Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Matný třpyt

02. 03. 2018
14
28
2137
Autor
Solstic

 

Jsem sobě knězem

já nevěřící

na střepech měsíce bosý

kážu naději

z knihy mrtvých slov

 

Mé sny

odrané z peří

již o mne nesoupeří  

však po spálených mostech

mé ovce jdou

 

kráčím tmou

sněhem beze stop

pod ozvěnou vytí

hledám zelené pastviny

na pólu svého bytí

 

 


28 názorů

64T.B.S.
31. 03. 2020
Dát tip

Ahoj,

líbí se mi  obzvlášt -  jsem sobě knězem - já nevěřící

mé sny odrané z peří -


Solstic
10. 03. 2018
Dát tip

Jiří, děkuju. Básnit jsem začal, když jsem nedávno zjistil, že na Písmáku delší prózu téměř nikdo nečte.  :)


a2a2a
10. 03. 2018
Dát tip

Tato se mi líbí víc než počty a myslím, že to v sobě máš, nevím jak dlouho píšeš a své texty konfrontuješ,  ale s časem přichází větší vypsanost i důraz na nezastřenost emocí a jistě nabídneš ještě více.


Solstic
05. 03. 2018
Dát tip

Děkuju do Karpat. :)


nápadité


Solstic
02. 03. 2018
Dát tip

Ano. Gabi, na záchytce často nadýchám až dvě promile poezie.


Roberte, aj v knižnici nalievajú?:) keď to z teba vane:)


Solstic
02. 03. 2018
Dát tip

Lerak, díky. Vytí – bytí: mám v ruce šňůru a jdu na půdu.


Solstic
02. 03. 2018
Dát tip

Dodola: Nevím, jestli z veršů, ze mne vane určitě. :)


Solstic
02. 03. 2018
Dát tip

Jitko, díky. Proboha, nezvykej si! Fakt to tu nechci infikovat.  :)


Lerak12
02. 03. 2018
Dát tip

Tvá báseň se mi hodně líbí! Ale opravdu jsem  na  vytí - bytí, taky trochu kodrcal. Jinak nemá chybu a super. 


Dodola
02. 03. 2018
Dát tip

Z těch veršů jako by vanula nejistota, neukotvenost, ale i ta kýžená naděje


atkij
02. 03. 2018
Dát tip
Prvni dve sloky nejvic ... ten konec vidim podobne jako gabi, jeden gramatak bych i prominula, nekdy i sobe:) Je jasné, ze v konci autor hleda novy smysl, duvod, ... Ale vyti/byti...ja si snad i zvyknu:)

Solstic
02. 03. 2018
Dát tip

ZAVŘENO (jsem v knihovně)


Gora
02. 03. 2018
Dát tip

S gabi jsme se názorově naprosto shodly - to už bych se být tebou nad poslední zamyslela:-)


:)))


Solstic
02. 03. 2018
Dát tip

„Vygúgliť“, připisuji na papírek: co najít v knihovně.


stačí vygúgliť, Roberte, aj ja som, keď mi začali tieto čudné veci vyčítať :)


Solstic
02. 03. 2018
Dát tip

Cože, genitivní metafora a gramatický rým? Sakra, taková zima a já musím do knihovny.


Solstic
02. 03. 2018
Dát tip

Ireno, původní slovosled byl, jak navrhuješ. Chtěl jsem nějak zmírnit chmury. Vrátím. Bez pólu by to ztratilo smysl. Asi jsem měl zdůraznit „mého“.


Solstic
02. 03. 2018
Dát tip

Jano, koukám, že se ti to vlastně líbí víc než mně.  :)


zatracovaná genitívna metafora - hneď 2x po sebe, ruka v ruke s gramatickým rýmom


páči sa mi schopnosť odovzadať,preniesť pocity veršami, čo znižuje kvalitu básne, je 

pod ozvěnou vytí

zelené pastviny hledám

na pólu bytí


Gora
02. 03. 2018
Dát tip

První dvě mi připadají dobré, poslední méně...třeba bych změnila na - hledám zelené pastviny,pól bytí mne neoslovil - a celkově - nesnažila bych se rýmovat, a rozmáchla, ne Kráčela:_))


agáta5
02. 03. 2018
Dát tip

ale jo, proč ne.. líbí se mi mé sny, co o mě již nesoupeří, sněhem beze stop a kážu naději z knihy mrtvých slov .. takže skoro celá :)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru