Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ta "hnusná" příroda!

15. 05. 2018
4
8
1246
Autor
bixley

V předchozích týdnech jsme byli v médiích přímo zahlceni informacemi o všudypřítomném pylu. Byla to nejen varování pro alergiky, ale také pro motoristy, protože ti museli umývat auta -hlavně jejich okna - zaprášená pylem.

Z pohledu motoristy, který pro pyl třeba nevidí na silnici, se dá pochopit, že to je k vzteku. A je nabíledni, že hned jede do myčky. 

Z pohledu ekologa už je to jiné. Ten se může radovat, že motoristé kvůli pylu na autě omezí jízdy. Aspoň ubyde smogu. Radost ho jistě přejde, jakmile začnou auto umývat. To je totiž zbytečné plýtvání vodou.

Ale nejde jen o pyl, co motoristům vadí. Svědčí o tom rozhovor dvou řidičů na ulici:

"Takys jel umejt auto? Já mám ten pyl všude." 

"Copak pyl, to ještě jde! Ale navíc mi to posrali ptáci a na předním skle jsem měl nalepený mouchy!"

Jasně, hnusná příroda. Stromy si nezodpovědně roznášejí ve větru pyl, ptáci si ulevují, kde se jim zachce a mouchy se v rámci pudu sebezáchovy nevyhnou přednímu sklu a celé se tam rozprsknou.  

Lidstvo má tudíž před sebou ještě řadu úkolů, jak přírodu ukáznit: stromy by měly pyl roznášet mimo město, ptáci by měli chodit na WC a mouchy, které se mocí mermo chtějí svézt autem, by měly způsobně usednout na stěrače a jakmile začne pršet, disciplinovaně odlétnout.

 


8 názorů

bixley
23. 03. 2021
Dát tip

Přesně tak, jamardi.


Jamardi
23. 03. 2021
Dát tip

Příroda to má těžké. Hodně lidí miluje svoje auto, má ho jako svého domácího mazlíčka.


agáta5
18. 05. 2018
Dát tip

njn, aby se z nás pak nestali tepači :)))


bixley
18. 05. 2018
Dát tip

Jasně. Ale tepat se musí do všeho... :-)


agáta5
18. 05. 2018
Dát tip

kdyby byl tohle jedinej problém na světě...


bixley
16. 05. 2018
Dát tip

Díky oběma. :-)


Gora
15. 05. 2018
Dát tip

Pobavení i zamyšlení v jednom, jen to jedno slovo bych zmírnila...i když je asi vyposlechnuté:-)


Kočkodan
15. 05. 2018
Dát tip
V textu není zmínka o tom, jak by se měli chovat k řidičům kočkodani. Tak nevím. Ale vím, že já přiskočím i k tvému příštímu dílku. Kálet na něj určitě nebudu. :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru