Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Minuty navíc

Výběr: Lyryk
22. 02. 2018
18
18
1049
Autor
Umbratica

 

 

 

Minuty navíc

 

V lednovém bufetu

dávkuje zpoždění

hosty a závany vichru

z vylidněného nástupiště

 

Nervozita je vždycky delší

než párek v rohlíku

i tři kávy jsou někdy málo

když licitátor amplion

přihodí svoje nenadálé

minuty navíc

 

Hodnota času pomalu stoupá

a kdosi cosi zlostně škrtá

ve svém růžovém diáři

Pomalu klesá hodnota snů

 

Jen zaprášený starý fíkus

už dávno nikam nespěchá

a taky vousáč s petlahví

v neumyté dlani

nejlepší přítel té ospalé kytky

 

Pomalu stoupá hodnota času

s radiátorem za zády

 

Nádražní hlídka zatím nikde

 

 

 

 

 

 

 

 


18 názorů

Umbratica
05. 03. 2018
Dát tip

Lyryku,

moc ti děkuji za výběr i za chválu. Ta básnička je ze života. Když jsem viděla v nádražním bufetu vedle sebe bezdomovce a zaprášený fíkus,připadali mi jako bratři. Fíkus má ale tu výhodu ,že je alespoň pořád v teple a střechu nad hlavou má jistou.


Lyryk
04. 03. 2018
Dát tip

dal jsem si do oblíbených, já se to snad naučím zpaměti


Lyryk
04. 03. 2018
Dát tip

perla s perlou nad perlami .-))))


Umbratica
26. 02. 2018
Dát tip

Čudlo,Diano,Norsko,

díky za hvězdičku.

 

Dodolo,

když jsem vedle sebe viděla ten chřadnoucí zaprášený fíkus a toho chřadnoucího zaprášeného bezdomovce,připadalo mi, že si jsou vzájemně velmi podobní.


Umbratica
26. 02. 2018
Dát tip

Zvedavec,

já mám podobné zážitky z Rumunska před asi pětatřiceti lety. A jak to asi musí vypadat v Rusku někde na dálném východě ! - Jsme rozmazlení naší civilizací. A v době formanů a pěšáků byli lidé určitě ještě mnohem klidnější.


Dodola
25. 02. 2018
Dát tip

Nejsilnější obraz je asi vousáč s petkou a fíkus, každé větší nádraží má své téměř obyvatele, kteří nikam nespěchají...


Norsko 1
24. 02. 2018
Dát tip

Houmles blues.

-:)

*

 


Diana
23. 02. 2018
Dát tip

No, taky to znám...*


Čudla
22. 02. 2018
Dát tip
Líbí /*

zvedavec
22. 02. 2018
Dát tip

:) Asi pred siedmymi rokmi som bola s dcérou na dovolenke v Čiernej Hore, rozhdli sme sa vlakom navštíviť hlavné mesto - Podgoricu.

Úplne iná atmosféra na stanici. Domorodci by možno Tvoju báseň ani nepochopili.

Vlak mal meškanie, ktoré amplión vôbec neriešil, domáci obyvatelia sa vôbec neponáhľali, boli pokojní, prijali vyrovnane a nevzrušene situáciu,  to len ja som bola netrpezlivá (spolu s dcérou)... išla som sa rukami nohami povypytovať, čo sa deje a kedy príde vlak... niekoľkokrát. A veľa som o dôdvodoch nepochopila. Nezistila som ani, kedy je naplánovaný príchod.

Keď sa meškanie predĺžilo na hodinu, odišli sme, s tým, že prídeme na druhý deň. Bola ukrutná horúčava...

Na druhý deň bolo meškanie tiež. No netrvalo až hodinu, len skoro hodinu. Vydržali sme.  Už viac zmierení so situáciou.

Tip za báseň :)


Lerak12
22. 02. 2018
Dát tip

Ta strnulá atmosfera moboliáře nádraží je trefná. Ano. V  takových situacích hodnota času stoupá. I dávkování zpoždění je pěkně zakonponované. Povedená báseň. 


Gora
22. 02. 2018
Dát tip

Ano, pěkné, Um.


oran
22. 02. 2018
Dát tip

celkem to jde.


Umbratica
22. 02. 2018
Dát tip

Aleši,

tahle básnička je vlastně druhý díl mého starého "Nádražního bufetu".Tam se zase vyskytuje maršál Amplion.


někdy má amplion neomezené volání...


Umbratica
22. 02. 2018
Dát tip

Kočkodane,

já jsem dnes do knihovny dorazila až po 12. hod. Ráno jsem měla nějakou práci a dřív jsem to nestihla. Jsem vděčná za místní radiátor,který dnes pracuje opravdu na plné obrátky. Venku je mráz a fouká tam studený vítr přesně jako v té mojí básničce.

 

gabi,

moc děkuji za hvězdičku.


...*


Kočkodan
22. 02. 2018
Dát tip
A ty dnes z knihovny take nejak nespechás... Moc se mi líbí obzvlást ten amplion. A rekl bych, ze je lepsí mít za zády radiátor nez radiaci. ;-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru