Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Sochař

16. 05. 2018
8
22
1862
Autor
bixley

Stáli na terase a hleděli na moře. Povíval jemný větřík a rozkošně jí čechral vlasy. Líbilo se mu to. Vůbec jí to slušelo. V modrých přiléhavých šatech se jí rýsovala bujná ňadra i hezky tvarované boky. Se zalíbením si prohlížel její štíhlé nohy na vysokých podpatcích. Nemá to chybu, uvažoval.

„Hele, racek!“ ukázal do dálky a probodával ji očima.

Podívala se tím směrem. Racek kroužil po obloze. Byl to krásný let.

Hned jak se ohlédla, zkameněla.

Prohlédl si svou sochu. Tentokrát opravdu vydařené dílo. Nazve ho „Kde jsi, můj milý?“ a přihlásí ho do mezinárodní soutěže. Určitě bude mít úspěch.


22 názorů

bixley
22. 03. 2021
Dát tip

jamardi, tak nějak. :-)


Jamardi
22. 03. 2021
Dát tip

Zajímavé dílko. Uff!!  Napadají mě k tomu slova člověka obdivující krásnou sochu: "Jak toto mohl někdo udělat? To přesné vypracování do detailů! Je jako živá! To by dnes nikdo nedokázal!"


bixley
24. 05. 2018
Dát tip

Je to pochopitelně nadsázka, díky. 


Lakrov
24. 05. 2018
Dát tip

Když čtu názor nicku Zvedavec, přijde mi na mysl kutnohorská nebo mělnická kostnice -- to jsou vlastně taky umělecká díla, založená na lidském utrpení a hrůze. (Byli jsme tam kdysi na školním výletě a několik let mě to pak pronásledovalo).

Ale když čtu tenhle textík, pořád v tom cítím nadsázku, takže dodatečně tip.


bixley
24. 05. 2018
Dát tip

Jo, bylo to myšleno trochu jako horor. Původně to bylo drabble se zadanými slovy "hned jak se ohlédla, zkameněla". Nabízelo se, že zkameněla úžasem, překvapením, hrůzou atd. Ale já jsem to vzala doslova. :-)


zvedavec
24. 05. 2018
Dát tip

kruté - vzhľadom na okolnosti takéto dielo "umelca" za vydarené nedokážem  pokladať... všetko, čo za vydarené pokladám, musí byť späté s dobrom - s dobrom pre všetkých - a nie so svojvôľou, prospechom, čo sa neobzerá na dopad na iné osudy

ale Tvoje dielo sa mi páči, núti k zamysleniu


Lakrov
24. 05. 2018
Dát tip

Takže něco na styl hororu, a ne nesmrtelnost díla "zakonzervovaného neměnností", kterou v tom vidím já :-)


bixley
24. 05. 2018
Dát tip

Malé vysvětlení: probodával očima znamená, že ji hypnotizoval, aby zkameněla. Byl to jeho způsob tvorby.


Lakrov
24. 05. 2018
Dát tip

Nějak k tomu nemám co dodat, což ale není špatně. Cítím z toho cosi jako  vysvětlení, proč musí umělec střídat objekty své inspirace...  


bixley
22. 05. 2018
Dát tip

On toho právě využil... :-)


zzlatý
22. 05. 2018
Dát tip

Ano, Lotova zvědavá žena ... zajímavé ... Tip


bixley
19. 05. 2018
Dát tip

Děkuji!


K3
19. 05. 2018
Dát tip

To je povídka. Mikropovídka a velmi pěkná. T.


bixley
18. 05. 2018
Dát tip

Dobře děláš. :-)


agáta5
18. 05. 2018
Dát tip

ode dneška se neohlídnu za rackem ani za nic!


bixley
17. 05. 2018
Dát tip

Kočkodane, na Antona Pavloviče jsem zapomněla... :-)

Aleši, tak nějak. :-)


paní Lotová...?


Kočkodan
16. 05. 2018
Dát tip
Nad tvým dílkem by se jistě ani Anton Pavlovič neušklíbl. (smajlík lehce připomínající racka chechtavého)

bixley
16. 05. 2018
Dát tip

Původně miniaturka na nějaké téma, které jsem už zapomněla... :-)


Gora
16. 05. 2018
Dát tip

To je zajímavé, usmívám se...co se to stalo, že tak najednou zkameněla?Dobré...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru