Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Stín

15. 03. 2018
15
19
951
Autor
Dodola

 

budovy jsou prý lidé

vrhající stín do tmy

na poschodích se tancuje

ve sklepě rakve a kříže

 

noc odemyká sny

jen klíč k třinácté komnatě

zazděné staré laboratoře

má alchymista

 

setkání s ním bolí

jed dávkuje nemilosrdně

nezmýlí se ani o gram

jednou budeš imunní

 

jednou vyrosteš nad mistra

dosáhneš na klíč

porozumíš řeči zmijí

těch hadích i těch lidských

 

budovy jsou prý lidé

kteří za vlastními zády

křičí do mrtvých vrb nocí

opilí smíchem nevědoucích

 

otočíš klíčem

vypustíš všechny zmije

do zdí sodomy gomory

naleptaného města

 

přijde alchymista

tvou mrtvolu přidá k ostatním

přivede nové obyvatele

proces začíná znovu 

 

 


19 názorů

Dodola
23. 03. 2018
Dát tip

Tak to jsi dobrý, Yane, vlastně umění života o ničem jiném není. Dík i za další komenty.


Yan73
23. 03. 2018
Dát tip

Já bych se snažil se zmijema vyjít a přežít.

Líbí, ahoj Y.

 

 

 


kvaj
16. 03. 2018
Dát tip

Jo, tak ty jsi to udělala ještě jinak. Taky dobře.


Dodola
16. 03. 2018
Dát tip

Dík za upozornění, opraveno


kvaj
16. 03. 2018
Dát tip

Líbí se mi to, až na dvě maličkosti. Jedna je hned v prvním verši. Nestačilo by "budovy jsou lidé"? To "prý" vyvolává otázku - kdo to tvrdí? A druhá maličkost je gramatická. Přechodníky jsou mrchy, takže má být "smějí se nevědouce čemu" (jako oni, ony, ona). Přechodník "nevěda" se používá v případě, že jde o mužský rod číslo jednotné.


Dodola
16. 03. 2018
Dát tip

Evži, Kvído, Ozzozorbo, díky:) 


Ozzozorba
16. 03. 2018
Dát tip
ve sklepě rakve a kyje

pan Kvído
16. 03. 2018
Dát tip

mm:)


Velmi vydařené. /T


Dodola
15. 03. 2018
Dát tip

Díky, Karle, P. Coelha si budu muset konečně přečíst.


Lerak12
15. 03. 2018
Dát tip

Z takového "alchymisty" by měl snad radost i mystický spisovatel P. Coelho. Ten nevyzpytatelný stín nemám rád za zády. Raději si jej hrnu před sebou hrdým čelem. Prima báseň. Dodolo.


Dodola
15. 03. 2018
Dát tip

Jiné pozadí za básní je i není. Stín nemusím vysvětlovat. Odtabuizovat stín neznamená stavět ho na piedestal, jak se dnes obecně děje.

I jed je v životě důležitý. Opatrně dávkovaný. Jinak by naše ego bylo pohlceno egy jiných. Nejde přerůst přes hlavu alchymistovi. Když vypustíme obsahy svého Stínu hlava nehlava, zahubí to všechny,i nás, haijine. 


atkij
15. 03. 2018
Dát tip
Zrejme je za basni jine pozadi vzhledem k uvedenym nazorum, nez si dosazuju, coz mi je sumak... paradni text, obdiv Po reci zmiji ... netreba upresnovat, lze chapat obema smery i bez nasledneho verse.

Gora
15. 03. 2018
Dát tip

Asi vím, co myslíš...nejhorší je, když alchymista nepochybuje o svojí pravdě...a to už jsem párkrát zažila, stává se fanatikem, soudcem a špehem..u svých pravd a třeba tipů ostatních...


Umbratica
15. 03. 2018
Dát tip

Když čtu podobné básně,třeba i ty,které sama napíšu,ptám se,jestli autorovi pomáhá nebo uškodí,když vtěsná svět do určitého jinotaje.

Ani má dnešní básnička Průhled není příliš optimistická. Tvůj obraz mi ale připadá pesimistický až příliš. Taky si myslím,že ne každý z nás má nějakou třináctou komnatu. Znám dost takových,u kterých si třináctou komnatu ani neumím představit.     Tip za literární hodnotu básně.


agáta5
15. 03. 2018
Dát tip

hm... tohle se mi hodně líbí, máš někde u pasu, koukám múzu. Našeptává ti krásně...

možná na konci místo procesu bych zjemnila - a všechno začíná znovu... ale jen takový můj pocit


Danny
15. 03. 2018
Dát tip
zajímavé.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru