Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

- XXXII -

14. 03. 2018
7
6
647
Autor
per_zay

Stephen William Hawking (8.1.1942 - 14.3.2018)

Jedním z důsledků jeho výzkumů byl také objev, že černé díry by neměly být úplně černé, ale měly by emitovat záření (Howkingovo záření) a případně se i postupně zmenšovat a nakonec zcela zmizet.

 

 

-

 

ach, černá díra !

pozře světlo, ohne čas ...

... a prý je šedá

 

-

 

 


6 názorů

agáta5
15. 03. 2018
Dát tip

:))) umbr, teď j si mě rozesmála


Umbratica
15. 03. 2018
Dát tip

Kdybys tam ty vlasy viděla i bez kvantové teorie a pak by se to potvrdilo pozorováním,tak bys třeba dostala Nobelovu cenu.


agáta5
15. 03. 2018
Dát tip

jj, já mám fantazii, takže kdybych dělala nějaký výzkum tenkrát, tutově bych tam ty vlasy viděla taky :))) i bez kvantové teorie


Umbratica
15. 03. 2018
Dát tip

Velmi zvláštní haiku,ale myslím,že jen málokdo mu tady bude rozumět.Kdysi dávno,když o S.H. ještě skoro nikdo nic nevěděl,jsem si s velkým zájmem přečetla jeho Stručnou historii času. Zjistila jsem tam,že nejprve si myslel že "černá díra nemá vlasy" ale po mnoha výpočtech s pomocí kvantové teorie zjistil,že "černá díra vlasy má". Těm vlasům se dnes říká Hawkingovo záření.  Tyto "vlasyů ovšem existují pouze hypoteticky. Věda zatím nemá prostředky ,jak S.H. teorii potvrdit nebo vyvrátit a tudíž mu ani nemohla být udělena nobelova cena.

 

aleši,

tvé astrologické postřehy jsou velmi zajímavé.


8. ledna 1642, Arcetri - narozen Galileo Galilei

8. ledna 1942 Oxford - narozen Stephen Hawking

14. března 1879 Ulm - narozen Albert Einstein

14. března 2018 Cambridge - zemřel Stephen Hawking


agáta5
14. 03. 2018
Dát tip

k zamyšlení...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru