebe:-)


agáta5
20. 01. 2018
Dát tip

já tyhle obrazy moc nemusím, sic nevím proč, fantazii meze nekladu :) celkově mě Dali neoslovil .. ale báseň se ti povedla... když jsi kdysi psala, že máš nohy pevně na zemi, věděla jsem, že kecáš :)


Gora
19. 01. 2018
Dát tip

Štírko, děkuju ti, jsem ráda, že se líbilo:-)

O odkazy jsem požádala Aleše Nováka, taky mi to nejde...


Štírka
19. 01. 2018
Dát tip

A já Ti moooc děkuji, za odkazy, poněvadž to jsou verše v obrazech a nádherné.... s podtexty....danými fantazií ... (já odkazy neumím, pomůžeš mi ?)


Kočkodan
19. 01. 2018
Dát tip
Kdepak, bylo by ode mne vysoce nezodpovedné, nutit te do psaní hororu, kdyz s nimi (tedy co se týce tvorby) nemás naprosto zádné zkusenosti. Navíc by stejne hrozilo vymazání adminem, jelikoz by pri realistickém uchopení vzniklo dílo budící neúnosné verejné pohorsení a odpor. ;-)

Gora
19. 01. 2018
Dát tip

Luboši, takže jsi u mne objednal báseň, ano? Beru v potaz...

Díky, jedno černé bych si dala:-)


Kočkodan
19. 01. 2018
Dát tip
Irco, je trochu skoda ze to není Svet L. Š. Ale protoze jde o dílko moc pekné, tak primhourím ocka. Já jsem si mimochodem nekolikrát dal Salvátora do zaludku, tak se tady jmenuje silné cerné pivo. Krem(ro)licku ne. (mrk)

Gora
19. 01. 2018
Dát tip

Oldjerry, díky, co je krásnějšího než obrazy a poezie /nemyslím své pokusy, ale ta pravá:-)/...


Oldjerry
19. 01. 2018
Dát tip

To je vyšší level... nemám právo udělit výběr, ale představ si, že si ho ode mne dostala, tip  je samozřejmý*


Gora
18. 01. 2018
Dát tip

Leraku, děkuju ti:-)


Lerak12
18. 01. 2018
Dát tip

Pro mne dobrá kultura, pro mne zajímavé verše. 


atkij
18. 01. 2018
Dát tip
Aha:) diky za tip. Budu tedy vedet, na koho se obratit:)

Gora
18. 01. 2018
Dát tip

Aleš Novák, práce všeho druhu:-))), to já zas  jsem...ignorantka:-)


atkij
18. 01. 2018
Dát tip
To jo:)) nejsem zas takova ignorantka ... myslim vlozeni odkazu.

Gora
18. 01. 2018
Dát tip

Myslíš tady? V anotaci nad dílkem jsou odkazy, a na ně jen klikneš...


atkij
18. 01. 2018
Dát tip
Dotaz, jak na to?

Gora
18. 01. 2018
Dát tip

Evži, díky, věrná čtenářko...


Gora
18. 01. 2018
Dát tip

Jitko, díky, to mne baví, už v létě jsem jeden "obrázkový" s klikacím dala - jmenuje se Bio illusion a je tam obraz Eda Hoppera:-)

Díky!


Taky se mi to moc líbí. Máš neotřelé nápady. Super. /T :-)


atkij
18. 01. 2018
Dát tip
Hm, popisnost nas tem k adjektivum primo ponouka. Stava se mi to taky:) Pekny namet.

Gora
18. 01. 2018
Dát tip

Shaki, díky ti, jsem ráda, že jsi četla:-) Taky kouknu na tvůj příběh, o víkendu...


Shaki
18. 01. 2018
Dát tip

Taky jsem si tu vybrala části, které mě oslovily.

Na verše nejsem žádný odborník, ale vím, co se mi líbí a co ne. Tohle řadím k "líbí." :)


Gora
18. 01. 2018
Dát tip

Čudlí, dík, viděl jsi klikací odkazy?? Ty se vyskytly díky Alešovi:-))


Čudla
18. 01. 2018
Dát tip

Tekoucí hodiny jsou můj nejoblíbenější obraz a Sloni s pavoučíma nohama hned v závěsu. Zajímavé, jak jsi to trefila. /*


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru