Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jiskry a vločky

01. 03. 2018
21
23
1060
Autor
Umbratica

 

 

 

Oheň skomírá -

V nočním vichru se mísí

jiskry a vločky

 

 

 

 


23 názorů

Umbratica
22. 03. 2018
Dát tip

Petře,

díky za hvězdičku.


Petr.II
19. 03. 2018
Dát tip

jo, ... *


Umbratica
05. 03. 2018
Dát tip

R.L.,Evženie,MarK.,

moc děkuji za hvězdičku.

 

zvedavec,Backu,

byl to souboj ohně a vody.Kdyby nebyl takový vichr a kdyby sněžilo víc,možná bych ani nemusela ta ohniště polévat.

 

RUZIGEL,

těší mne,že se ti to haiku líbí,ale ode mne se raději haiku psát neuč.Mnozí tady mají vůči mým haiku spoustu výhrad. Haiku je nevděčná disciplína,zatížená mnoha striktními návody,jak haiku psát.Problém je ovšem v tom,že se ty návody vzájemně od sebe velmi liší. Já jsem se původně pokoušela psát haiku v duchu zenové tradice. Ale tady na Písmáku taková haiku nikoho moc neberou. Ted' se už řídím jen intuicí a porovnávám se s druhými. Možná vznikne nějaké specificky české haiku. Je ovšem otázkou,kdo z literární kritiky se kromě Pavla Martince do větší hloubky kategorií haiku kdy zaobíral.


RUZIGEL
02. 03. 2018
Dát tip

Konečně vím , jak se píše hajku.


MarK.
02. 03. 2018
Dát tip
Perfetkna momentka *

Kočkodan
01. 03. 2018
Dát tip
Důchod pobírá sukničkář jako kdysi nechtěj ho kočky

zvedavec
01. 03. 2018
Dát tip

paradox :)


Píseň ledu a ohně :) /*


Umbratica
01. 03. 2018
Dát tip

Díky,Diano,

před chvilkou jsem odpověděla atkij a tahle odpověd' vlastně platí i pro tebe.


Umbratica
01. 03. 2018
Dát tip

Atkij,

je to vlastně miniaturní obraz. Když se nám líbí nějaký obraz,není potřeba,to nijak rozebírat a "malíř" je rád,že se líbí. Děkuji.


Diana
01. 03. 2018
Dát tip

Jako namalované!*


atkij
01. 03. 2018
Dát tip
... asi tu chvalu neumim dost dobre specifikovat, jelikoz se mi tve haiku velice libi.

Umbratica
01. 03. 2018
Dát tip

Když už jdeme do detailů,tak můžeme jít do detailů. Jsem dokonce tak ekologická,že jsem si koupila štěpkovač. Ale když jsem začala drtit a drtila jsem asi dvě hodiny,zjistila jsem,že tímhle tempem bych to dělala celou pětiletku a pak by to v kotli prohučelo za týden. Vzpomněla jsem si na alešovu radu z podzimu a realizovala jsem jeho návod.


Dodola
01. 03. 2018
Dát tip

Tip za báseň, ale chtělo by to z ekologických důvodů kotlíkovou dotaci a kotel na dřevoplyn. Při správném topení jde z kominu jen pára. Těch větví byla škoda


Umbratica
01. 03. 2018
Dát tip

Balada,to je umělý výtvor. Samozřejmě. Ale taky jsou v něm obsaženy autentické zážitky,protože jsem na Rujánu jezdívala jako dítě,i když ne v zimě. V těch dvou zbývajících textech jsou obsaženy prožitky relativně nedávné.

 

Atkij,

tady ale hrály hlavní roli oči. A možná taky (neo) symbolistický způsob vnímání reality.

 

 


atkij
01. 03. 2018
Dát tip
Napad!Na to musi byt hlava, nejen oci:)

agáta5
01. 03. 2018
Dát tip

dneska exeluješ i v haiku... pěkná podívaná


Umbratica
01. 03. 2018
Dát tip

Možná je to jen miniatura,ale v tom mísení jisker a vloček bylo cosi symbolického.


Gora
01. 03. 2018
Dát tip

Hezké...a příhoda o pálení taky...


Umbratica
01. 03. 2018
Dát tip

Aleši,

možná si ještě vzpomeneš,jak jsem na podzim psala o škodách,které nám na zahradě způsobil orkán. Bavili jsme se o tom,že v naší obci je zakázáno pálit větve.  - Ale my jsme to ted' v těch velkých mrazech ryskli a všechny větve jsme spálili. Udělali jsme čtyři ohně a pálili jsme 11 hodin až do tmy.Všichni byli zalezlí v domech a zdá se.,že nás nikdo nepráskl. Když ohně dohořívaly opravdu začalo sněžit,takže i tohle haiku je autentické. Vichr byl ale dost silný a tak jsem nakonec všechna ta ohniště polila zahradní konví a oheň jako by se nechtěl vzdát. Té páry,těch jisker a toho popela ve vzduchu !


včera jsem viděl zlatý sníh. v nízkém slunci poletovaly jemné krystalky zmrzlé mlhy...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru