Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Trojrozměrná vlnka

Výběr: Lyryk
18. 03. 2018
26
53
3870
Autor
Gora

na Vltavě

 

 

klapka

hvězda synagogy jako od Schieleho

vlní se na plátně vodní plochy

malovaná ze štaflí ptačí perspektivy

s pozadím roztančených mraků

 

klapka

za rohlíkový honorář předvádějí

- kačer a kachna -

herci pro jedno odpoledne 

paralelní slalom

 

klapka

domy v ulici Po vodě

prosvětlily zátoku -

hradbami bílých štítů

statují všedním dnům

 


53 názorů

Gora
23. 03. 2018
Dát tip

To jsem se vyřádila i předtím, tak mi nezavdávej důvod...a piš krásně!


Yan73
23. 03. 2018
Dát tip

Vidím, že jako redaktor máš málo práce:) Můžeš se na mně vyřádit.


Gora
23. 03. 2018
Dát tip

Díky, a promiň, no, jsem co na srdci, to na jazyku:-) a zas něco napiš, hlevně už vynech prosím staré dámy, než si to začnu brát osobně:-)


Yan73
23. 03. 2018
Dát tip

Paní redaktorko, už je tam!


Gora
23. 03. 2018
Dát tip

Ahoj, díky a zdravím...a co tip??


Yan73
23. 03. 2018
Dát tip

Máš to pěkný, ahoj Y.


Gora
21. 03. 2018
Dát tip

Lyryku, že to je kvůli Světovému dni poezie:-)

Dělám legraci, moc děkuju!!


Lyryk
21. 03. 2018
Dát tip

krásná a za rohlíkový honorář .-))


Gora
21. 03. 2018
Dát tip

blackie...díky...klapka - asi závěrečná - je od tebe:-)


kap...kap....kap.......nakapalo krásně....*/***


Gora
21. 03. 2018
Dát tip

Zajdo březnový, díky moc:-)


Za roztančené mraky. Tip. 


Gora
20. 03. 2018
Dát tip

Lnice, díky, je to tak...stojí - statisti života:-)


Lnice
20. 03. 2018
Dát tip
Líbí se mi slovo statují*

Gora
20. 03. 2018
Dát tip

Dodolo, děkuju, potěšilas mne komentářel pomalu jako čtvrtou slokou dílka:-))


Dodola
20. 03. 2018
Dát tip

Tajuplná atmosféra města se synagogou, pod "hradbami bílých štítů" si představuju zasněžené střechy, miluju zimu ve městě - hned je uklizeno

název ulice Po vodě je mimořádně poetický a k městu na Vltavě se dobře hodí


Gora
19. 03. 2018
Dát tip

Jani, děkuju, je to spíš takový žertík, ti kačeři, ale byli nádherní:-)


vesuvanka
19. 03. 2018
Dát tip

Pěkné obrázky od Vltavy,  obzvláště druhá klapka - rohlíkový honorář kačerů nemá chybu  :-))) TIP


Gora
19. 03. 2018
Dát tip

jaké holky:-) jsem tu sama /holka/ a dík...jdu se plahočit s večeří...


Josephina
19. 03. 2018
Dát tip

holky, píšete moc dobře, tak se jdu raději plahočit do života!


kvaj
19. 03. 2018
Dát tip

Asi ano. Kdybych nebyl šťoura a nepátral o původu slov, myslel bych si to samé. Také se mi kosmatý s huňatý nespojovalo.

Určitě znáš město Odolena Voda. Často jsem slýchal - byl jsem v Odolené Vodě. A ptal jsem se, co je to odolená voda? To se jako nějak odolila a co se s ní tím pádem stalo? Až později jsem přišel, že to město patřilo nějakému vladykovi, který se jmenoval Odolen, čili je to Voda (asi jako místo, kdy byl zdroj vody) pana Odolena. Přičemž jméno Odolen znamená něco jako odolný, ten, kdo odolává.


Gora
19. 03. 2018
Dát tip

kvaji, tak třeba v centru E.Sch, vyprázdnili už dočista...díky, je to poučné:-)


kvaj
19. 03. 2018
Dát tip

No asi takhle - ptal jsem se před chvílí manželky, co si představuje pod pojmem kosmatý a ona odpověděla, že kostnatý. A s podobným pohledem na to slovo jsem se setkal už víckrát. Možná se s tímto slovem děje to, co s některými jinými - původní význam se vyprázdňuje a nabývá významu jiného.

Nevím, jestli jsem se s tebou už nebavil o původu slova pitomec. Ale napíšu to ještě jednou. Existovaly dva slovní základy pit- a krm-, které znamenaly totéž. Říkalo se tedy krmná husa a jako synonymum pitomá husa. Jenže slovní základ pit- časem vymizel, ale zůstalo slovo pitomý, (pitomá, pitomé) jako označení určitého typu chování, které se odvozovalo od jakéhosi zmateného počínání krmné, totiž pitomé husy. A zpodstatněním přídavného jména pitomý vznikl pitomec.


Gora
19. 03. 2018
Dát tip

Um, díky i za komentář:-)


Umbratica
19. 03. 2018
Dát tip

Ten film má velmi pěkný střih. Vzpomínám si na památník Schieleho v Krumlově. Egon Schiele byl skvělý výtvarník,ale to,,co on a jiní ve výtvarném umění rozpoutali,mně děsí ještě ted' v jednadvacátém století. Ve výtvarném umění Schiele ,v poezii Trakl... Hrůza a děs !  - Tip.


Gora
19. 03. 2018
Dát tip

kvaji, já to slovo něčím nahradím, i když se mi zamlouvalo...ale chlupatá hvězda není to pravé:-)


kvaj
19. 03. 2018
Dát tip

Víš, Irenko, nikde není řečeno, že v Galerii Egona Schieleho používají výraz kosmatý správně. Já jsem si našel etymologické vysvětlení pojmu kosmaty, než jsem o něm začal s tebou diskutovat. Jedno to jistě je, ale když někdo napíše "kosmatá hvězda", tak chci vědět, co tím přesně myslí. :-)


Gora
19. 03. 2018
Dát tip

kvaji, dík za upřesnění, já mám ten výraz přímo z Galerie E.Schieleho, kde to píšou...tak měl možná huňaté prsty:-) a není to vcelku jedno?


kvaj
18. 03. 2018
Dát tip

Jenže kosmatý není totéž co kostnatý, ale znamená huňatý, chlupatý nebo hustý.


Gora
18. 03. 2018
Dát tip

Leraku, díky moc...no, je to dobrý nápad:-)


Gora
18. 03. 2018
Dát tip

Evži,díky ti:-)


Lerak12
18. 03. 2018
Dát tip

Pěkné a rozkoukané. Dobré by to bylo, jako krásný uvod k tištěnému průvodci Vašeho malebného města. Povedená práce.


Moc pěkné. /T


Gora
18. 03. 2018
Dát tip

kvaji, díky - jezdím tam s kočárkem - pozoruji.

Egon Schiele měl takové kosmaté /hubené/ ruce - prsty a maloval m.j. krumlovské střechy - nádhera...proto to slovo :-)


kvaj
18. 03. 2018
Dát tip

Tobě ta ulice Po vodě a odrazy ve vodě učarovaly. Hezké obrazy? Hvězda synagogy kosmatá... - to jako hustá nebo huňatá?


Gora
18. 03. 2018
Dát tip

atkij - :-)))   byl to krasavec, skutečná hvězda, a ona obyčejná, ale ladili:-)


atkij
18. 03. 2018
Dát tip
Pekny. Druha klapka fakt pobavila:)

Gora
18. 03. 2018
Dát tip

Kočkodane, s tím Klapkou máš dobrý nápad, jako ostatně pokaždé...díky.


Kočkodan
18. 03. 2018
Dát tip
K celkové dokonalosti chybí už jen přednes Dalimilem Klapkou. (mrk) Tatínek měl kamaráda, kterému se říkalo kačer. Ale pokud vím, tak za pečivo nic nepředváděl.

Gora
18. 03. 2018
Dát tip

Di, díky, jezdím tam často s vnučkou v kočárku, je tam klid:-)


Diana
18. 03. 2018
Dát tip

No to byl zase jednou krásný film! A ten nápad! Díky :-)**********


Gora
18. 03. 2018
Dát tip

bixley - děkuju, jsou velmi nenároční...a nezapřou pár, ty obraty měli stejné:-)


bixley
18. 03. 2018
Dát tip

Hezké! nejvíc se mi líbí rohlíkový honorář kačerů!

Krásný básnický popis odrazů na vodě. 

 


Gora
18. 03. 2018
Dát tip

Štírko, díky moc a zdravím:-)


Štírka
18. 03. 2018
Dát tip

Davam tip: jsou to hezke momentky ! :-)


Gora
18. 03. 2018
Dát tip

Čudlí, děkuju:-)


Gora
18. 03. 2018
Dát tip

Meggy - dík, jsem potěšena:-)


Gora
18. 03. 2018
Dát tip

gabi - díky ti:-)


Danny
18. 03. 2018
Dát tip
zajímavé *

Čudla
18. 03. 2018
Dát tip

/*


Meggy607
18. 03. 2018
Dát tip

pěkné :) dávám tip


obrázky ako namaľované *


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru