Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ošklivé káčátko

04. 03. 2018
6
13
1756
Autor
bixley

Jednou si australská kachna s kachňaty vykračovala kolem jezírka.¨„Pojďte se vykoupat,“ řekla jim.

            A kachňátka ji následovala do vody. Když všechny kachničky odpluly kousek od břehu, najednou uslyšely volání:

            „Haló, počkejte na mě!“

            Kachny se otočily. To je určitě neposlucha Wendy, ta je vždycky poslední, pomyslela si maminka. Ale nebyla to Wendy. Plavalo k nim jakési podivné zvíře. Vpředu mělo cosi jako zobák a místo peří mělo srst.

            „Kdo jsi?“ zeptala se maminka kachna, když si ho prohlédla.

            „Já jsem Tom,“ pravil ten podivný kluk.

            „No jo, Tom, ale jaké jsi zvíře?“ chtěla vědět kachní maminka.

            „To já nevím,“ řekl Tom nešťastně. „já jsem se ztratil mamince. Vy ale vypadáte podobně jako moje máma, nevyhánějte mě prosím,“ žadonil.

            „Tak co, děcka, chtěly byste bratříčka?“

            Všechny kachničky radostně zamávaly křidélky. „Jé, budeme mít nového brášku!“ zvolala kachnička Betty.

            „Tak poplav s námi,“ souhlasila maminka.

            Kachny s Tomem v závěsu doplavaly k protějšímu břehu a vyšly na břeh. Tom také vylezl z vody a oklepal se.  Teď si ho teprve kachny mohly pořádně prohlédnout.

            „Takové zvíře jsem ještě jaktěživo neviděla,“ zkoumala ho maminka pohledem. Tom měl na nožkách plovací blány jako ony, ale nohy měl čtyři.

            „Ty ses  asi nevyklubal z vajíčka jako my, viď?“ dala se s ním do řeči Bettynka.

            „Vyklubal,“ zapýřil se Tom.

            „Tys byl ve vajíčku?“ nevěřil malý kačer Sam.

            „Byl,“ opakoval Tom, „a pak jsem pil od maminky mlíčko.“

            „Mlíčko?“ podivily se všechny kachničky. „My mlíčko nepijeme.“

            „Ne?“ zeptal se překvapený tvoreček. „A co papáte?“

            „My si ve vodě lovíme různé rostlinky.“

            „Ty jo, tak já to taky vyzkouším.“ A Tom hned vlezl do vody a snědl první rostlinku, která se mu namanula. Brrr, vůbec mu to nechutnalo. Ale pak uviděl ve vodě malé zvířátko a zkusil ho taky sníst. A moc si pochutnal.

            „Já myslím, že my rostlinky nejíme,“ oznámil kachničkám.

            „A kde jsi s maminkou bydlel?“ zajímala se dál Bettynka. „Třeba bychom ti maminku pomohli najít.“

            „My jsme bydleli v noře,“ odpověděl Tom. „Tam jsme měli chodby...“

            „V noře?“ volaly kachničky a kačeři. „A co to je?“

            „To je taková díra v zemi,“ vysvětloval tvoreček.

            „To jsou mi věci!“ kroutila hlavou kachní maminka.

            Najednou se k nim po vodě něco blížilo.

            „Tomééé! Tomíčkůůů!“

            „Jé, maminka!“ vykřikl nadšeně Tom a hupsnul za ní do vody.

            Tomova maminka doplavala ke břehu a vylezla z vody. Vypadala úplně stejně jako Tom, jenom byla větší.

            „Ty uličníku jeden, tys mi dal!“ zlobila se naoko. Byla ráda, že svého synka našla. Potom se obrátila ke kachní mamince: „Mockrát vám děkuji, že jste se o něj postarala.“

            „Rádo se stalo,“ řekla kachna. „A že jsem tak smělá, co vy jste za zvíře, vážená paní?“

            „My jsme ptakopyskové,“ odpověděla Tomova maminka. „Tos jim, Tomíčku, neřekl?“

            „Aha, vždyť já jsem ptakopysk!“ plácl se Tom do čela.

            Tom se vrátil s maminkou do nory, ale občas mu to nedalo a šel kachničky navštívit. Byli to prima kamarádi.           

 

           

 

           

           

 

 

           


13 názorů

bixley
17. 05. 2018
Dát tip

Díky, Lakrove. Ten název měl bohužel trochu rozporuplné reakce, takže chvíli se to jmenovalo Podivný tvor. :-)


Lakrov
17. 05. 2018
Dát tip

 Další přírodovědně naučná pohádka, tentokrát z dalekých krajů. Od zmínky  o podivném srstnatém tvorovi (s přihlédnutím k faktu, že se to odehrává  v Austrálii) je mi jasné, o kohoo se bude jednat. Malým čtenářům či posluchačům  (a často ani jejich rodičům) to však jasné nebude, takže závěrečné odhalení  bude pro většinu překvapivé. Název, který čtu až na konec, je roztomilý.  Tip.  


Dodola
05. 03. 2018
Dát tip

Bixley, pěkné. 

Magdaleno, to je asi ta synchronicita. Už bedrunka mě překvapila, teď v krátké době opět stejné téma u dvou autorů - ptakopysk. To se tady stává často.


Magdalene
05. 03. 2018
Dát tip

Ok. Vím , jen škoda , že to nebylo napsáno v úvodu. 1. Pa M.


bixley
05. 03. 2018
Dát tip

Díky. Jak jsem napsala již výše,šlo o pohádku do dětského časopisu, kde bylo celé číslo věnované zvířátkům v různých světadílech, byly k tomu pohádky, básničky, skládanky. Já jsem dostala za úkol přiblížit dětem ptakopyska.


Magdalene
04. 03. 2018
Dát tip

Po přečtení australská kachna jsem chtěla odejít, ale předtím mi padli oči na konec a udržela jsem se, nelituji. Mám napsán podobný příběh, už ho tu nemůže dát. Nevadí, Tvůj mi stačí. 

Pohádka je hezká a já bych byla opatrná zavádět jiné státy do pohádek, pokud to není jen pro starší děti. Jsou to malé děti a ne všechny rozeznají Austrálii od Česka, Oni to ani dospělí Američané stále nemůžou pochopit a říkají nám stále Československo. Nevnucuji....Jednou si máma kachna......Jinak moc fajn 1. 


Gora
04. 03. 2018
Dát tip

Tak to ano, ale teď to čtenář/aspoň tedy já/ netušil...


bixley
04. 03. 2018
Dát tip

To bylo původně do dětského časopisu, kde bylo celé číslo věnované zvířátkům ve světě, tj. vysvětlovalo se, jaká zvířátka žijí v Austrálii a na dalších světadílech.


Gora
04. 03. 2018
Dát tip

Ptakopysk je originálnínápad, ale u nás se zřejmě nevyskytuje?.-) jen že bych zdůraznila - aby děti pochopily - např. Kachna v Austrálii...

měla jsem nejdřív za to, že australská kachna je druh kachny...


bixley
04. 03. 2018
Dát tip

Inu, jak jinak dětem přiblížit ptakopyska?


Kočkodan
04. 03. 2018
Dát tip
Jé, tahle zvířátka mají naprosto stejné krásné vztahy jako všichni lidé! ;-) ;-) Ošklivé káčátko není ošklivé dílko. (tady už bez ironizujícího mrkajícího smajlíku)

bixley
04. 03. 2018
Dát tip

Díky.


zvedavec
04. 03. 2018
Dát tip

úžasné - milé a poučné rozprávky píšeš


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru