Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Letní podvečer

10. 07. 2018
22
40
2783
Autor
Gora

Letní podvečer


Ležela přesně na hranici pozemku a vypadalo to, že spí. Elegantní hlavu s vysokým čelem měla zlehka opřenou o přední tlapy a víčka zavřená, ale slechy byly ve střehu. Štíhlé, avšak mohutné psí tělo se mohlo během vteřiny proměnit v neřízenou střelu. Nebýt ovšem připoutáno za kožený obojek asi pětimetrovým lanem k značce, zabetonované u cesty. Na značce výrazný nápis – PRIVAT – SOUKROMÝ POZEMEK – VSTUP ZAKÁZÁN!

Muž, kterému rotwajlerka patřila, jen několik metrů odtud na louce sušil seno. Rovnal je do řádků hráběmi s několika vylámanými zuby a stavěl do vysokých pyramid. Občas se ohlédnul po Goře. Ona ten pohled vycítila a opětovala. Klid ve čtyřech očích barvy tmavé čokolády byl zdánlivě nekonečný. Téměř hmatatelný. Pes i muž však znali pomíjivost toho zdání. 

Gora zastříhala ušima, jenom když jí kolem čumáku přeletěl čmelák. Z blízké zámecké zahrady se ozvala hudba. Začalo představení otáčivého hlediště. Hned v úvodní scéně vyl pes, ten baskervillský, který se dnes večer dával. Opravdový hlas skutečného psa by poznala a s gustem navázala. Nad touhle napodobeninou jen ohrnula pysk. Slabota!

Hrát tak titulní roli ona, Gora, herci, zděšeni temným vytím a bojovým postojem až příliš opravdového psa, by prchali přes kulisy mezi kandelábry reflektorů, padali do keřů a marně lomcovali zamčenou mříží parku. Ti nejhbitější, zavěšeni na tepaném zátarasu se špičatými bodci nahoře, by se ohlíželi, zda je ten pekelný pes nekouše do zadku. Chmurnými i veselými barvami si muž s hráběmi tohle vše přehrával ve své fantazii jako skvělý komiks.

V duchu ještě mírně pobaven tou představou zahlédnul periferním pohledem cosi se mihnout po pěšině.

Gora uslyšela kousek před sebou nějaký zvuk. Nelíbil se jí. Takové kňourání a volání, divné skrz naskrz. Couvla, rozběhla se a vší silou trhla. Muž viděl již jen siluetu svého psa kdesi vpředu v prachu cesty, jak hřmotně vleče pětimetrový provaz a celou značku i s betonovým podstavcem.

„Gorááááá, ke mněěě,“ zařval, protože zaslechl výkřik. Co se to ksakru děje? Odhodil hrábě a utíkal za psem. Na kamení, vysypaném na hromadě, ležela neznámá žena s igelitovou taškou v ruce. Nehýbala se, protože Gora  opírala přední tlapy o její ramena. Doběhnul k nim, popadl psa za obojek a odtáhnul hrozivě vrčící hlavu od obličeje té paní. Gořiny oči byly ještě temnější než kdykoli předtím. Odvlekl ji a uvázal ke stromu.

S omluvou pomohl té ženě na nohy. Mohla mít asi čtyřicet roků, o něco méně než on. Vlasy barvy zralého obilí měla rozcuchané. Květované šaty, zpod kterých vyčuhovaly bosé nohy. Připomínala mu Viktorku za Babičky, nebo nějakou bosorku z historického filmu.

„Co tady vlastně děláte, nevšimla jste si značky ani psa?“ Řekl zadýchaným hlasem s trochou podrážděnosti.

„Byla jsem na procházce a viděla jsem jenom vás, jak děláte sena. Cedule ani pes nebyli za těmi kameny vidět.“

„Tak to se znovu omlouvám, ta potvora nikdy nic podobného za těch pět let co ji máme, neudělala. Nemá ráda feny, to ano, ale nechápu, co má zrovna proti vám… Tak snad jste v pořádku a můžete pokračovat…“

Žena se neměla k odchodu.

„Víte, já jsem vám něco přinesla. Jak jste hrabal to seno, řekla jsem si, že jste takový přírodní člověk jako já, a zasloužíte, abych vás obdarovala. Donesla jsem vám nejlepší druh hnojiva ke keřům a stromům, který se osvědčil v bio hospodaření. Potěšíte mne, když tu malou pozornost přijmete. Spánembohem, pane.“ Podala mu ruku a pevně potřásla. Pak muži jako svátost předala igelitovou taškou.

Stál tam na cestě s cizí taškou a cizí ženštinou jako tumpachový. Bosá žena odcházela, zastavila se a zamávala. Opětoval pozdrav zdviženou dlaní a otočil se ke Goře.

„Tys mi dala, holka! Jsem zralej na mrtvici. Šmarjá, co to tady tak smrdí?“

Rozevřel dlaněmi ucha tašky a zkoprněl. Přírodní paní mu osobně donesla svoje lejno. Zpotil se ještě víc. Zavolat na tu madam Chocholouška by nebylo od věci. To je celý on. Jiní muži potkají dámu s hranostajem nebo s psíčkem, a on…

Co s tím? Vysypal nevoňavý obsah pod trnkový keřík. Ať tedy slouží.

Odvázal Goru. Podívali se jeden druhému do očí. Tvářila se jakoby nic. Už ji nedokázal peskovat. Vycítila něco neobvyklého a před tím ho chránila. Šli spolu domů tím letním podvečerem s vůní sena.

 


40 názorů

Gora
20. 07. 2018
Dát tip

Nedávno jsem ji zas viděla...kousek od nás:-)) a díky


Dodola
20. 07. 2018
Dát tip

Jestli i tohle je realita, žiješ v hodně divokém kraji. Tohle už snad ani nebyla biožena, ale rovnou biodivoženka :-O

jsem nevěděla, že jsi rotvajlerka:)


Gora
18. 07. 2018
Dát tip

KK, byly to sestry, rotwajerky, Tara a Gora...dík moc za vše


Iné, dobré, nečakané. Premýšľam, prečo sa volala Gora.


Gora
13. 07. 2018
Dát tip

Lakrove, děkuju!


Lakrov
13. 07. 2018
Dát tip

Tahle zprvu přírodní romantika náhle přechází v jakousi hořkou anekdotu  s nejednoznačnou pointou. Dobře se to čte.  Tip.  


Gora
12. 07. 2018
Dát tip

Chachá, tys na to, Karle, kápnul:-))) a dík


K3
12. 07. 2018
Dát tip

No, kdyby dárek odnesla panu Babišovi do sněmovny, dal bych tipy dva:).


Gora
12. 07. 2018
Dát tip

Oskárku, myslela jsem si, že tě překvapím, dík moc:-)


No tak takobou pointu jsem od tebe nečekal. :o)) To je moje "obchodní značka". Tedy to hovňo. :-))) Jo veselý dárek. Bodejť by hafušák nevystartoval.


Gora
11. 07. 2018
Dát tip

supíku, děkuju...slovo libový ve spojitosti s textem jsem dlouho nečetla:-))


supizmus
11. 07. 2018
Dát tip

Hodně libový text, nečekaná pointa mě pobavila :-)


Gora
11. 07. 2018
Dát tip

Jani, děkuju, je to tak nějak ze života:-)


vesuvanka
11. 07. 2018
Dát tip

Skvělá povídka, vtáhla mě do děje  a závěr rozesmál - nemá chybu :-))) TIP


Gora
11. 07. 2018
Dát tip

Kolobajda - tak ti dík, poprvé jsem použila v tvorbě exkrement, a asi i naposledy:-)


Kolobajda
11. 07. 2018
Dát tip

Ahoj všichni! A já jsem si (a jak vidím zcela nepatřičně) myslel, že to její lejno jako dar bude působit odpudivě. Ano, spletl jsem se, zkrátka to hovno jsem nedocenil... (mám v šuplíku taky něco o hovnech)    /**


Gora
10. 07. 2018
Dát tip

Evži, to je dobře, že se nehrneš někoho obdarovat:-)) a díky moc.


Včera jsem také naplnila sáček, ale moje to nebylo. Moji milovaní psíci se nějak moc snažili. Ale darem bych to nikomu nedala. :-))) /T


Gora
10. 07. 2018
Dát tip

Karle, ty mne překvapuješ:-)) - a děkuju moc...


Gora
10. 07. 2018
Dát tip

Přemku, teď se zas chichotám já:-))


Gora
10. 07. 2018
Dát tip

Inko, možná by si o něco řekla, kdyby ji nděsila rotwajlerka Gora:-)) Díky


Lerak12
10. 07. 2018
Dát tip

Dary s takovým obsahem dostávám dost často. Taková letní a rozšafná. Pobavilas.


lastgasp
10. 07. 2018
Dát tip

Dobrý vidle, ale hrábě jsou lepší! Musel jsem se chechtat opatrně, abych zuby nztratil.. Vylámat je už nemohu. K sakru.

 


Štírka
10. 07. 2018
Dát tip

To by me zajimalo, jakou by za ten dar chtela oplatku...?


Gora
10. 07. 2018
Dát tip

MKbaby, myslela jsem si, že by se ti to snad mohlo trochu líbit:-)), neb jsi humorista...dík


Gora
10. 07. 2018
Dát tip

Přemku, hlavně, že sis nevylámal tvé zuby...původně tam byly i vidle, však víš, že k dělání pyramid jsou taky nezbytné...ale pak jsem si říkala, že jsem moc popisná, a vidle odhodila:-)) a díky!


MKbaby
10. 07. 2018
Dát tip
Mně se taky stává, že dostanu h...o :-)

lastgasp
10. 07. 2018
Dát tip

Nápad s hnojivem se vymyká běžným zvykům někoho obdarovat, ale zaslouží veletip. Jen jsem se zarazil, když obdarovaný muž odhodil místo hrábí s několika vylámanými zuby vidle. Smál jsem se až jsem vraštil čelo. /T


Gora
10. 07. 2018
Dát tip

Diano, díky:-)


Diana
10. 07. 2018
Dát tip

:-)*


Gora
10. 07. 2018
Dát tip

Kočkodane, usmívám se a rychle posílám dík, u nás zas bouří...


Kočkodan
10. 07. 2018
Dát tip
Tady to nekdo asi trochu pohnojil. Ne Goro, nemyslím tebe jako autorku. Spís tu paní. Vetsinou není moc dobré se cizímu cloveku otevrít a ukázat az tolik ze svého nitra... Ale uz drzím pusu. Promin, jsem jak utrzeny ze retezu. (mrk)

Gora
10. 07. 2018
Dát tip

dík moc, bixley:-))


bixley
10. 07. 2018
Dát tip

Inu, není na bio hnojivo. Není divu, že se to Goře nelíbilo. nebo chtěla ke hnojení přispět sama??? :-) Hezky napsané. Tip.


Gora
10. 07. 2018
Dát tip

Gábi, ano, je to úmyslné...ale tohle byla taky krasavice! Díky.


Gora
10. 07. 2018
Dát tip

Aleši, díky, ale můj styl by to nebyl - nemusím hned o druhém vědět ÚPLNĚ všechno:-)


čakal som ženu, dámu, inteligentnú - s vysokým čelom, kým neprišli "tlapy"

ak to bol zámer, podarilo sa ti *


originální způsob seznámení...:o)


Gora
10. 07. 2018
Dát tip

Čudlí, díky, to byl účel, tak jsem ráda.


Čudla
10. 07. 2018
Dát tip

Pobavilo. /*


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru