Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

100 let, bratříčku

12. 08. 2018
11
11
958
Autor
Norsko 1

 

 

 

100 let, bratříčku

 

 

Sledovat v týdeníku  a to byl kdysi
před filmem v každým kině
ty komunisty z osmašedesátýho
je opravdu zážitek
Jak Svoboda odpočívá
na chatě er ó há
Jak Smrkovský 
hřímá
Nemohu přece všechno říct
v jedný větě 
krucinál
Jak dav šílí
a tleská
a to byli v Moskvě
jak
malí bratři
Na kolejích ruskej 
vlak
a jen Dubček 

a má 

důvod k úsměvu

 

 

 

 


11 názorů

K3
04. 09. 2018
Dát tip

Prožil jsi tu dobu opravdu, nebo jen z vyprávění?


Musaši
03. 09. 2018
Dát tip

Myslím , že v národě bylo v osmašedesátém dost lidí ,kteří chtěli jako Jan Werich demokracii a ne demokratizaci. Myslím , že změny by pokračovaly dál a dál a že by jen spojenecké tanky dorazily o něco později.


K3
01. 09. 2018
Dát tip

Máš pravdu, mohla existovat.. Ale vydržela by se svobodnými volbami? Měla by to určitě těžší:).


Musaši
27. 08. 2018
Dát tip

K3,

celý život se zabývám vědou a proto dám pouze na experiment. Já netvrdím že třetí cesta existuje ,já jen říkám,že by možná mohla existovat,leč protože byla ukončena násilně,nemůže nikdo z nás vědět,jak by dopadla. Experiment a praxe - to je to jediné,co může odpovědět na otázky.. Vše ostatní jsou jen hypotézy a víra.


K3
24. 08. 2018
Dát tip

Dobře jsi to napsal.


K3
24. 08. 2018
Dát tip

...zatím.

By se dalo dopsat. Myslím že třetí cesta neexistuje, o něco takového se pokoušejí dnešní vůdci a stává se z toho pěkný paskvil. Ono to bylo v těch šedesátých letech docela příjemné osvěžení, po tom všem co bylo před tím a po tom všem co bylo potom, jenže byla to jenom taková fata morgána stejně odsouzené k zániku, protože pořád byla vedoucí úloha jedné strany a to byl hlavní kámen úrazu. A dneska? Máme co jsme chtěli: "všici kradnú jenom já ne." Ale příště se to dá ještě změnit, zatím.


atkij
13. 08. 2018
Dát tip
Odvazne tema, i ten akoratni natuk smerem ke ctenari.

Diana
13. 08. 2018
Dát tip

Ano, chtělo to "třetí cestu"! Bohužel, máme demokracii a vláda je nakonec taková, jaká je většina lidí.... :-(


Norsko 1
13. 08. 2018
Dát tip

Díky za obsáhlé pojednání, Musaši. Nic víc si autor nemůže přát


Musaši
13. 08. 2018
Dát tip

Něco opravdu působí tragikomicky,pro mě osobně nejvíce Dubček.Ale když někdy opakují v rádiu třeba filozofické besedy některých intelektuálů z r. 68 , mám pocit právě opačný. - Ta kultivovanost projevu ! Ta hloubka myšlenek ! Když to srovnám s dneškem,pak je to dnešek,co vypadá trapně a já se musím ptát : neexistovala opravdu nějaká třetí cesta ?A taky si myslím,že po tu kratičkou dobu,co byla v osmašedesátém zrušená cenzura,byl tisk svodnější a otevřenější než je dnes.

Tip za námět k přemýšlení.


Diana
12. 08. 2018
Dát tip
Ano, nelze zapomenout! ***

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru