Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Město

24. 06. 2018
0
10
1080
Autor
K3

Pokus o 150 slov.

Staré město bylo krásné.
Sluncem osvícené domy zářily a kašna chrlila vodu, jejíž jemné mrholení vytvářelo duhu.
Malá holčička čmárala kouskem cihly po zdi jedné budovy a občas pohlédla na střechy s věžičkami a na okna. Zdálo se jí, že se usmívají, a vůbec, že město žije a má duši. Pozorovala jeho rytmus. Pokládala si otázku, zda by to dokázalo i bez lidí.

Pak přijely buldozery a celé ho srovnaly se zemí.
Lidé shromáždění na jeho okraji si zakryli oči a odvrátili se.
Potom spěchali do nového města.
To bylo ekonomické. Oplývalo moderními obchody a na jeho okrajích vznikly slušivé límce průmyslových zón. Zabralo pouze polovinu plochy starého města. Věžáky měly výtahy, kterými se dalo dostat blíže ke slunci. Lidem se tam líbilo.

Na troskách starého města děvčátko dál kreslilo kouskem cihly na zbytku zdi. Občas se ohlédlo k novému městu, ale vždy si zakrylo oči a odvrátilo se.


10 názorů

Lakrov
10. 07. 2018
Dát tip

Miniatura apokalyptického typu -- plíživá apokalypsa, znamenající  pro jedny pokrok a pro jiné ztrátu "kořenů".  V malé holčiče, která je protagonistou té povídky, spatřuji symbol  čehosi věčného, čehosi, co nám nedovolí na zmiňované kořeny zapomenout.  Nebo se pletu.  


K3
25. 06. 2018
Dát tip

Nic se neděje.


Lerak12
25. 06. 2018
Dát tip

Omlouvám se, Kátrojko! Jsem to ale ňouma. Jsem nepozorný a vůbec jsem o 130 slov nevěděl. Promiň !


Gora
25. 06. 2018
Dát tip

Karle, odpovídala jsem taky Karlovi /Lerakovi/ - ten to asi nevěděl - o soutěži...


K3
25. 06. 2018
Dát tip

Já to vím, Irčo, není to do soutěže. Jen jsem zkoušel:).


K3
25. 06. 2018
Dát tip

Lerak, děkuju. Nesnažil jsem se napodobit Movsara původ tohohle je ze 78roku. Neví co myslíš tím "nenakrájený?"


Gora
25. 06. 2018
Dát tip

Leraku Karle, těch 150 slov je výzva k tvorbě povídky na námět výročí existence ND...je to myslím na přední straně Písmáka:-)


Lerak12
24. 06. 2018
Dát tip

Asi tři krát "nenakrájený,"  mimochodem výborný Movsar. Nevím proč máš limit 150? Ale jinak, jako řečené Gorou.


K3
24. 06. 2018
Dát tip

Irčo, dík za přečtení.


Gora
24. 06. 2018
Dát tip

Vážně těch 150 slov??

Všímám si, Karle, hned první věty...krásné - je to pro mne pofiderní pojem, neboť - co je krásné? - takže já bych tu větu vynechala...možná by se dala "vyslovit ústy dítěte" nebo zakomponovat pojem - staré město - do další věty.

Také na to s rytmem - duchem, tepem života  města by asi holčičku nenapadlo se ptát...tedy myslím, že by jí to bylo jasné...bez lidí :-)

Potom spěchali - Stěhovali se...

Závěr je emocionální, ten se mi líbí...a nápad také.

Mám za to, že aby se na tak malém formátu dalo vyjádřit tolik, o co ses pokusil, muselo by být vytříbeno slovo za slovem...čili opravdu filigránská práce, ale oceňuji, žes šel příkladem a vyzkoušel...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru