Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Stromy

19. 05. 2018
6
15
1681
Autor
bixley

https://www.youtube.com/watch?v=h1_cAuK5Bf0

Člověk zpravidla narazí na zajímavé informace úplnou náhodou. Jednou jsem hledala na internetu nějakou četbu k poslechu a narazila jsem na nahrávku s názvem Muž, který sázel stromy čtenou Markem Ebenem. Byla to novela o pastevci v Alpách. Muži zemřel syn a žena a tak trávil čas tím, že se snažil pustou krajinu zalesnit a každý den sázel stromy. Ve světě mezitím proběhla první světová válka, poté i druhá světová válka a on stále jen sázel a sázel stromy. Nakonec na tom místě vyrostl obrovský les a do bývalé pustiny se vrátil život.

Co na tom, že to je fiktivní postava? Určitě někde na světě někdo podobný existuje. Krátce nato jsem se totiž dočetla o jedné paní v Austrálii, která svým třem psům pořídila vesty a do kapsiček na vestách jim dává semínka stromů. Kapsičky jsou otevřené a pejskové běhají po okolí a trousí semínka, ze kterých pak vyrostou nové stromy. 

A tak jsem si řekla: vždyť stačí tak málo, aby na zemi bylo krásně! Kdyby každý obyvatel Česka zasadil jednou za měsíc jediný strom, byl by tu opravdu zemský ráj na pohled.

 


15 názorů

vesuvanka
09. 03. 2021
Dát tip

Také jsem sázela stromy - zasadila jsem tři duby přímo z naklíčených žaludů a pozorovala, jak rostou. Napsala jsem o tom dílo, které jsem uveřejnila na Písmáku v roce 2005 pod názvem "Tři duby". Knížečku o muži, který sázel stromy, jsem četla mnohem později a velice mě zaujala. Domnívala jsem se, že ten muž byl skutečný, nikoliv fiktivní.

https://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=145002


bixley
09. 03. 2021
Dát tip

Díky za tip, vesuvanko


zzlatý
22. 05. 2018
Dát tip

Svět je plný dobrých a nápaditých lidí, bohužel ti druzí jsou víc vidět a slyšet, i když je jich mnohem míň... Pěkná myšlenka, také jsem ji jednou četl = Tip 


bixley
22. 05. 2018
Dát tip

Tak se právě my, co to myslíme dobře, musíme spojit. Aspoň na Písmáku... :-)


bixley
19. 05. 2018
Dát tip

To víš, že jo. Zkusím to. :-))


Kočkodan
19. 05. 2018
Dát tip
Díky Bixlíku, jsi vnímavé děvče. A nezapomeň ušít vhodnou vestičku svému krysaříkovi. (zřetelný úsměv)

bixley
19. 05. 2018
Dát tip

Ty, Kočkodane, zase vždycky utrousíš hezké moudro. :-)


Kočkodan
19. 05. 2018
Dát tip
Já tady jen utrousím, že by bylo lepší, kdyby lidé místo drbů a pomluv trousili semínka stromů. Není holt trus jako trus...

bixley
19. 05. 2018
Dát tip

To je hezký... :-)


Andělka1
19. 05. 2018
Dát tip

JEDNI SVATEBČANÉ V PRAZE SE ÚDAJNĚ DOHODLI S MĚSTSKÝM ÚŘADEM A NECHALI SI OD HOSTŮ JAKO SVATEBNÍ DAR DÁT STROM - A KAŽDÝ HO HNED NA PŘIDĚLENÉM ÚSEKU OD MĚSTA VYSÁZEL....


bixley
19. 05. 2018
Dát tip

No vidíš, a ani jsi tu novelu nečetla. :-)))

To je fajn.


Gora
19. 05. 2018
Dát tip

U farmy jsme založili lesní školku, tak naše rodina splnila:-))) je tam tak 300 stromků...


bixley
19. 05. 2018
Dát tip

Zaujalo mě to, musela jsem se o to podělit... :-)


Gora
19. 05. 2018
Dát tip

Pěkná myšlenka, bixley. Možná by stačil i jeden strom za život, ani to asi není splnitelné...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru