Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Sonet II.

27. 05. 2018
2
6
701
Autor
ARNOKULT

Omlouvám se - opět sonet. Jamb bohužel příliš neumím (takže trochej /nejsem KHM/).

Utrpení proměňuje

nitro naše při mlčení –

nikdo pravdu neukuje

když jsme Bohu uzavřeni

 

Mrtví slouží v domech světel

prázdné dává touhu k smrti

zůstáváme bez svých přátel

černě hluší – rudě krutí

 

Posel stále nepřichází

moudrý klamu ustupuje –

květy skromné trýzní mrazy

 

Fráze moci tupí srdce

temno stoupá z hloubky sluje

láska září v poušti krátce


6 názorů

Miroslawek
28. 05. 2018
Dát tip

Zatím asi nenastala situace, že by bylo třeba počínat diskuzi, zdali jsi nebo nejsi "příliš tradiční". Ty verše jsou na takovou věc jaksi vetché. Metrika značně deformuje artikulaci výpovědi. A jak onomu rytmickému předpisu ustupuješ, obnažuješ své problémy mu dostát. Známkou dobré básně bývá, že jazykový materiál naplňuje metrum jakoby mimochodem.

A ještě mimochodem - každý sonet, má-li být sám sebou, sestává ze tří částí - teze, antiteze a syntéza (tradičně ono 4, 4 a 3+3, ovšem nikoli nutně). Tady zůstávám v tomto směru poněkud ne zcela orientován.

 


ARNOKULT
28. 05. 2018
Dát tip

Samozřejmě - jsem poněkud starší ročník. Tak nějak jsem na to zvyklý. Měli jsme vynikající češtinářku - ta po nás chtěla samozřejmě rytmus. Latinář nás učil hexametry - naprostou "matematiku" - takže jsem samozřejmě asi příliš tradiční. 


Miroslawek
28. 05. 2018
Dát tip

To vypadá jak náhodná sbírka lidových přísloví, člověče.

Navíc je to toporné a papírové.

květy skromné trýzní mrazy - a teď vyčti: Jsou skromné květy nebo mrazy? Kdo koho trýzní?

A buď pamětliv: Rytmus není pán, je to sluha, nástroj.


Whitesnake
28. 05. 2018
Dát tip

Tohle je slaboučké... sonet jako pseudoříkankový epigram .. možná je dobré zatím zůstávati u překladů.


ARNOKULT
27. 05. 2018
Dát tip

Velmi velká pocta pro technokratického inženýra - naštěstí později ekologa vody.


Lerak12
27. 05. 2018
Dát tip

Tohle sílu má. Opravdu oslovující dílko. ("Květy skromné, trýzní mrazy." Super)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru