Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Marienka- obyčejný život- 5.

28. 06. 2018
0
3
861

Marienka - obyčejný život 5

Marie řešila jeden problém za druhým- s dcerami, ale nakonec byly všechny z domu a ona se díky jedné známé seznámila s mladším mužem. Dám mu třeba jméno Tonda.

 

Nevěděla nejprve, kolik mu je let. Byl takový ten typ, který vypadá od třiceti na padesátníka a dlouho stejně.

 

Pocházel z jedné bližší vesnice, kde bydlel s rodiči v malém domku se zahrádkou. Pole už dávno neměli a díky stáří rodičů a jeho částečné invaliditě- měl velmi slabý zrak- v JZD nepracovali. Tonda měl částečný úvazek jako hlídač- vrátný v textilním závodě. Byl jedináček, fixovaný na matku a tak, když mu maminka nečekaně zemřela, snažil se za ni najít náhradu ve starší ženě.

 

Marie nechtěla věřit, že by o ni stál, nejprve se jen bavili, sem tam zašli spolu do restaurace, někdy do divadla. Tehdy se přes ROH půjčovaly permanentky a Tonda, který byl v něčem poměrný šetřílek, se rád přihlásil, kdykoliv byla permanentka volná. Také bral jakoukoliv rekreaci , o kterou nikdo nestál, v termínech, kdy jiní kvůli dětem jet nemohli. Stalo se, že byly poukazy dva a on nabídl Marii, aby jela také. V té době už chodil k ní na návštěvy. Uměla dobře vařit, protože vařívala na statku, kde kdysi bydlela s rodinou. Tonda měl rád maso a tak nakonec přispíval na jídlo, hlavně aby mohl k ní chodit.

 

Dávno Marie věděla, že je o hodně mladší o více než 20 let, ale málokdo to poznal. Marie byla v té době hodně štíhlá, vrásek moc neměla a také nebyly za brýlemi, které léta nosila, tak vidět. Měla spíše opačný problém než mají jiné ženy. Po každém dítěti vždy o pár kilogramů zhubla. Tak se stalo, že už ani nemohla zesílit. Tondovi se líbila. Tvrdil někdy žertem, že on její vrásky nevidí, má slabé oči . Uměla se hezky oblékat, svoji hubenost dovedně skrývala, nosila pod šaty spodičky, jaké se nosí pod sukně ke kroji. Jen ne tak nabírané.

 

Tondovi vyprala, uvařila a on, přestože jí vlastně s ničím nepomáhal, jí to vynahrazoval tím, že ji bral na výlety, zájezdy, rekreace, do společnosti, kam vlastně celý život nechodila, nikam nejezdila, kvůli dětem, práci. Světe div se , útratu platil vždycky sám. Také při narozeninách jí dával docela pěkné dárky, dokonce prstýnek a řetízek zlatý, když měla ,,kulatiny". Zmínila se jednou, že v životě ani při tolika dětech neužila sexu i jiné zábavy, jako už starší.

 

Pokud žil Tondův otec, jezdil poměrně často domů a po otcově smrti, nějaký čas zděděný Tondův domek na vesnici Marie uklízela, zvelebovala. Dali ho do pořádku a Tonda jej pak prodal a koupil si družstevní garsonku. Marie o svůj byt nechtěla přijít, říkala, že dokud žije, má kde být, dcery své bydlení měly.

 

Tonda s její pomocí garsonku zařídil, vybavil pračkou, aby nemusel prádlo tahat k Marii. Tak měla Marie na uklízení vlastně dvě domácnosti, protože Toníček na manuální práci moc nebyl. Koníčka kromě té ,,turistiky" také neměl a vypadalo to, že Marii to běhání sem a tam už začíná trochu zmáhat. Měla přes sedmdesát let a bylo stejně s podivem, jak ještě byla čilá. Nenaříkala si vlastně na nic, snad jen záda někdy bolela a nohy. To spíše únavou.

 

Tonda se nikdy ženit nechtěl, Marie se vdávat také nechtěla. Měla v té době již dlouho vdovský důchod a také dcery nevěřily, že by to dělalo dobrotu, kdyby si tak mladého muže vzala. Tonda ani nechtěl, aby se nastěhovala k němu. Zřejmě mu to tak vyhovovalo. Občas spal u ní, někdy ona u něho. Vařilo se u ní, tak neměl tak vysoké náklady na bydlení. Tvrdila, že to vynahrazuje právě placením útraty všude, kam jdou spolu.

 

Jednou se stalo neštěstí na přechodu pro chodce, přes poměrně širokou cestu. Žena, která se bavila se známou a byla zády do cesty, se obrátila a vykročila z chodníku na přechod, aniž se rozhlédla a auto už nestačilo zabrzdit. Ještě kus ji před sebou tlačilo, než se řidiči podařilo zastavit. Byl z toho hrozně nešťastný, ale opravdu za to nemohl. Žena byla na místě mrtvá.

 

V necelých 74 letech tak nečekaně skončil život Marienky, vlastně shodou okolností podobně, jako jejího muže před mnoha lety. Jenže v tom tentokrát byla jen nepozornost , nebyl tam alkohol.

 

Po nějaké době si Tonda našel opět starší ženu, jen o pár let mladší , než byla Marienka, ta mu však po několika letech zemřela na infarkt. Nyní už, sám starší, nemůže další ženu najít, vzpomíná na Marii i na tu druhou paní, která ale prý Marienčinu mírnost neměla, dokonce dosáhla časem toho, že u něj bydlela v garsonce, kam se Marie nikdy nepřistěhovala..

 

Tak nevím, jaký by byl Mariin život nadále, jak by její známost dopadla. Možná pro ni bylo dobré, že byl konec jejího života tak nečekaný, ale způsob nemusel být tak drastický. Navíc při jejím zdraví a elánu tu mohla být ještě dost dlouho.

.                                                                             XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX


3 názory

Díky, já zase ráda čtu ty tvoje romány. Máme každá svůj způsob psaní, nenapodobujeme se a to je zřejmě právě zajímavé. Ty jsi víc romantická, já zase pratická s citem podprahovým spíš. Takže budu se snažit. Však bude další měsíc a budu to už lépe ovládat.


Ruženka, prečítala som príbeh Maienky s veľkou pozornosťou. Tvoje rozprávanie sa mi páčilo. Dúfam, že nám onedlho ponúkneš niečo podobné - zaujímavé. Ja tie tvoje príbehy zo života môžem. Veď to vieš. 


Tak to je konec j vyprávění o  jedné ženě a já doufám, že se mi podaří případně dalším vyprávěním ze života zaujmout. Pokud vám někoho připomíná, je to vlastně důkaz, že dost žen má podobné osudy.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru