Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Průjezd Evropou

05. 08. 2018
5
10
1322
Autor
bixley

Je páteční podvečer a náš řidič v Chlumci u česko-německých hranic naposled tankuje za koruny. Potom vyjíždíme na dálnici. Je nás osm přátel, sedíme v minibusu a hlavně rádi cestujeme.

Za chvíli nás vítá cedule Deutchland a směrovka Dresden 75. Než se objeví výjezd Ausfahrt, zapípá mobil: "Vítejte v Německu. S vaším tarifem zde voláte, smskujete a datujete za stejné ceny jako v ČR bez roamingových příplatků."

Frčíme dál. Leipzig 105. Eisenach 82. Ausfahrt. Frankfurt 145.

Odbočujeme na odpočívadlo, abychom se občerstvili. Ohřejeme si guláš z domova a spokojeně se krmíme. Přitom sledujeme cvrkot na dálnici. Mezitím zapadá slunce a blíží se noc. Auta svítí.

Svištíme po dálnici stále dál. Kolem nás žlutá a červená světla. Auta, auta. Kamion,motorka. Auta.

Aachen 64. Ausfahrt. Bruxeles 122. Louvain 55. Exit.

Pípání mobilu. "Vítejte v Belgii."

Tma a světla. Tisíce aut se valí letní nocí. Jen stěží zahlédneme jejich barvu. Jsou to temní tvorové propichující tmu svými ostrými světly.

Vtom zahlédneme očekávanou ceduli Calais 152. Náš cíl. Stále jedeme tmou. Tmou naředěnou červeně a žlutě.

Pípá mobil. "Vítejte ve Francii."

Začíná svítat. Míříme do přístavu. Port. Vjíždíme na obrovské parkoviště s očíslovanými příjezdy k lodím. Jsme tu včas. Je čtvrt na šest a naše loď do Doveru odjíždí 6.10. 


10 názorů

bixley
02. 02. 2020
Dát tip

Pokračování je Irsko, země větru a deště, vesuvanko, díky.


vesuvanka
02. 02. 2020
Dát tip

Pěkné a obzvláště mě zaujalo to vítání mobilem. Těším se na pokračování.


bixley
17. 08. 2018
Dát tip

Zařazeno pod Fejetony


bixley
17. 08. 2018
Dát tip

Lakrove, pokračuje to jako Stará dobrá Anglie a Irsko, země větru a deště


Lakrov
17. 08. 2018
Dát tip

Dočteno, leč nějak mi unik smysl tohohlle zprvu celkem strhujícího cestopisu.  Jako by byl jen předmluvou k dalším kapitolám. Snad tomu tak je...  Těším se na pokračování.  


bixley
06. 08. 2018
Dát tip

No nevím, jestli dálnice plná aut je zrovna romantika. :-)

Pokud takhle po celém světě sviští miliardy aut, je to spíš hrůza.

Ale jedna noc v jedoucím autě romantická je, to je pravda...


Lerak12
05. 08. 2018
Dát tip

Dobrá "pohlednice z cest. Prima "plechový kůň" co žere benzín. Chudáci pocestný koňmo ve středověku. A tomu se řikalo romantika...  


bixley
05. 08. 2018
Dát tip

No, taky jsem byla překvapená, jak nás pořád vítali... :-)

Díky oběma.


Kočkodan
05. 08. 2018
Dát tip
U vás to pípalo jako v drůbežárně. ;-) (Luboš 60)

Gora
05. 08. 2018
Dát tip

Bude pokračování?? Pak bych značila díly čísly...

Dobrá zpráva je, že také mobilově patříme do Evropy:-))


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru