Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Balada o přítomnosti

16. 05. 2018
10
19
752
Autor
Muamarek

 

 

 

 Mám rád hory, řeky, stromy

mám rád lidi, ne však davy

které křičí o svědomí

spolknou jakékoli zprávy

div je, že se nezadáví

Co mě děsí? Stupidita

Mrtvé nikdo nepočítá

když to nejsou „naši, praví“

Ohromná jsou naše síta:

Pokrytectví často slaví

 

Nějak už mě neohromí

žádné pomazané hlavy

Jak daleko do pohromy

má náš svět, který se baví?

Válka neprospívá zdraví

krev jen hltá – není sytá

Prý je mír a prosperita

Těžko se mi kydy tráví

Pravda lží je stále bita:

Pokrytectví často slaví

 

Vzdělanost? Jen velký omyl

který nikdo nezastaví

Těžko se to nyní zlomí

kněží jsou vždy obětaví

ideologové žhaví

Nemyslí se, nepřemítá

„pravda“ na míru je šitá

lhářům, kterým chybí mravy

Co nám schází? Identita

Pokrytectví často slaví

 

Svoboda se v sítích zmítá

Elity jsou u koryta

Šarlatáni čtou nám z kávy

U ledu je autorita:

Pokrytectví často slaví

 

 


19 názorů

Muamarek
07. 06. 2018
Dát tip

K tomu říkám, že to působí podivně a cosi z toho patrně vyvodit lze...


Musaši
07. 06. 2018
Dát tip

Marku,

tady nejde o debatu. Já jsem jen chtěl vědět,co si myslí nezúčastněný človek o tom,že se tady objeví nový nick a Miroslawek,který např. se mnou za čtyři roky prohodil jen několik slov a nikdy nereagoval na mé opovědi,ted´najednou vede sáhodlouhé debaty o vázaném verši s kýmsi "neznámým".


Muamarek
04. 06. 2018
Dát tip

Netrávím tu mnoho času, nemám to prostudované. Arnokulta jsem zde dosud v podstatě neviděl. Až teď jsem nakoukl. Takže se do této debaty nezapojím.


Musaši
04. 06. 2018
Dát tip

Díky,Marku.

Bedlivě jsem sledoval odborné diskuse ARNOKULTA a Miroslawka o vázaném verši a divil jsem se,že ses do nich nezapojil. - Nepřipadal ti onen ARNOKULT jako celkem zajímavá literární postava ?  - Já , ač bývalý prozaik ovšem nejsem autorem ARNOKULTA.   - Co myslíš,Marku,je ARNOKULT skutečný člověk nebo jen literární postava,už několikátá od téhož autora ?

A co myslíš ty Kolobajdo - je ARNOKULT jen literární postava nebo skutečný člověk . A je dialog ARNOKULTA a Miroslawka skutečný nebo fingovaný ? A nebo je snad zároveň skutečný i fingovaný ?

Já samozřejmě odpovědi na tyhle otázky znám,ale moc by mě zajímal názor člověka,který se na tento jev dívá zvnějšku. - Není ti,Marku,například nápadné to,jak dlouze se MWK baví s ARNOKULTEM jako by to byl starý kamarád,přičemž oba hýří dadaistickou ironií sobě vlastní ?


Muamarek
04. 06. 2018
Dát tip

Kouknu :-)))


Musaši
04. 06. 2018
Dát tip

Kolobajdo, Marku,

Markovy satirické básně jsou ve své kritičnosti až nadčasové,z čehož ale také vyplývá,že veškerá kritika je mařením tvůrčích sil,nebotˇje zbytečná. Proto se držím raději dada,což je čistá zábava a dobře se čte i píše. Ted´se pokouším i o punk (viz Kuk ! a Zlatá slova) a tak vás oba prosím : nechtěli byste na to kuknou a říct mi zlatá slova ?


Muamarek
01. 06. 2018
Dát tip

Pavle, já bojuju rád, mlýnům navzdory :-)))

 

 Díky moc a hezký víkend :-)))


Kolobajda
01. 06. 2018
Dát tip

Pozdě, ale přece jen s bodíkem do mlýna, ty národní buditeli! Je ti jasné, že tvé úderné básně jsou výstižné, ale je to jen boj s větrnými mlýny...   /***


Muamarek
18. 05. 2018
Dát tip

Měj se :-)))


Muamarek
17. 05. 2018
Dát tip

To mě těší. Díky :-)))


Čudla
17. 05. 2018
Dát tip
Výstižné.. /*

Muamarek
17. 05. 2018
Dát tip

Musaši: Díky a hezký den :-)))


Musaši
17. 05. 2018
Dát tip

Po Ašurově "Temné straně" hned další politická báseň,na kterou tady narážím. Aššur je na mně moc divoký a jeho emotivní rozlet mi až příliš připomníná slova slovenské národní hymny. Ve tvé kritice poměrů je cosi biedermeierového,je skoro malebná . Osobně si myslím,že poezie dnes absolutně nemá sílu jakkoli ovlivnit politické poměry,protože z hlediska běžného občana už dávno žádná poezie neexistuje ,ale tip dávám tobě a ne Aššurovi,protože ty jsi přecejen víc nad věcí.


Muamarek
17. 05. 2018
Dát tip

Diano, jasně že jsou :-)))

 Štírko, Kočkodane, Goro - díky Vám všem...

 

 Mějte se pěkně :-)))

 

 


Štírka
16. 05. 2018
Dát tip

V globale souhlasim... je to atmosfera doby... samozrejme ja spousta lidi, kteri citi jinak...


Diana
16. 05. 2018
Dát tip

Velmi přesné! Neplatí  to však o všech. Pořád je plno dobrých, laskavých a upřímných lidí. nevěříš? Já je znám osobně :-) Ale napsáno výborně, tak TIP!


Kočkodan
16. 05. 2018
Dát tip
Ctyrversí snad jeste svedu, jez ti pridá zdibec klidu, ctenársky te nedám k ledu, nejsi pro mne tvurcem kydu. (pokrytecky mrkající smajlík)

Gora
16. 05. 2018
Dát tip

Přemýšlivé...Co nám schází? Identita


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru