Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Cukr, káva, limonáda

24. 07. 2018
14
33
2390
Autor
atkij

Inspirace oblíbenou dětskou hrou. Doufám, že znáte:)

 

 

 

 

 

Cukr, káva, limonáda,

rychle vpřed a sleduj záda.

Než čaj, rum, bum zakřičím,

zmírni skoky kamzičí.

Jak se ale otočím

se zvednutým obočím,

nehýbej se ani trochu.

zkouknu, jakou děláš sochu,

bez života, z kamene…

Hele, hýbnuls ramenem!

Tři slepičí kroky zpět

nebo radši rovnou pět.

Cukr, káva… zase znova

zopakuju stejná slova.

Končím rum, bum, jasná věc.

Když mě chytneš, spadla klec.

 

 

 

***

 

 

 

Cukr, káva, limonáda, čaj, rum, bum

 

Cukr, káva k sobě patří

jako u nás my tři bratři,

k limonádě bublinky,

písmena zas na linky.

 

Cukr, káva, limonáda, čaj, rum, bum!

 

Čaj si sladím lžičkou medu.

pokud trochu nepodvedu,

když naberu do lžíce.

Tak mi chutná nejvíce.

 

Cukr, káva, limonáda, čaj, rum, bum!

 

Rum je pouze do cukroví,

říká máma, táta loví

nenápadně v komoře.

Aha, až tam nahoře.

 

Cukr, káva, limonáda, čaj, rum, bum!

 

Bum, bum duní, soused hraje.

Pod oknem už slyším:  Á jé!

Já mám tenhle randál rád.

Bubnuje můj kamarád.

 

Cukr, káva, limonáda, čaj, rum, bum!

 

 

 


33 názorů

Musaši
30. 07. 2018
Dát tip

Máš recht. Nebudem si kazit den. O politice se bavím jenom výjmečně a nepíšu o ní skoro nikdy ale předevčírem se mi přecejen taková jedna skoro politická báseň stala.


atkij
30. 07. 2018
Dát tip
Blues?...zajímavý pohled. Díky

Norsko 1
29. 07. 2018
Dát tip

Skoro blues. A to mám rád

:-)


jo, dá se...:o)


atkij
27. 07. 2018
Dát tip
No, ono se to muze recitovat asi ledasjak:) ne nutne uplne podle metronomu ...pouze ty opakovacky do kontrastu jako pri te hre...bych myslela:) ... a jak ti to slo, Alesi?...se nesmi asi nasadit zbrkle tempo:)

zkouším si to číst nahlas... jestli se dá ten rázný rytmus udržet i v mluveném projevu...:o)


atkij
26. 07. 2018
Dát tip
Lničko, děkuju:)

Lnice
26. 07. 2018
Dát tip
Odsýpá fakt parádně:)

atkij
26. 07. 2018
Dát tip

njn, takyškoly...nebudem si kazit den:)


Musaši
26. 07. 2018
Dát tip

Já spíš vidím problém v tom ,že u nás existují školy a takyškoly a že drtivá většina politiků má pouze takyškoly.


atkij
26. 07. 2018
Dát tip

...mně osobně ty "kauzy" s diplomkama přijdou naprosto trapné a nechápu, proč se to přetřásá jako zástupný argument k diskreditaci.

Taky jsem psala diplomku a za její vedení snad někdo odpovídá, Navíc se musí u státnic obhájit. Komu tedy padají na hlavu neoprávněné, kradené citace? 

Ale tady jsme u dět9 a přejeme si, aby z nich vyrostly samostatně myslící bytosti plné fantazie, které chápou legraci, metaforu a v životě si poradí:)


Musaši
26. 07. 2018
Dát tip

Tím rumem se ta básnička dostává ze sféry dětské poezie do sféry grotesky a to se mi právě líbí. Část postmoderny,ta , která je mi aspoň trochu sympatická - třeba Milan Ohnisko - pracuje s groteskou a groteska z módy nevychází. Stačí se jen podívat třeba na naši plagiátorskou vládu.


atkij
26. 07. 2018
Dát tip

No on ten rum v dětské poezii trochu ční:¨)...a měl být spíš co nejméně nápadný...ale je tam, i když na horní polici:)...až tak výchovně jsem to nezamýšlela...

Děkuju za zastavení a postřehy, Musaši.


Musaši
26. 07. 2018
Dát tip

Líbí se mi to i jako nevtíravá protialkoholní výchova.(ach ten táta lovící v komoře !)   Tip.


atkij
26. 07. 2018
Dát tip
Lerak12, diky moc. Rekla bych, ze dokud me budou napadat i detske versiky, nebude to se mnou tak spatny:)

Lerak12
25. 07. 2018
Dát tip

Pak že zde nemáme mořského vlka, key rumového básníka - Kočkodána.

Atkij. Tvé pěkňoučké verše mě pobavili. Tak nějak nostalgicky. Jsem v pubertě, jako vždycky. Přál bych dětem, tak něco bez el. energie. Jen prostě si fyzicky hrát obdobné hry "před barákem." Máš cit pro dětskou duši! To Tě věru sluší.   


:)ako gulometna palba. Pacilo sa.

atkij
25. 07. 2018
Dát tip
...no, vim, ze to bylo asi trochu pres silu:)...ale i tak dik...ze proslo, i kdyz tesne:)

atkij
25. 07. 2018
Dát tip
...na tu prilezitost jsem teda zvedava(doufam, ze prijde:), klidne zarecituju, vytleskam...apod:)

atkij
24. 07. 2018
Dát tip
Kockodanku, to je chudak, vid?...ten tvuj hrdina, ma to fakt tezky:) qicalko, diky za podrobny vstup. Potrebuju vnejsi oci jak sul, kolikrat sama nevim, co se mi vlastne libi a co ne. U ostatnich jsem vzdy nejak chytrejsi:) A jedna se o dve nezavisle basnicky, inspirovane stejnou hrou. Nebo co myslis refrenem, ty vsuvky? Cukr, kava...?

Kočkodan
24. 07. 2018
Dát tip
Cukr, káva, rumů kláda, ač to játra nemaj ráda, k tomu žitný, režný, kmínky, o vodečce třeba zmínky. Nachází se sotva v blahu, když teď padá na podlahu, už nehne se (jak žena Lota), příliš vteklo do chobota. Tenhle pohled srdce bolí, alkáč není žití solí… ;-)

atkij
24. 07. 2018
Dát tip
Alesi, diky moc:)

výborný!!! posílám do slabikářového klubu...:o)


atkij
24. 07. 2018
Dát tip

Goro, bez rumu ani pomyslet...:) Oni ti předci věděli, jak na nás...

Díky:)


Gora
24. 07. 2018
Dát tip

Už jsem se bála, že rum bude chybět, a přitom:

Aha, až tam nahoře.

 

Báječné, a nejen rum:-)


atkij
24. 07. 2018
Dát tip

No bezva, už jsme nějakej počet, Diana deklamuje a my ostatní (atkij, agátka a mND se řadíme na lajnu:)

Díky, jste fajn:)


Diana
24. 07. 2018
Dát tip

Bezva rozpočítadla! :-)*


agáta5
24. 07. 2018
Dát tip

jééé, hned mám chuť si pohrát :)


atkij
24. 07. 2018
Dát tip

... a já myslela, jak jsi mě přišel rozcupovat a tys mě přišel rozesmát:) Za to fakt dík:)

... a jde to, musí, no, co Ti budu povídat.

Sežeň pár lidiček a pojď hrát:)


mND
24. 07. 2018
Dát tip

A jinak, japá se máš? Jsem si to přečetl, nahlas, taky se teď učim metrum, takže podpora, abych se toho nebál. U nás smutno, nevoní tu les, voda z blat, nic. No nic, jdu dělat. Podojim sebevůli, večer na sebe mrknu do zrcadla... nemůžu mít všechno.

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru