Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Gospel

13. 06. 2018
5
18
1330
Autor
K3

~~
Znám jeden gospel
starší než lidstvo samo
prý je v něm ukrytá
veškerá moudrost

snažím se každého přesvědčit
ať se ho naučí
hlas se mi vždycky zadrhne
nikdo se učit nechce

jen si ho zazpíváte - povídám
jednou dvakrát třikrát
a zjistíte že je uvnitř
a dáte mi za pravdu

znám jeden gospel
starší než lidstvo samo
prý je v něm ukrytá
veškerá moudrost


18 názorů

K3
09. 02. 2023
Dát tip

Já tobě, teroristko.


DĚKUJI <3


K3
24. 06. 2018
Dát tip

zvedavec - "...tam, kde nebe je vysoké a modré 

                              a kde oblaka bílá rychleji než kde jinde plují."

Děkuji za přečtení.              


zvedavec
22. 06. 2018
Dát tip

a kde je ten gospel? :) aby som sa ho naučila


K3
20. 06. 2018
Dát tip

Překvapilinjste mě, že jste četli, za což děkuji.

Edvine, to není promyšlená báseň , ale napadlo mě to v tu chvíli, když jsem byl na koncertě a líbilo se mi to. Dík.


Edvin1
20. 06. 2018
Dát tip

Ojojoj, gospel starší než lidstvo samo? Hezká věta, ale ono to takhle nejde! Při veškeré sympatii k Tobě, jak může být gospel starší než lidstvo, když slovo "gospel" je anglické, a jeho prvotní význam byl a je "evangelium", samozřejmě evangelium biblické, to z pera Matouše, Marka, Lukáše a Jana (1. až 2. století po Kristu). Ty máš na mysli gospel ve významu hudby afroamerických církví resp. kostelů, jenž se vyvinul ze spirituálů, blues a jazzu.To se stalo začátkem dvacátého století.

Připouštím ovšem, že můžeš mít na mysli i jenom církevní dogma, jež říká, že již před stvořením světa se domluvili Bůh Otec a Syn na tom, že upadne-li lidstvo do hříchu, on, tedy Syn-Ježíš, vezme trest na sebe. Což prý je ta "dobrá novina" (toto je význam slova gospel - ze slov good spell). To by pak šlo. Ale stejně by bylo třeba se postarat o to, aby i nechápavci jako já toto pochopili. A na to by museli chodit do kostela. A kolik Písmáků dnes do kostela chodí? Už ani já ne. 


Dodola
20. 06. 2018
Dát tip

Od autora prózy překvapivě pěkná báseň.


K3
13. 06. 2018
Dát tip

vesuvanko, patricie, jsem rád, že se líbilo, dík za přečtení.


patricia w.
13. 06. 2018
Dát tip

pěkné srdcovka :)*


vesuvanka
13. 06. 2018
Dát tip

Pěkná báseň a pro mě rozšíření obzorů - pojem "gospel" byl pro mě neznámý, a tak jsem si o něm i  něo přečetla.  TIP

 


K3
13. 06. 2018
Dát tip

Lerak12, to jsou moje slova, díky moc.


K3
13. 06. 2018
Dát tip

atkij, chápu a nic nenamítám. Děkuju za přečtení.

Je to asi rok, dva, proběhl v televizi koncert Johnnyho Cashe. Zpíval, on i Carterovic rodina, gospely. Mráz mi běhal po zádech.


Lerak12
13. 06. 2018
Dát tip

Gospel je prožitek. Při poslechu se v nás udělají takové sakrální trhliny, kterými to do nás rezonuje. Už jsem viděl, slyšel zpívat  rozkývaný zbor černošek - a s husí kůží. Obsah jejich moudrosti... nevím, ale duchovna a lásky je tam pořádná porce. Pěkný to máš, Káčkotrojko.  


K3
13. 06. 2018
Dát tip

Irčo, máš pravdu, to jsem si napsal přímo o přestávce koncertu.


atkij
13. 06. 2018
Dát tip
Gospely jsou uchvatne, prenos energie vibrujici v mnoha hlasech, ozvenach... Tema krasne, zpracovanim jsi me ale moc nepresvedcil

Gora
13. 06. 2018
Dát tip

Radost asi přináší už jen samo jejich zpívání:-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru