Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Přes park

01. 02. 2018
17
23
1096
Autor
Umbratica

 

 

 

Přes park

 

Žebroví větví

tu zastřešuje ticho

a chybí už jen kadidlo

aby se z bílého obláčku páry

mohli tajemně vynořovat

lidé a psi

 

Namísto samoty

našla jsem kostel

do něhož vrůstají

s nemodlenci

na ojíněných lavičkách

i výhonky pekla

 

Za vlnou vlna

krok co krok

ploužím se s línou řekou

ze čtvrti do čtvrti zimního města

v mátožném usebrání

jiného rytmu bytí

 

I kosi tady respektují

váhavost předjaří

a zkoušejí si vlažné  sursum corda

jen na půl zobáku

 

 

 

Déja vu

 

Vrby olše a rybáři

každý vždy separé

uprostřed křoví

s nadějí na vlasci

s očima na splávku

s řekou co odnáší

všechno jenom ne stíny

 

Když padne mlha

nepozná náhodný kolemjdoucí

z hrbatých siluet

kudy už prošel

 

 

 

 

 


23 názorů

Umbratica
16. 02. 2018
Dát tip

Díky,Penumbro. V tom Déja vu , je zobrazený můj pocit tady z Písmáku,kde někteří máme nahozenou svou udici už měsíce a roky a stále marně čekáme na svou velkou rybu.


Penumbra
13. 02. 2018
Dát tip

hodně sugestivní obrazy mlhy, vznáší se mi před očima


Umbratica
12. 02. 2018
Dát tip

Děkuji za chválu a za tip,Mari13. V parku se už pomalu začínají ozývat sýkorky a tak doufám , že se atmosféra už brzy změní k lepšímu.


Mari13
08. 02. 2018
Dát tip

Nejvíc na mě zapůsobila ta atmosféra parku... trochu tajemná a ponořená, poetická. Líbí.


Umbratica
05. 02. 2018
Dát tip

Markel,

moc děkuji za hvězdičku a těší mě,že básnička,která je pro některé čtenáře problematická,může jiné čtenáře zaujmot a pobavit.


Umbratica
05. 02. 2018
Dát tip

zvedavec,

ano,v jistém smyslu by se dalo říct ,že padla mlha.Možná z té mlhy vystoupím jako jiný člověk a možná z ní taky nevystoupím vůbec.

Učím se lépe chápat sebe samu a prostě jsem si uvědomila,že skrytá(dobře utajovaná) motivace mého psaní už tak nějak neodpovídá tomu,kam jsem došla myšlenkově.

- Samurajští generálové měli jedno přísloví : ryba,která plave,nevidí řeku. Mysleli tím,že jednotlivé části armády během bitvy nevidí v zápalu boje například to,že se posouvají příliš hluboko do vojska nepřítele a mohou být obklíčeny a zničeny. Generál vždy musel pozorovat bitvu z nějaké hory nebo aspoň z dřevěné rozhledny,kterou mu ženisté postavili. Je třeba mít nadhled a odstup. A z nadhledu a odstupu se mi už dnes moje psaní jeví jako slabé a vězící v minulosti mé duše.


Markel
05. 02. 2018
Dát tip

mně víc ta první *


zvedavec
05. 02. 2018
Dát tip

padla hmla? 

možno mylne, ale dávam si to do súvisu s tou ďalšou dvojicou básní a aj s mojimi hmlou zaliatymi obdobiami, kedy by som chcela vidieť,kadiaľ ísť, avšak hmla navôkol...

keď pôvodné cesty sa ukázali nefunkčnými

hmlou zaliate obdobia netrvali nikdy večne, avšak umožnili mi nájsť iné, nenaučené cesty v tej hmle, ktoré dávajú nádej, že povedú ďalej na miesta naplnenia


Umbratica
05. 02. 2018
Dát tip

Diano,

díky za hvězdičku.

 

Štírko,

opravila jsem to podle tebe a Gory.

 

Zajíci,

déja vu je je pocit,který mě přiměl svoje psaní na delší dobu přerušit.Začala jsem si totiž připadat jako rybář,který loví pořád jen samé malé rybičky.

 

Dodolko,

vím,že metafora kostel = park nebo les jeuž v mém případě klišé,ale někteří malíři také malují variace na stále stejný obraz. Tentokrát jsem si chtěla pohrát s archaickými slůvky,která nějak souvisejí s kostelem.

 

Indianska,

jsem vždycky ráda,když někoho pobavím.

 

Leraku,

já vím,že ty máš pro archaismy pochopení. V tomto jsme na jedné lodi.

 

Ozzy,

a co si myslíš,že jsem vypustila z láhve ?


Ozzozorba
03. 02. 2018
Dát tip
Aladin dzin.

Lerak12
01. 02. 2018
Dát tip

Nelze jinak, nežli přečíst verše s potěšením. Archaické prvky se mi nepříčí. Popřel bych jinak klasiky, kteří slovo "vyšlechtily" do recitační dokonalosti. Dokonalost  by neměla stárnout. Klidně by mohla (do jisté míry) žít i v samohybu pokroku s kulturním modernizmem. Dokud si lidé obecně rádi recitují "starou" romantickou poetiku mistrů...

Je to taková póza. Kráčet v novém trendu přes chtěnou mrtvolu. Já tomu říkám odezdikezdizmus.

Tvých veršů jsem si užil. 

 


Indianska
01. 02. 2018
Dát tip

Obě moc, druhá, víc!


Dodola
01. 02. 2018
Dát tip

Líbí se mi atmosféra přírodního chrámu a trochu archaické slovo nemodlenci. Namísto samoty kostel... dokonce mi to připomíná myšlenky horolezců, kteří nemají rádi pojem "pokořit horu", protože "hory jsou chrám"...


Déja vu se mi líbí. Tip.


Štírka
01. 02. 2018
Dát tip

~~podle mého náhledu existuje na půl  i napůl (rodělili se půl napůl, ale tohle byl dům na půl cesty....). ???  Jak to vidíte ...?

Zde bych to viděla : na půl zobáku.... 


Diana
01. 02. 2018
Dát tip

Zajímavé *


Umbratica
01. 02. 2018
Dát tip

Nevím,třeba máš pravdu. Ještě počkám,jestli se k tomu vyjádří i jiní.


Gora
01. 02. 2018
Dát tip

To ano, ale na/předložka/ půl /polovina - podst.jm./zobáku, tak jsem to myslela...


Umbratica
01. 02. 2018
Dát tip

Mrkla jsem se ted' na Pravidla.cz a příslovce napůl je tam dohromady.


Umbratica
01. 02. 2018
Dát tip

Díky,Goro, za chválu i za připomínku.


Gora
01. 02. 2018
Dát tip

Pěkné, Um, obě.

Tady bych rozdělila- na půl - jen napůl zobáku


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru