Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Próza měsíce 18-07 (červenec 2018) - VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ

01. 08. 2018
1
21
3351

 

VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ soutěže PRÓZA MĚSÍCE za ČERVENEC 2018

 

Dle hodnocení čtenářů se prozaická díla zveřejněná v červenci 2018 umístila v následujícím pořadí:

 

. . . . . . . . . . . . . . . . . . |K3|Go|Zd|St|La|Vi|Fr|
. . . . . . . . . . . . . . . . . . | .|ra|en|ar|kr|ga|uh|
. . . . . . . . . . . . . . . . . . | .| .|da|ar|ov|n |li|
. . . . . . . . . . . . . . . . . . | .| .| .|ze| .| .|ng|
. . . . . . . . . . . . . . . . . . | .| .| .|r | .| .| .|
------------------------------------+--+--+--+--+--+--+--+
1. Louka plná Pegasů.... / Gora ... | 2| .| .| 3| 3| .| .| = 8
2. Komunistka .......... / Fruhling | 3| .| 2| .| .| 2| .| = 7
3. Zhoubný názor ....... / miromurka| .| 3| .| .| 2| .| .| = 5
4. Každou nocí,každým dne/Ronie Gray| .| .| 1| 2| .| .| .| = 3
4. Jak se do ozývá volá. /nascheanou| .| .| .| .| .| 1| 2| = 3
4. Bubák ............... / K3 ..... | .| 2| .| 1| .| .| .| = 3
4. Mezi talíři číhá had/UchoNaKoleji| 1| 1| .| .| .| .| 1| = 3
5. Souzvuk ............. / revírník | .| .| .| .| 1| .| .| = 1

 

Za potěšující považujeme fakt, že každá nominovaná próza byla oceněna alespoň jedním bodem. Gratulujeme vítězi a děkujeme autorům i hodnotícím čtenářům.

P.S. Chcete-li nominovat prózu za srpen, už nyní můžete posílat avíza.

 

HLASOVÁNÍ

Do soboty 25. srpna můžete hlasovat pro tři z následujícího seznamu prozaických děl:

Každou nocí, každým dnem autora Ronie Gray
Komunistka autora Fruhling
Louka plná Pegasů autora Gora
Jak se do ozývá volá, tak se z ozývá lesá autora nascheanou
Zhoubný názor autora miromurka
Bubák autora K3
Souzvuk autora revírník
Mezi talíři číhá had autora UchoNaKoleji-


Hlasování označte jako vážnou kritiku.
Hlasujte formou
1. Název díla - Jméno autora
2. Název díla - Jméno autora
3. Název díla - Jméno autora

Pod hlasováním uveďte zdůvodnění své volby nebo krátký komentář ke zvoleným dílům.

 

 

NOMINACE ČERVENCOVÝCH prozaických děl

 

Do čtvrtku 9. srpna můžete nominovat prozaická díla zveřejněná v červenci 2018.
Nominace zasílejte jako avízo od díla směřované na uživatele Próza_měsíce.

Dosud byla nominována tato díla:

Každou nocí, každým dnem autora Ronie Gray
Komunistka autora Fruhling
Louka plná Pegasů autora Gora

Jak se do ozývá volá, tak se z ozývá lesá autora nascheanou
Zhoubný názor autora miromurka

Bubák autora K3
Souzvuk autora revírník
Mezi talíři číhá had autora UchoNaKoleji-

 

 

Číst můžete začít už teď.
Zatím nehlasujte, vyčkejte prosím na výzvu k hlasování.
Seznam bude průběžně aktualizován.

 


21 názorů

Gora
01. 09. 2018
Dát tip

Karle, děkuju


K3
01. 09. 2018
Dát tip

Ireno, a ostatním dvěma, též gratuluji.


Gora
27. 08. 2018
Dát tip

Díky...


Fruhling
27. 08. 2018
Dát tip
Taky gratulace.

Gora
27. 08. 2018
Dát tip

My to bereme...dík, žes napsal, potěšilo!


Nečekaně i já gratuluju. A gratuluju  za práci, ale i vstřícnou práci s prózou zde. Myslím, že bez naschválů...

A také gratuluji všem co čtou, což je alespoň pro mne dyslekťáka (moderního výmyslu pro hlópy žáky a lidi) taky práce. Kdysi, ale myslím, že Vám to nikdy nevrátím. S omluvou Ucho.


Gora
27. 08. 2018
Dát tip

Díky!


Gora
26. 08. 2018
Dát tip

Děkuju.


Lerak12
26. 08. 2018
Dát tip

Gratuluji vítězce i ostatním ke kvalitním dílům .


HLASOVÁNÍ BYLO UKONČENO

Následuje VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ soutěže PRÓZA MĚSÍCE za ČERVENEC 2018


Fruhling
21. 08. 2018
Dát tip

 

1) Jak se do ozývá volá, tak se z ozývá lesá - nascheanou

2) Mezi talíři číhá had - UchoNaKoleji

 

Ad 1.) nascheanou mám rád, tenhle text je ale zvláštní. Od pozorovatelství se posunul k budování vlastní svébytné poetičnosti. Hra se slovy tento posun dál podtrhává.

Ad 2.) UchoNaKoleji vystihl všední podstatu násilí, které funguje tím lépe, čím banálnější a všednější je viníkův prohřešek. Zakopaný chléb se prolnul s Brežněvovským polibkem.

 


Lakrov
17. 08. 2018
Dát tip

VYBRANÉ:

1. Louka plná Pegasů autora Gora:    Od začátku se to dobře čte a ocěňuji onen několikerý překvapivý "střih",  kdy text náhle začíná jakoby odjinud a teprve po jedné řádce  (tedy právě včas) se ukáže souvislost s předchozím.  Strhující čtení. Současné, aktuální, uvěřitelné.

2. Zhoubný názor autora  miromurka:  Povedená minikomedie, groteska. Pobavila.  Něčím (včetně názvu) mi připomněla  absurdní scény z italských komedií 60. či 70. let.

3. Souzvuk autora  revírník:  Je trochu jiná tahle miniatura, oproti revírníkovým ostatním.  Jiná v tom smyslu, že se víc zabývá "jednotlivci" než celým "ekosystémem",  jak tomu bylo v těch předchozích. V textu je užito dost zdrobnělin  (tak na hranici mého vkusu), ale na druhou stranu, jak jinak než "ptáček" lze mluvit o Králíčkovi zlatohlavém.

 

OSTATNÍ:

Bubák autora K3:    Začíná to tak nějak románově (taky kvůli tušené délce textu).  Přepis zlého snu nebo hororový příběh? říkám si po chvíli.  Tajemno, mysteriózní nádech, jemuž trochu škodí nadměrná popisnost  v různých detailech. Tahle popisnost dělá z toho,  co mohlo být napínavým akčním příběhem dovedeným do tajemna",  spíš cosi jako TV pořad "Věřte - nevěřte". Což ovšem není špatně, asi to byl i autorův záměr, jen mé úvodní tušení  mířilo jinam.  Dočteno za necelých patnáct minut, takže spád to má,  i když v některých místech mám pocit, že by text zasloužil redukovat.

Každou nocí, každým dnem autora   Ronie Gray:  Věty v úvodním odstavci (stránce) obsahují nadbytek informací. Obsahově se mi to líbí, drobné výhrady mám k poněkud  popisnému tónu té retrospektivní pasáže. Připadá mi to jako stručně převyprávěný román, říkám si po dočtení, ale možná je to způsobeno tím, že dobře pamatuji dobu, v níž se  odehrává ta retrospektivní část, a podvědomě si říkám,  že by jí mělo být věnováno víc pozornosti.

Komunistka autora  Fruhling:    Úvodní odstavec působí dost "vláčně"; považuji to za záměr.  Vzápětí narážím na (dostkrát se opakující) slovo ...burnař...,  jemuž nerozumím ani s dopomocí (Google) -- to je taky autorův záměr?  Napadá mě tedy, zda se nejedná o "fantasy".  Socilání drama, dochází mi o pár řádků později.  Má to (dobrou) proletářskou atmosféru, ale trochu z toho na mě dýchne  "podpora levičáctví", což doufám je jen můj mylný dojem.  Konec v podobě "převyprávěného shrnutí" tomu nesvědčí.  Před necelým stoletím by tohle njspíš byla pecka, ale v kontextu  se současností mi připadá, že takhle samostatně ta epizoda neobstojí.  Dost možná se ale jedná o úryvek z nějakého delšího "ohlédnutí".

Jak se do ozývá volá, tak se z ozývá lesá autora nascheanou: Ta hra se zpřeházenými slovy v názvu je hezká.  A celé je to takové "dada". Poslední věta to trochu kazí, ale myslím, že to leckoho pobavilo.

Mezi talíři číhá had autora UchoNaKoleji-:    Z prvních vět na mě jde hnus, dál pak děs. Je to takové burcující.  Je v tom zachycena atmosféra strachu a hrůzy a po chvíli zjišťuji,  že se mi to čte docela dobře -- je-li vzhledem k obsahu slovo "dobře"  tím výstižným slovem. Konec mě ovšem zklamal. Dalo se čekat nějaké odhalení,  rozuzlení, nečekané souvislosti... ale tak, jak to končí teď, mi připadá  celé to násilí, které mu předcházelo, jaksi bezúčelné.



Gora
10. 08. 2018
Dát tip

1.Zhoubný názor autora miromurka

2.Bubák autora K3

3.Mezi talíři číhá had autora UchoNaKoleji-

Zhoubný názor je skvěle rozvedený řečnický vtip...s morálním apelem, Bubák má kouzlo tajemna a Mezi talíři číhá had - trýznivá záležitost, která by neměla zůstat opomenuta...Fruhling skvělý, taky nascheanou svojí fantaskností, i brilantní revírník a Ronie Gray s nevšedním námětem stojí za čtení...díky všem :-)


K3
10. 08. 2018
Dát tip

1. Komunistka - Fruhling

2.Louka plná Pegasů - Gora

3.Mezi talíři číhá had - UchoNaKoleji -

Jednička byla pro mě opět jasná. Všechny atributy povídky. Nezaměnitelný způsob psaní. Vyvolání mrazivé a tísnivé atmosféry. Gořin příběh se mi rovněž líbí jako povídka. Drsný příběh zdánlivě o ničem má překvapivé zakončení.

Mezi třetím a čtvrtým /revírníkem/ jsem se dlouho rozmýšlel a původně jsem zamýšlel hlasovat pouze pro první dva. Abych jednoho z nich nepoškodil. Nakonec jsem dal přednost UchuNaKolaji, protože je text napsaný nevšedním a naléhavým způsobem. Hrozně rád bych mu dal ještě lepší umístění, možná i jedničku, ale přece jenom mi tam, jak jsem se zmínil, něco chybí. Trochu to na mě působí buď jako část něčeho delšího nebo neukončené, bohužel. 

Ještě mi nedá, zmínit se o tom, že čím víc hlasujících, tím větší objektivnost a věrohodnost výsledku...


mND
10. 08. 2018
Dát tip

žádám o nezasílání podobných avíz. děkuji.


NOMINACE BYLY UKONČENY

Následuje HLASOVÁNÍ pro díla soutěže PRÓZA MĚSÍCE za ČERVENEC 2018


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru