Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

čo sme sa naučili od hrdinov

14. 05. 2018
11
35
1771
Autor
dark matters

 

 

a potom prišiel rambo
a naučil nás, akú hodnotu má priateľstvo 
a prišiel terminátor
a naučil nás, že sa nikdy nemáme vzdávať
a prišiel špecialista
a naučil nás, že najdôležitejšia je láska
a prišiel rocky a 
my sme pochopili, že musíme ísť za svojím cieľom
nech to znamená čokoľvek
potom prišiel predátor a
prišlo ešte niekoľko rambov a terminátorov
prišli vždy, keď sme ich potrebovali


35 názorů

Silene
03. 07. 2019
Dát tip

Vidím to jako Lnice :))

5.05.2018 17:45:22 Lnice

terminátor nám spíš měl říct, že se nemáme vdávať...

-----------------

A pochopitelně se mi nemohlo nevybavit (= nutně vybavilo) -

"Koncom 70. rokov sme boli na Počúvadle s rodinou na dovolenke. Chodili sme viackrát na Sitno. Keď sme tam boli prvýkrát, na tej čistinke pred Sitnom ako otec rodiny som chcel deťom priblížiť význam Sitna v slovenských dejinách. Tak som začal tak slávnostne, že tu pod zemou v tých skalách ležia rytieri, ktorí v deň H vstanú a oslobodia slovenský národ. Bolo to v dobe hlbokého socializmu, takže to malo aj nejaký politický podtext, ktorý mi syn ale anuloval poznámkou: 'Áno, ocino, oni tu majú závodnú kuchyňu a splachovacie záchody.' A ja som skončil s otvorenými ústami, akého mám potomka," poznamenal Šimončič.

 


Musaši
28. 05. 2018
Dát tip

Já ti věřím,že ty v Babišovi hrdinu nevidíš,ale jiní,kteří hledají "hrdiny" v kontextu doby,v něm zase hrdinu vidí a opět jiní,kteří hledají hrdiny bez uvozovek, je hledají mimo kontext své doby ve fantasy filmech,fantasy románech a komiksech. Pro tupou konzumní postmoderní společnost by bylo ovšem jejím koncem,kdyby konzumenti fantasy příběhů začali přenášet hrdinství do reálného života. - Ale už se blýská na časy. V ČR se jistá část obyvatelstva přihlásila při sčítání lidu k Jedddyům z Hvězdných válek.


Ja nevidím Babiša ako hrdinu. Ja hovorím, že ľudia hrdinov potrebujú a snažia sa ich nájsť v kontexte doby. Vzhliadajú k nim, zaujímajú sa o nich. volia ich, dávajú si podpisovať kartičky. mne ide o potrebu idealizovaných hrdinov - nech už to znamená čokoľvek. ťažko však môžeme uvažovať o "pantátovi z Horní Dolní" a jeho politickej gramotnosti. 


Musaši
24. 05. 2018
Dát tip

Nemůžeš vidět mafiánského pleticháře jako hrdinného vojáka. S Achillem by Babiše neztotožňoval ani ten nejdementnější důchodce ,který ho volí.I ten pantáta z Horní Dolní totiž podvědomě ví ,že Babiš je kupčík,který mu jeho hlas zaplatí tím,že mu zvýší důchod. A - vo to go !


Babišovi obdivovatelia vidia Babiša ako Achillea. Babiš môže byť pre niekoho pokojne Ježiš Kristus spasiteľ. podstatné je, ako ľudia vnímajú svoje idoly a aké vlastnosti im prisúdia.


Musaši
21. 05. 2018
Dát tip

Rozdíl je obrovský ,nebetyčný. V antické Spartě byl hrdinou napříkla Achilles nebo král Leonidás,dnes jsou hrdiny například Tomáš Klus nebo Andrej Babiš .Ty v tom ten rozdíl necítíš  ?


Yan73
17. 05. 2018
Dát tip

Všchno jsem viděl před třiceti lety a vlastně nevím, co jsem si z toho odnes:)

Ahoj Y.


nič nie je lepšie ani horšie. ľudia potrebujú mytológiu. vzhliadajú k bohom a bôžikom, magickým bytostiam, speváčkam a spevákom, hercom a herečkám, osobnostiam a "osobnostiam" histórie, literárnym postavám, filmovým hrdinom. Nemyslím, že je v tom rozdiel. 


Musaši
17. 05. 2018
Dát tip

Myslím , že civilizace v níž se hrdinové odstěhovali do filmů a do fantasy komiksů , už je na tom opravdu velmi špatně. A ještě horší je , že se konzumenti fantasy filmů a komiksů od svých hrdinů v praxi nenaučí nikdy nic.


Lnice
15. 05. 2018
Dát tip

terminátor nám spíš měl říct, že se nemáme vdávať...


chammurapi: to robím naschvál


povedala zenska ktora si nevie ani zapamatat aky mam nick....

 

toto si videla: https://www.youtube.com/watch?v=ClxQ5qcIO74


aššurbanipal: mám blbú pamäť. 

prádlo: mňa odkedy som v bratislave, rozplače všetko. /nerobím si srandu/ 


vedela. je to ta holka co ked sla bojovat tak si vzdy vyzula topanky a kricala ju. pustal som ti to


haijin: vďaka za článok/príbeh. o tejto superhrdinke som nevedela.


a2a2a
14. 05. 2018
Dát tip

Více vtipný aforismus než báseň


MarK.
14. 05. 2018
Dát tip
ano, znamena to tip. a mas ho mat. aj bez hviezdicky :)

mND
14. 05. 2018
Dát tip

Dílo roku.

 


atkij
14. 05. 2018
Dát tip
...na nekolikrat a zatim bez vetsiho napojeni...ale jeste (si) davam sanci...asi ze ke mne prichazeli, kdyz jsem nepotrebovala a naopak:)

beriem to ako kompliment!:-)


mark: keď dáš hviezdičku za komentom, tak som myslela, že to znamená, že dávaš tip! a nič mi nedošlo:-(

haijin: určite je niekde parádna štúdia kde sú veľkí akční hrdinovia 80. a začiatku 90. rokov rozobraní spredu-dozadu psychologicky, sociologicky a tak ďalej:-)


MarK.
14. 05. 2018
Dát tip
prisli a odisli a znovu prisli *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru