Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Temné veduty

26. 02. 2018
20
20
1078
Autor
Umbratica

 

 

 

Temné veduty

 

Zimní pohledy na město

připomínají linoryty

z dávné LŠU

 

Černá je kolmá na bílou

do větví jako do pavučin

se chytily vrány

 

Tisknu ale své veduty

na stále stejném lisu ?

 

Totožné stožáry

totožné koleje

totožné mosty vyklenuté

nad hlučnou řeku z vagonů

jen ten kdo sníval u zábradlí

o metalovém rytmu kol

už rezignoval : konečná

 

 

 

 

 

 

 


20 názorů

Umbratica
01. 03. 2018
Dát tip

Kočkodane,

básnička zůstává,protože se lidem líbila. To čtenáři rozhodnou,co zbude na nástěnce.

 

Knihomole.Diano,Evženie,Dodolo,RL,

díky za chválu a za tip.

 

Leraku,

jako dítko jsem chodila do LŠU,obor výtvarný. - V poslední době jsi už druhý,kdo mi píše o Duškovi. Je to sice dosti excentrický pán,ale jsem přesvědčená,že bych se s ním v mnoha věcech shodla.

 

aleši,

já vím.Jsi hudebník a tak se ti mohu přiznat. Mám ráda metal. Vždyt' je to v podstatě velmi patetická vážná hudba.

 

Zvedavec,štírko,

tu "konečnou" jsem myslela symbolicky.Někdy má člověk pocit,že třeba jako autor se už nehne z místa.Fascinuje mě ale lidská duše(včetně té mé vlastní),která nemusí stárnout ,když nechce a může se náhle(obrazně řečeno) přemístit do exotických destinací.

Četly jste Tuláka po hvězdách od Jacka Londona ?


Štírka
27. 02. 2018
Dát tip

Konec je o někom, který je jen kouskem Tebe... čili konečná se nekoná...:-)  Krásné obrazy...


Dodola
27. 02. 2018
Dát tip

Pro šuplík je jí škoda:)


Probuzení dávných dob... LŠU a první neumělé pokusy stát se umělcem.

Líbí se mi. :-) /T


zvedavec
26. 02. 2018
Dát tip

súzniem s tým, čo napísal Lerak v druhom komente

a škoda by bolo naďalej nevyužívať túto krásnu formu dialógu či výpovede, ja, nekritik a literárny neznalec,  to vidím - amatérsky - tak, že píšeš krásne

konečná je, keď Ty skončíš, to je konečná v Tvojej tvorbe,

ale ani to nie je celkom konečná, pretože i po rokoch môžeš svojimi dielami osloviť ďalších a ďalších, ktorých možno ani v tých komentároch nebudeš mať šancu stretnúť

Koľkých veľkých umelcov ľudstvo ocenilo, až keď sa o tom nemohli dozvedieť, posmrtne! Otázka je, čo by si  z toho Ty mala? V istom zmysle mi pripadá nesmierne cenné a hodnotné, ak niekto niečo s nádejou vytvára, hoci nedovidí na výsledok.

 

 

 


Diana
26. 02. 2018
Dát tip

Krásné obrazy k zamyšlení ****


metalový rytmus vlaku...

diskuse o poezii nikdy nekončí, přestávka několika dnů či týdnů nehraje roli...:o)


Lerak12
26. 02. 2018
Dát tip

Teď jsem si přečetl komenty a ještě reaguji. V. Dušek mi jednou řekl. "V psaní je velmi duležité, se NENECHAT otrávit. A případný úspěch je vždy JEN začátkem."  


Lerak12
26. 02. 2018
Dát tip

Řekl bych "verš, výtvarné dílo!" Ta druhá strofa - jen zírám v obdivu. Tak bych chtěl tvořit verše! Třeba vedutou oka.


/* (ako zvyčajne)


Kočkodan
26. 02. 2018
Dát tip
Já nejsem nadsený fanousek rvaní dílek z nástenky. Hlavne u kvalitních autoru jako jsi ty. A protoze mi stejne jako (u) gabi sídlís v oblíbených, tak mi tezko uniknes. To platí v mém prípade o zenách vseobecne. ;-)

Umbratica
26. 02. 2018
Dát tip

atkij,

právě ted' jsem ale psala jednomu z těch,se kterými tady vedu velmi dlouhý dialog : všichni máme před sebou možnost dalšího postupu.Nejhoší,co může člověk udělat je to ,že rezignuje a řekne si : na víc nemám.Někde je strašně těžké být trpělivý nejistotě vstříc. Ale třeba kniha I t'ing radí skoro na každé stránce : "bud'te trpěliví". ... Takže - tahle básnička je spíš jen taková náladovka. Byla bych nerada ,aby se "konečná" pro mne stala existenciálním pocitem.


atkij
26. 02. 2018
Dát tip
Tvuj pristup je mi sympaticky, neco z te konecne si prebiram i pro sebe, vnimam dost podobne:)

Umbratica
26. 02. 2018
Dát tip

Před pár lety mi tady napsala jedna autorka,že používá svou stránku jen jako takovou nástěnku ,na kterou občas něco "připíchne" a pak to zase sundá. Poslední dobou se mi taková představa docela líbí.


Umbratica
26. 02. 2018
Dát tip

Goro,

v životě jsou období,kdy se najednou vůbec nic neděje. Měla jsem v plánu během února si povídat o poezii s některými lidmi tady,s nimiž jsem v lednu kupodivu konečně navázala dialog. - Leč nestalo se. Někteří se na Písmáku přestali objevovat a jiní dopisování se mnou prostě v půlce přerušili,aniž bychom se nějak pohádali. Poslední dobou mám tudíž pocit,že to,čeho jsem dosáhla,je asi mé maximum,že je to má "konečná".


myslím si, že dosť ľudí ťa má v oblíbených, ako ja, a tak nezáleží na dátume, nestratíš sa


Gora
26. 02. 2018
Dát tip

Na rezignaci času dost:-)

Ten zimní pocit /a nejen/ jsi bravurně ztvárnila.


Umbratica
26. 02. 2018
Dát tip

Díky za hvězdičku,gabi.

Je to jen další básnička ze šuplíku.Do konce měsíce už zbývá jen pár dní,a tak si myslím,že už si ji ani moc lidí nepřečte. Ale i když udělá radost jen několika čtenářům,bude to lepší,než kdyby ležela dál v šuplíku.


...*


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru