Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Únor a Č.K.

10. 02. 2018
30
40
3253
Autor
Gora

pozorování ze 3.2.2018

 

První únorové dny – a taje. Vltava pod Lazebnickým mostem divočí a stoupá po náplavce vzhůru. Selfie s bouřlivými vodami za zády dodá statickým fotkám dynamiku. V Rusku i Koreji dostanou „přátelé" avízo. Ať celý svět vidí, že v Krumlově to žije!

Cesta od hotelu Růže na autobusové nádraží stoupá do kopce. Kolečka kufrů drkotají Kostelní, nabalují posypovou sůl. Z turistů s teplými kulichy a v palčácích, kteří je táhnou, lije. Kloužou zateplenými teniskami po nerovných kostkách. Tento způsob zimy zdá se jim poněkud nezvyklý.

Popolední slunce dorazilo až do třetího patra nenápadné budovy v sousedství kostela. Hudební škola.

Na všechno to hemžení shlíží z okna  školy učitel hry na klavír. Vyklonil se na parapet okna. Dvě Asiatky si pohrávají s plážovými deštníčky, aby na obličej nedopadaly paprsky devastující pergamen tváří. Porcelánové panenky připomínají gejši, drobnými krůčky "baletí" do rytmu houslové melodie. Kvílení začátečníků se ozývá z prvního patra.

Škola má více než dvousetletou tradici.

Kantor pozoruje představení na rušné ulici, za zády zvuky nástrojů. Přemítá o vlivu rákosky, kterou měli jeho předchůdci během perné výuky k dispozici. Někdy sní o návratu v čase. Zavírá okno.

Je teprve začátek února.

P.S. A co nového u zvířátek? Na farmě se narodila dvě kůzlata. Adoptovala je prasnice Janička Červená - hlídá a konejší a zahřívá, neboť se ochladilo...


40 názorů

Gora
21. 03. 2018
Dát tip

Lakrove, vcelku byl vítězný - 29 tipů jasně zahovořilo:-), tobě taktéž dík.

ZVířátka jsem připojila pro Neumětely, kteří naši farmu kdysi /před 2 roky/ navštívili a znají se např. s Janičkou Červenou:-)


Lakrov
21. 03. 2018
Dát tip

Nepřehlédnutelná narážka na Vladislava Vančuru mě v tom krátkém cestopisu  stylu staccato trochu překvapí, stejně jako střih ke zvířátkům v závěru.  Připomínka rákoskové tradice zahřeje, bez ohledu na etnikum :-)  Jméno autora je mi i bez přečtení názvu jasné od prvních řádků.  Byl vítězný? napadá mě po závěrečném odhlédnutí na začátek.


Gora
20. 02. 2018
Dát tip

Janička Červená je skutečná, hrála jednu z hlavních rolí třeba i v Pánu prasat:-))

Díky, Karle...


K3
20. 02. 2018
Dát tip

Na Inovec jsem utekl při vojenskám cvičení. Byl tam neskutečně hustý, mladý, listnatý les, až nahoru:).


K3
20. 02. 2018
Dát tip

Janička Červená si zaslouží metál. Pokud je to skutečná prasnice, tak kbelík rozmačkaných, vařených brambor, se šrotem. To měla prasátka nejradši. :).


Umbratica
16. 02. 2018
Dát tip

A to jsi mi kdesi psala , že je u vás v Krumlově přes zimu mrtvo. Vidím , že není.  Tip.


Gora
15. 02. 2018
Dát tip

Inko, ta kůzlata jsou kozičky a snad už vydrží...u nás jsou kromě prasat všichni na dožití, a mají se krásně...díky moc


Štírka
15. 02. 2018
Dát tip

Kůzlata se stihla narodit dobře,když to je v největších mrazech,tak ze dvou přežije  často jen jedno, poněvadž je mamina nestihne olízat a zahřát... Ale hlavně malí kozlíci jsou překrásní.... 

Jinak: tvých pár...opravdu jen  pár...  vět ... je moc příjemným počtením

(řekla bych :jak jinak :-) )


Gora
15. 02. 2018
Dát tip

Okamžiku, díky ti!


Gora
14. 02. 2018
Dát tip

To ano...díky, Ozzi


Ozzozorba
14. 02. 2018
Dát tip
Město Krumlov je super ... má krásný park.

Gora
12. 02. 2018
Dát tip

Kvaji, a co konkrétně?


kvaj
12. 02. 2018
Dát tip

Nevím, Irenko. Tohle nějak nedokážu pobrat.


Gora
12. 02. 2018
Dát tip

L.CH. mi jednou kdysi kdosi daroval ve slovenštině...a četla jsem mnohokrát...Lada mne nenapadl:-) Dobrou...


Lerak12
12. 02. 2018
Dát tip

Ale né, Josefa přeci. Ale Lady Chattterlyová to je - mimochodem, taky krásná kniha i film. Film mám na DVD. To, že je zde mnoho lidí zvěroznalých jsem si povšiml. Je to zde někdy Betlém. To je fajn, taková Písmáková Archa. No né. 


Gora
12. 02. 2018
Dát tip

Karle, nemyslíš ale Lady Chatterlyovou:-), díky...

na Písmáku je hodně lidí, kteří zvířata poznali...


Lerak12
12. 02. 2018
Dát tip

Konec jakoby štětcem Lady "vypsaný." Celek v pidi proze. Jen ten Mikeš... Komorní povídání , tak jen si představit čtenáři. 


Gora
10. 02. 2018
Dát tip

Evži, díky...už to tady ani v zimě neutuchá...davy a davy:-)


To je milé, turistický ruch i zvířátka. :-))) /T


Gora
10. 02. 2018
Dát tip

Diano, to jsem ráda...hlavně, že rákoska ti nijak zásadně nevadila:-))


Diana
10. 02. 2018
Dát tip

Moc krásně namalováno a vzdor tomuto způsobu zimy tvoje malování hřeje u srdce :-))***


Gora
10. 02. 2018
Dát tip

Jiři, tak Červený kříž mne vůbec nenapadl, a to jsem tam několik let pracovala:-)))

S tou rákoskou je to tak - i učitel má jen jedny nervy:-) - děkuju a zdravím manžela...


srozumeni
10. 02. 2018
Dát tip
Nejprve mě napadlo, jestli to nebude únor a červený kříž:-) A ta pasáž o tom, jak se ten učitel hudebky zasní o návratech v časech k rákosce, ta se mi obzvlášť líbila. Úplně vidím a slyším svého manžela, také učitele v hudebce...:-) ...***

Gora
10. 02. 2018
Dát tip

Kočkodane, díky, zvířata jsou k sobě navzájem lidská...


Kočkodan
10. 02. 2018
Dát tip
Kdyby byli lidé jako prasata, joj, to by světu pomohlo! Janě všechna čest. A vůbec nevadí, že nechrochtá tak hezky jako Soňa. (mrazivý úsměv)

Gora
10. 02. 2018
Dát tip

Janičko, je to vlastně jmenovkyně:-)))

Děkuju!


vesuvanka
10. 02. 2018
Dát tip

Pěkné postřehy, a Janička Červená mě dostala :-))) TIP


Gora
10. 02. 2018
Dát tip

ČUdlí, díkes:-)


Gora
10. 02. 2018
Dát tip

gabi...ano, ona má načervenalou kůži a srst /mangalice/ na rozdíl od její sestry Toničky,  a tak vyfasovala i příjmení...obě tu jsou na dožití a mají hektarový výběh...díky a zdravím Ivu:-)


Gora
10. 02. 2018
Dát tip

Jardo, v Krumlově u zvířat je dobře...díky


Čudla
10. 02. 2018
Dát tip

/*


moja Iva dáva mená kozliatkam, ale k priezviskám zataiaľ nedošla, budem ju inšpirovať :)))*


revírník
10. 02. 2018
Dát tip

To musí být pohled na tetu Janičku a kůzlátka! Je hezké, že si zvířátka v Krumlově  tak rozumí.


Gora
10. 02. 2018
Dát tip

Hani, díky...každý den se  to mění:-)


8hanka
10. 02. 2018
Dát tip

:)

veru, tento spôsob zimy je nezvyklý...

u nás je síce chladno ale bez snehu,syn sa vybral na vrch Inovec, vraj je tam krásna námraza... teším sa na fotky po jeho návrate domov...


Gora
10. 02. 2018
Dát tip

Dodolo, to je ze 3.2., nyní mrzne a zas napadl sníh...

Máma koza je v pořádku, ale když se jde třeba najíst, příliš malá kůzlata nejdou s ní, a tehdy je tady "teta" prasnice...není v tu chvíli nikdo, kdo by se odvážil jít ke kůzlatům:-)

Děkuju.


Dodola
10. 02. 2018
Dát tip

U nás teda netaje a doufám, že aspoň tři týdny ještě nebude. Co se stalo mamince kůzlátek, že je musela adoptovat prasnice tak zvučného jména?


Gora
10. 02. 2018
Dát tip

Qí - díky, poopravím...zjistila jsem, že píšu čím dál pomaleji...to jak brousím a brousím:-) dík


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru