Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Aj ty mi chýbaš, sobota

04. 04. 2018
8
15
1192

neznášam rituály

 

v ktorúkoľvek minútu sa zobudiť

a vedieť s istotou

aké meno má deň

ostnatým drôtom oddelené

všedný

upratovací

sviatočný

 

z čistého rebelstva

rozkopávam tradície

zrazu

 

rozmixovaný týždeň

chutí nevýrazne

v každom zo siedmich tanierov

 

nasávam vzduch

ňuchám

žiaden z nich nezavonia

čistou podvečernou sobotou

 

 

 

 


15 názorů

presne, hanka!*


8hanka
04. 04. 2018
Dát tip

mam rada "svoje" ritualy, mat na vsetko dostatok casu, nikam sa neponahlat, tesit sa na to, co ma caka, mozno uz za rohom:)

Upratovanie, prezliekanie perin? Ked mam chut, urcite si nimi nekazim volnu sobotu...a sviatky su pre mna vtedy, ked mam doma deti...bez ohladu na kalendar...

*****


Luboši, ty brepto! :)

Andělka, vďaka za tvoj pohľad na rituály


Andělka1
04. 04. 2018
Dát tip

Rituály nás vedou ovšem v cyklech života, ke smrti, pak se jí tak nebojíme. Díky rituálům se k ní blížíme víc a víc. Jinak se dělá, že neexistuje.  Jsou pro mne důležité...a soboty miluji, je to jediný den, kdy mám volno a navíc plním své Božství Ženy - bývám sobotní  babičkou.


Kočkodan
04. 04. 2018
Dát tip
Tak to je dobře, že jsi skromná a psychicky tě neporazí absence slůvka „nejpěknější“ v mém komentáři. Já ti totiž místo toho sdělím , co mne hned napadlo u názvu tvého dílka: Lluděk se přece píše s velkým S. A rituály jsou více než jen příjemným kořením života. Já bych se toho svého (pomilovat se v 6 hodin, ve 12 hodin, v 18 hodin a o půlnoci) velmi nerad vzdával... ;-)

Lerak12
04. 04. 2018
Dát tip

Buď skromná, Gabi. Nezakaluji. Pomalu tavím Tvoji ryzost. Chce to žár času.


pěkné pěknější, už len nejpěknější mi chýba, ale ja som skromná, Vigan a Karolko :)


Lerak12
04. 04. 2018
Dát tip

Pěknější...


áno, Irča, už viem, aký je rozdiel medzi rituálmi a úchylkami


Gora
04. 04. 2018
Dát tip

taky nesnáším divné rituály:-)))

teď mi tu voní kafíčko...to áno:-)))


presne, agátka! poviem mame :))))


agáta5
04. 04. 2018
Dát tip

ale viem :) ale mám na mysli jiné rituály... ranní kafíčko, odpolední dvacet minut pro krásu... a tak.. na úklid a takové divné věci jako myslíš ty, tak na ty nemyslím :))   převlíkání peřin přesně na den... to je úchylka, to není rituál :)))))))


upratuješ zásadne v sobotu a v nedeľu varíš vývar s rezancami? periny prezliekaš na Vianoce zásadne 24.12., ani o deň skôr? ak nie, nevieš o čom píšem, agátka :)))


agáta5
04. 04. 2018
Dát tip

miluju rituály - ten pocit, že je všechno jak má být :)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru