Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Plesové topánky

26. 01. 2018
6
10
927

„Mamičkááá? Tie plesové topánky mám tu, či v Nemšovej?“ pýta sa Monka.

„Ktoré sú plesové?“ pýtam sa.

„Veď jediné, čo mám na opätku. Svadby pohřby promoce.“

„Nie. Také som nestretla. Hore som vykladala pred zimou samé balerínky.“

„Som si myslela, že budú v Nemšovej. Potrebujem skontrolovať, či ešte jednu noc vydržia, alebo musím do soboty pozháňať nové.“

Maľujem si, nenechám sa rušiť.

„Zajtra neprídem. Mám službu, tak ma nečakaj, skončíme s Mišom naraz, pôjdeme domov,“ pokračuje.

Na druhý deň zvoní telefón: „Zastavím sa večer. Tie topánky som nenašla.“

Otvorím dvierka na hornej skrinke, nemusím sa prehrabávať dvomi radmi krabíc, tá s plesovými je rovno na očiach, obrázok zvýraznený zelenou fixkou a vedľa nápis MONKA. Takto prehľadne odkladám sezónnu obuv.

Prichádza Monka.

„Tie topánky sú tu,“ usmievam sa. „Keby si otvorila hornú skrinku, videla by si ich. Pozri!“

„Ale ty si mi povedala, že URČITE tu nie sú,“ bráni sa.

„Je to celkom možné. Ale ja zabúdam. Tak si teraz ty, dobre zapamätaj, kým máš tridsať, že mamičke neveriť!“ usmievam sa.

„Keby si ma včera videla. Prídeme domov, otvorím skriňu v chodbe a tá takmer prázdna. Pýtam sa Miša, kde sú topánky?“ líči Monka. „V garáži. Odpovedá mi s úplnou samozrejmosťou. Aj tie plesové? Plesové tu nemáš. Jak nemám, keď u mamy nie sú? Určite tu nie sú. Určite?! U mamy určite, u teba určite?“ od slova do slova mi popisuje atmosféru. „Tak ma to vytočilo, že som skákala jak čivava. Ty si jak môj dedko! On všetko nosil do pivnice a ty do garáže. A babka vykrikovala, raz aj mňa tam odnesie! A ty ma odnesieš do garáže.“ Vyskakuje, prehráva celú scénku a smejeme sa jak pominuté.

Keď odchádza, zakričím jej: „Se omlóvám!“

„Za čo?“ nechápe.

„Za tie topánky. Že som ťa zle informovala.“

„Prosím ťa! Ty nemáš za čo. Keby som nebola lenivá, sama som sa mohla pozrieť a nie sa spoliehať na mamičku. Ja keď sa upokojím, tak už používam aj mozog. Ale keď som vytočená, tak sú na vine všetci ostatní,“ priznáva sebakriticky.

 

 


10 názorů

Kočkodan
26. 01. 2018
Dát tip
Gabi, já jsem to přece okamžitě pochopil – ty jsi mě hlavně chtěla nenápadně poboskaŤ. Veď zátvorka je jako moje pusa... ;-)

Gora, komentáre sú často lepšie ako samotný text, už len pre tie sa oplatí písať :)

Luboš, neodolala som, ten kúsok chlebíčka pri zátvorke som zhltla, mňam


Gora
26. 01. 2018
Dát tip

Zase jsem ráda početla...i s komentíky, vtipálci a smíšci:-))


Kočkodan
26. 01. 2018
Dát tip
Agáto, ale jako vyžralá, jé promin, vyzrálá zena prece uz vís dávno, ze si clovek nakonec stejne musí vsechno vyžrat sám. (smajlík s kouskem chlebícku u závorky)

agáta5
26. 01. 2018
Dát tip

:))))) s váma je legrace.. dneska si to sním a zítra ráno začnu odznova... asi přiberu


Kočkodan
26. 01. 2018
Dát tip
Celkem bez váhání mohu udelat nad Jardou kríz...pardón u Jardy tri krízky na znamení souhlasu. Agáto, asi by bylo jeste horsí, kdybys zacala zítra pripravovat pohostení pro návstevu, která prijela uz vcera. :-)

ak je to niečo dobré, pomôžem ti s tým, ľúbim skoro všetko, zajtra pripravíš čerstvé :)

 


agáta5
26. 01. 2018
Dát tip

jj, ta paměť :))) včera jsem připravila na dnešek pohoštění pro návštěvu, která přijede až zítra :))


Som si spomenula, od koho sme prebrali túto hlášku - Michal Šeps sa v Superstar takto omlóval :)


revírník
26. 01. 2018
Dát tip

Monka je formát. Ty vlastně taky. Je fajn, že se omlóváš.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru