Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Po cestě tramvají

11. 08. 2018
6
5
530
Autor
Šmodrcha

Půlnoc z pátku na sobotu před PRAGUE PRIDE.

...

ticho v ulici 

babka venčí psa - náhle

hlasitý hlahol

...

zastávka šestky

radím cestu do centra

drobnému chlapci

...

živě švitoří

jeden hoch a pět dívek

oblékli si čerň

...

děvče s cylindrem

unavený obličej

září barvami

...

s prázdným výrazem

a s lahví piva v ruce

strnul opilec

...

tramvaj kolíbá

líbající ústa žen

přes Libeňský most

...

houf omladiny

štěbetá na refýži

bába nadává

...

tramvaj odjíždí

funící tlustý cikán

buší do dveří

...

na štíhlých nožkách

sandály ťapou k metru

v rytmu valčíku

...

Palmovka ztichla

míjím dva  zmlklé kluky

nelíbají se

...

 


5 názorů

výborné, jako momentky z okna

hlavně Ne sterilní


a2a2a
10. 12. 2018
Dát tip

Díky tvé úvaze o haiku, která se mi opravdu hodně líbila, jsem se podíval na tvé texty a docela mne překvapuje, že ne vždy se ti daří oprostit od nadbytečného balastu, např. hlasitý...hlahol, ...drobnému...chlapci..., ...živě...švitoří..., a sláhví piva...v ruce..., ...funící...tlustý...cikán...

Ta o cikánovi mi přijde hodně za hranou svým obsahem. Tip dávám za čtyři z nich, dívku s cilindrem, kolíbající tramvaj, sandály v rytmu valčíku a ztichlou Palmovku, ta mi přijde naopak nejniternější, ačkoliv i zde bych vypustil ...ztichla... Jednak se to bije se ...zamlklé... a  navíc nemá v obsahu oporu.

Ale uvítám tvou reakci, už proto, že sám často v posuzování haiku tápu


Musaši
27. 08. 2018
Dát tip

Velmi se mi líbí "Děvče s cylindrem" a "Palmovka ztichla". Obzvláště "Děvče s cylindrem" považuji za vynikající haiku. Tip.


atkij
11. 08. 2018
Dát tip
Na me prilis nefunguji, cetla jsem vickrat. Zaujalo prvni...hlasity hlahol mozna vyjadrit nejak konkretneji...stekaci kanon...nebo neco podobneho? Divka s cylindrem je pekna. Jinak mi to prijde jako takove postrehy. Ale je to tezke, Tebe ty situace urcite hodne zaujaly. A ja se neumela napojit k nejakemu vetsimu prekvapeni. Ale ostatni muzou videt jinak. Tak snad...

Gora
11. 08. 2018
Dát tip

Zábavné postřehy...první dvě + opilec mi připadají slabší, ale cikána jako bych viděla a ostatní taky fajn :-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru