Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Studená

20. 01. 2018
7
9
879

Nádherné počasie, hriech sedieť doma. Ešte toto, ešte tamto, pobehujem po záhradke, s očami na hodinkách, nezmeškať príchod mamy. Žltučké hlávky prekrývajú zelenú, tak rada by som sa s nimi maznala čo najdlhšie, keby...

Susedov učesaný trávnik je alergický na žltú, vypichne každú púpavu skôr, než stihne vykuknúť. Zapínam teda kosačku, postínam ich blonďavé, nech nezošedivejú a nerozletia sa ku vzorným. Chvatne všetko spratávam do garáže, je čas.

Vybehnem hore schodmi, mama na prahu dverí: „Čo si len mala také súrne v tej záhradke, cez najväčšie slnko, vieš, že na to stále upozorňujú...“

Pravým dôvodom zvýšeného hlasu je aj tak nedostatočné privítanie „návštevy“, akoby som nevedela.

Bleskove sa prezliekam, umývam si ruky a dávam variť vodu na kávu. Pokladám na stôl a počúvam. Dožaduje sa mojej pozornosti, do každej vety vloží naliehavé: „No povedz! Chápeš to? Len mi povedz! To ja by som...“ Uhýbam očami, akýkoľvek nesúhlas je braný ako urážka, vyhýbam sa konfliktu.

Po hodine skríkne: „Tá káva je studená! Uvarila si tú vodu?“

„Ale mami, veď je pol tretej, ako môže káva vydržať horúca v malej porcelánovej šálke hodinu!“

Vybuchne: „Akú hodinu?! Keď som prišla, ruky si si umývala, prezliekala sa...“

Znova k nej priloží pery: „Je celkom studená!“

„Tak ju nepi, uvarím ti druhú!“ nachvíľu zneistiem, žeby som naozaj zabudla zapnúť kanvicu? Utekám do kuchyne, ešte je teplá, aj zvyšok vody, prelievam si ju cez prsty.

„Tak mi ju zohrej v mikrovlnke!“ strká mi ju do ruky.

Po ceste späť počujem zahanbené  mrmlanie: „Alebo mi u vás tak rýchlo plynie čas? Asi som ja na vine.“

Zabúda na kávu a pokračuje v monológu.

 


9 názorů

Ľuboško, veď ty mi to svojimi komentármi vynahrádzaš :)

 


Kočkodan
20. 01. 2018
Dát tip
I když to Hanka hezky vysvětlila, přesto občas nespokojeně mručím, zlatíčko by mohlo být ke své platinové dcerce ještě zlatíčkovatější.

usmievam sa od uška k ušku, pozri ako :))))))


8hanka
20. 01. 2018
Dát tip

nemáš za čo ďakovať, si dobrá dcéra a mama to vie...máš pre ňu pochopenie, nekritizuješ ju, nevyčítaš, neopravuješ, ako by mala, čo by mala...a máš trpezlivosť, tú my, starší ľudia potrebujeme od Vás, mladších


áno, hanka, pravdu máš, ďakujem aj za ňu, ako pekne si sa jej zastala


8hanka
20. 01. 2018
Dát tip

mamu chápem, kým bola mladšia, chodila do práce,  mala pri sebe rodinu, o ktorú sa bolo treba postarať, nemala veľa času na všímanie si iných a rozoberanie toho, čo robia...a naviac život s babkou Aničkou...

teraz jej dni vyzerajú inak, býva sama, nemá príliš veľa stimulov, väčšinou kamarátky, susedov,  rozpráva o tom, čo vidí, o čom počuje...

 


Irenka a Jarko, mama je zlatíčko v porovnaní s niektorými protivnými babkami, toto sú len také drobnosti, skôr úsmevné ako k zlosti


revírník
20. 01. 2018
Dát tip

Nemáš to lehké, ale vydržet musíš. Hlavně klid.


Gora
20. 01. 2018
Dát tip

Kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde:-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru