Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Balkon v šest ráno

12. 03. 2018
15
12
791
Autor
Umbratica

 

 

 

Balkon v šest ráno

 

Zatarasené předměstím

hledají oči horu v dálce

dneska se ale nad spící řepkou

válí jen lepkavý smog

 

Havrani ne a ne odletět

jak mouchy z mucholapky

a zimomřiví skřivani

zas ne ane si vrznout

 

Jaro se bojí komínů

a zubatých střepů v železných oknech

opuštěné fabriky

Jaro se bojí billboardů

a hromad smetí za nimi

o kterých řidič nic neví

 

Mravenčí lidé

všichni ti smutní Ferdové

dál vyrážejí za rozličnou prací

Už nemají svůj Everest

 

Na horu v dálce

přestáváš myslet i ty

 

 

 


12 názorů

Umbratica
15. 03. 2018
Dát tip

Vesuvanko,

děkuji za tip. - Dokud člověk ještě nějakou horu v dálce vyhlíží,je dobře.Horší se ,když už tu horu vyhlížet přestane. - A nebo je to nakonec lepší ? Není to třeba krásná úleva ? Osvobodivá ztráta iluzí ?

Leraku,

vkusně oblečené verše bez závoje jsou vždycky ty nejkrásnější.

 

Diano,

zima se nevzdává. O víkendu má být v noci až - 10 stupńů.Budeme to muset ještě chvíli vydržet.

 

Kočkodane,

obávám se,že reklamní billboardy většinou ani nenabízejí nic jiného než hromady smetí.

 

Norsko,

ano - sama jsem Ferda - práce všecho druhu.

 

Knihomole,dík.


báseň je dobrá, načo čakať do štvrtku :-)


Norsko 1
12. 03. 2018
Dát tip

Sám jsi Ferda, Ferdo. Tip. Hory v dálce mám před očima

*


Kočkodan
12. 03. 2018
Dát tip
Jestli mimo jiné i ty billboardy a hromady smetí nenaznačují, že jsme spíš pytlíci...

Diana
12. 03. 2018
Dát tip

Souzním! Také vyhlížím - a havranů je tu tolik, až z nich jde strach! ******


Lerak12
12. 03. 2018
Dát tip

Dnes přišli za notbukičem na poetické rande vkusně oblečené verše. Opravdové a bez závoje. Krásky, krásky.


vesuvanka
12. 03. 2018
Dát tip

Nádherná báseň, která mě oslovila svojí atmosférou. Moc dobře znám to vyhlížení hory nebo více hor v dálce. TIP

Koncem podzimu k nám přilétají havrani ze severu, k večeru se shromažďují na střechách domů i v naší ulici. Ráda je pozoruji. Zatím ještě neodletěli, ale jsou tu i naši havrani - je to kolonie, která hnízdí na několika stromech v jednom parku.


Umbratica
12. 03. 2018
Dát tip

Aleši,

u mne ti havrani fungují spíše jako symbol. U nás v podhůří havrani nejsou vůbec. Jsou tady jen vrány a krkavci,za to ti jsou ale po celý rok.

 

Dodolo,

je to přesně ,jak píšeš. Za pár týdnů vyroste plevel,oživne psí víno a tak dál. Ale ted',když kvetou jen sněženky,talovíny a pár krokusů na skalce,působí různá periferní zákoutí obzvlášt' depresivně.


Dodola
12. 03. 2018
Dát tip

Jaro všechno smetí a střepy přemůže, udolá. Možná i ty pocity. Aspoň na čas.


v šest ranný pohled z balkonu...u nás tedy havrany nevidět, zato ptačí orchestr ráno koncertuje pěkně nahlas...:o) než ho přehluší cvrkot lidského škobrtání...:o) 


Umbratica
12. 03. 2018
Dát tip

Díky,Agáto. Jestli je básnička dobrá,to ukáže čas. Budu to vědět ve čtvrtek,takže budu zvědavá jako vždy. Životní pocit,který básnička vyjadřuje,ale moc dobrý není.


agáta5
12. 03. 2018
Dát tip

dobrý :)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru