Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pod znamením čísla 13

13. 02. 2018
11
19
1478
Autor
zvedavec

Noc vrhla

 

zvery beznádejnosti,

tma  revala strachom

a slzy

bolesťou napájali toky;

 

 i slnko vyšlo také,

čo neprebije mraky,

 

ba tieňmi

máta  

krehkých a slabých.

 

Tí napokon zmĺkli

 

a v náhlom tichu

v nečakanom spánku

 

do čakanej skazy

 

tíško

lovia nové sily.


19 názorů

Oldjerry
28. 02. 2018
Dát tip

Ponurá až děsivá, ale dobrá s kúsikom tajomstva... bych tak tip*


Umbratica
22. 02. 2018
Dát tip

Tvou báseň si čtu už potřetí. Myslela jsem,že umím slovensky dobře ,ale zaskočilo mě slovo "máta" ve třetí sloce. Z kontextu chápu , překlad do češtiny zní mate,ale tvar toho slovesa mi připadá jaksi divný. Celkově se mi ale báseň líbí a vyznívé pro mne pozitivně. Tip.  


zvedavec
14. 02. 2018
Dát tip

Ďakujem Vám všetkým :)


Dodola
14. 02. 2018
Dát tip

Taky přeju, Evo, aby vše dobře dopadlo


RUZIGEL
14. 02. 2018
Dát tip

To je úchvatné!


...*


zvedavec
14. 02. 2018
Dát tip

ďakujem veľmi, a2a2a


a2a2a
14. 02. 2018
Dát tip

Přeji tvému milovanému člověku víru v dobrý výsledek i odvahu. A tvá báseň je součásti pozitivní energie, která k němu míří i tvým dobrým vysvědčením.


zvedavec
14. 02. 2018
Dát tip

a2a2, Dodola, ďakujem

o čom to je? je to mnou prežívaný pohľad zo strany blízkeho trpiaceho (trpiaceho dlhotrvajúcimi bolesťami, chorobou a nevyriešenými problémami - aj napriek veľkej snahe, novými bolesťami a prekážkami pri príprave na blížiacu sa  operáciu)

ťažká noc


Dodola
14. 02. 2018
Dát tip

Nevím, jestli je ten text pesimistický nebo realistický, v každém případě popisuje něco, co se nedá vytěsnit, popřít, přechytračit nějakým heroickým přístupem, jak je dnes v módě radit... v každém případě lovit síly do očekávané zkázy je asi umění, kterému je třeba se učit, a zřejmě tady víc pomůže víra (v nejširším smyslu slova), než rozum...


a2a2a
14. 02. 2018
Dát tip

Mám pocit, že jde více o pohled na okolní svět než o intimní stesk, který je však nutně prioritním a jistě vedl i tebe k napsání tohoto textu. Jen jsi té vlastní niternosti nedal žádný prostor a namísto toho jsi objal svět, ale ten se ptá, proč? Právě verš o slzavých tocích příliš bubnuje na poplach. Musím však také říct, že tvá motivace k této básni je zřejmá a sympatická a při jejím vnímání pro mne i prioritní.


zvedavec
13. 02. 2018
Dát tip

Lerak, ďakujem za názor i návštevu


Lerak12
13. 02. 2018
Dát tip

Mě se to líbí. Dramatický začátek a po té "oddych i myšlenku to má. 

Nejsem kritik ale jen řeknu osobní názor. Báseň vázaná či nevázaná nesmí postrádat rytmické ubíhání. Když si recituji tak sleduji, jestli verše nedrkotají. I k melodičnosti (melancholie, emoce, obžaloba stavu) patří slova, která stav navodí. Já myslím, že s rýmy to máš docela dobrý. Já se taky potýkam sám se sebou.     


Gora
13. 02. 2018
Dát tip

Ano, to je fajn:-)))


zvedavec
13. 02. 2018
Dát tip

:D potom, potom, za plotom

s tým rýmom si ale momentálne neviem rady, asi Ti to tam škrípe... ale ja ani neviem, či píšem rýmy, príliš sa o to nesnažím

 

Gora, vďaka!


Gora
13. 02. 2018
Dát tip

zvedavec, ponurá nálada patří k noci, tmě, to se mi celkem zamlouvá, tady:

bolesťou napájali toky;

 i slnko potom vyšlo potom také,

čo neprebije mraky,

 

bych vynechala -potom, stačilo by mi - i slnko vyšlo také...

a to napájali toky - se mi nezdá /i s těmi mraky - rýmem/


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru