Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Revoluce kolem nás

27. 03. 2018
4
13
1766
Autor
bixley

Normálním revolucím už dávno odzvonilo. A to doslova. Zvoněním klíči na náměstích už téměř před třiceti lety.

Dnes máme revoluce v různých odvětvích. Například „revoluce v LED osvětlení přináší výhody jak pro spotřebitele, obce, životní prostředí, tak i pro ekonomiku“. „Ve 20. století proběhla revoluce v dopravě, která nás za méně než sto let přivedla od tažných zvířat k letadlům, vlakům a automobilům“. „Nástup 3D je asi největší revolucí ve filmu od příchodu zvuku nebo barvy“. Dejme tomu. Některá sdělení jsou ovšem tak trochu nadnesená. Tak třeba když se dočteme, že „revoluce v komunikacích prakticky zrušila čas a prostor“.

Co si ale představit pod titulkem „Revoluce v nápojích“? V článku se dovíme informaci, že při hubnutí bychom měli z jídelníčku vypustit jeden rohlík a půldruhého litru slazeného nápoje. Co je v tom za revoluci? Těžko říct. Nebo „revoluce ve svěřování dětí po rozvodu rodičů“. Větší zapojení tatínků je revoluční? Ale jedno nás opravdu zaskočí: „revoluce v písance“. Děti se totiž budou učit psát novým písmem Comenia skript.Tak to je opravdu revoluce!

Nutno však říct, že někteří novináři užití tohoto slova přece jen zpochybňují. Píší ho totiž s otazníkem. „Revoluce ve zdravotnictví? Ale kdež! Cožpak je připlácení za sádru nějakou novinkou?“ Zdravotnictví se týká i další otázka v titulku: „Revoluce v oční medicíně?“ Článek se následně věnuje umělé sítnici.

Uvědomme si, že s revolucemi bychom měli šetřit. Některé už opravdu proběhly, jako zmíněná revoluce v dopravě, revolucí v zemědělství by se dal nazvat vynález ruchadla atd. Ale chceme-li o nich psát v současnosti, měli bychom se zamyslet nad tím, zda popisovaný jev je opravdu tak zásadní.

Možná tímto slovem chtějí novináři jen připoutat pozornost. Bude-li v titulku revoluce, určitě si to někdo přečte!


13 názorů

bixley
24. 03. 2021
Dát tip

jamardi, dnes jsou prostě určitá slova v módě...


Jamardi
24. 03. 2021
Dát tip

To je pravda, slovo revoluce se používá příliš často a pro kdeco.


bixley
28. 03. 2018
Dát tip

:-)))


a co teprv levoruce...


bixley
28. 03. 2018
Dát tip

Agáto, ještě že nevíme, co lidi kecali třeba za středověku. To by byl mazec!


bixley
28. 03. 2018
Dát tip

Kočkodane, to jsou jen mýty. (další oblíbené slovo našich novinářů) :-)


agáta5
28. 03. 2018
Dát tip

:)) jj, lidi toho nakecaj a někdy to nemá ani hlavu ani patu, já už tyhle věci vypouštím, protože bych se musela zvencnout -

pobavilas


Kočkodan
27. 03. 2018
Dát tip
Bixley, nebojím se říci, že je tvoje dílko revolucí v přístupu ke tvorbě úvah na českých amatérských literárních serverech! ;-)

Gora
27. 03. 2018
Dát tip

Mám ráda přemýšlivce:-)


bixley
27. 03. 2018
Dát tip

Ále, Bixley nic nevymyslela... :-)))


Gora
27. 03. 2018
Dát tip

Mám tě v oblíbených, a právě jsem přišla, tak hned...co zas ta bixley vymyslela??


bixley
27. 03. 2018
Dát tip

Ty šmejdilko, co mě hned vyšmejdíš! :-)

Mně akorát baví, jak se zejména novináři vždycky zaseknou na nějakým slově. :-)

Díky.


Gora
27. 03. 2018
Dát tip

Aha, bixley, takže bratranci Veverkové se svým ruchadlem jsou vlastně revolucionáři!

Ten litřík a půl slazeného nápoje mne pobavil:-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru