Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zastřelení pejska (povídanka pouze pro silné povahy)

28. 06. 2018
5
8
560

Ahoj muži, ženy, holky, kluci a i vnuci. Včera kolem poledne k mé chalupě přijelo moderní auto s pražskou poznávací značkou. Vystoupili z něj muž, žena, dítě a ještě jedno dítě. Ty děti byli vnuci nějakého pražského dědy.

Všichni čtyři řekli: Dobrý den, pane Kemrni. Vy jste myslivec?

Já jsem řekl: Ano, já jsem myslivec.

Oni řekli: A máte jako správný myslivec pušku brokovnici, co střílí?

Já jsem řekl: To se ví. Brokovnice dělá myslivce.

Muž od té rodiny se usmál a řekl: To je dobře. A otevřel kufr od auta a vytáhl pejska. Byl to už velmi starý pejsek, celý pajdavý o dost nehezký.

Řekl jsem: To je ale hezký pejsek. Ale to jsem lhal, aby tomu pejskovi nebylo líto, že o něm někdo říká, že je nehezký.

Muž řekl: Ten pejsek už je velmi starý a nemocný. Přišli jsme vás tady všichni poprosit, jestli byste nám ho neutratil zastřelením. Je to prý rychlejší než smrtonosná injekce u pana doktora veterináře.

Ta žena od muže dodala: My si chceme do našeho panelákovitého bytu koupit nového pejska dalmatina, ale tento starý pejsek je nám už na obtíž, víte?

Já se moc zhrozil, protože pejsky nestřílím. Já už vůbec zvěř nestřílím, pušku mám je na pytláky. Řekl jsem: To neudělám!

Muž vytáhl peněženku, z peněženky vytáhl 200,- a řekl: Nebude to zadarmo, nemějte strach.

Byl jsem v koncích. Pejska jsem zastřelit nechtěl, ale ty peníze by se mi na druhou stranu moc hodily. Chvilku jsem přemýšlel a dostal chytrý nápad. Vzal jsem si 200,- a řekl: Dejte mi toho pejska a počkejte tady, já ho zastřelím. A vzal jsem pejska, zanesl ho za chalupu, schoval do kůlny, nabil brokovnici a vystřelil do vzduchu. Pak jsem z plechovky nabral trochu červené barvy na okapy a namočil si do ní ruce. Takto nabarven jsem se následně vrátil za Pražáky.

Muž řekl: To byla ale pořádná šlupka.

Já řekl: Ano.

Žena se na mě podezíravě podívala a řekla: A mohli bychom vidět ostatky?

Já jsem ukázal svoje červené ruce a řekl: Klidně, ale není to pěkný pohled. Jak byl ten pejsek malý, tak se úplně rozprskl na kousky. Když jsem je rovnal k sobě, tak jsem se od toho dost umazal. Jestli si toho pejska budete chtít odvézt, budete potřebovat nějaký kbelíček.

Žena zezelenala a už nic neřekla. Děti se radovaly a výskaly radostí, že budou mít nového pejska dalmatina. Všichni mi poděkovali a pak odjeli.

Vrátil jsem se za nehezkým pejskem a podrbal ho. Pejsek krásně vrtěl chvostem a měl radost, že jsem ho nezastřelil. Přemýšlel jsem, co s ním. Mám doma Mikeše, co je kocour, a oni by se spolu určitě rvali. Pak jsem si ale vzpomněl, že by pejsek mohl k Láďovi. On má sice taky kocoura, Matese, ale Mates je už velice klidný a pere se velmi nerad. Navíc se mi to hodilo, protože Láďa měl ten den svátek, byl to tedy zároveň krásný živoucí dárek. Tak jsem pejska strčil do košíku a šel za Láďou.

Láďa měl z pejska moc velkou radost a moc mi děkoval. Vůbec mu nevadilo, že je ošklivý. Pojmenoval ho Pajda a hned si ho uvázal na řetěz, aby mu hlídal dům. Pejsek, i když hodně starý a hodně nemocný, může krásně dál žít a všichni jsme moc spokojení. I ti Pražáci.


8 názorů

Prosecký
24. 10. 2018
Dát tip

A jak to dopadlo? Za nějakou dobu ho zastřelil Láďa. O tom už ale nepíšeš.


Lakrov
29. 06. 2018
Dát tip

Přiblble (záměrně) napsaná roztomilá lež se zajímavým podtextem  a dobrým(?) koncem.  Tip. 


Dodola
29. 06. 2018
Dát tip

Moc zajímavé, a nejzajímavější je ta puška na pytláky.


Gora
28. 06. 2018
Dát tip

Myslivče, koukám, že jste tam u vás "veselé kopy."..nejvíc se mi líbil příběh, jak jsi byl s rodinou v supermarketu...

Lovu zdar:-)


Mně je líto, že ho Láďa uvázal. Ono mu je 96 let a má různé staromódní názory, například, že pejsek patří na řetěz a že když se narodí kluci dvojčata, tak spolu musí ve věku 12 let bojovat noži na smrt, aby zůstal jen ten silnější. Ahoj!


K3
28. 06. 2018
Dát tip

To je pravda, pes k řetězu nepatří. Ani horor to není. Spíš jako tragikomedie. Jinak se to četlo docela dobře.


Gora
28. 06. 2018
Dát tip

Kdybys tam nenapsal to o řetězu, dala bych tip.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru