Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Próza měsíce 18-08 (srpen 2018) - VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ

01. 09. 2018
1
18
3553

VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ soutěže PRÓZA MĚSÍCE za SRPEN 2018

 

Dle hodnocení čtenářů se prozaická díla zveřejněná v srpnu 2018 umístila v následujícím pořadí:

. . . . . . . . . . . . . . . . . . |Go|la|K3|kv|Os|ba|La|Fr|Vi|
. . . . . . . . . . . . . . . . . . |ra|st| .|aj|ka|ab|kr|uh|ga|
. . . . . . . . . . . . . . . . . . | .|ga| .| .|r |a |ov|li|n |
. . . . . . . . . . . . . . . . . . | .|sp| .| .|Ko| .| .|ng| .|
. . . . . . . . . . . . . . . . . . | .| .| .| .|bl| .| .| .| .|
. . . . . . . . . . . . . . . . . . | .| .| .| .|íž| .| .| .| .|
. . . . . . . . . . . . . . . . . . | .| .| .| .|ek| .| .| .| .|
------------------------------------+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--------------
1. Chci vám říct, jak / kvaj .......| .| 3| 3| .| 3| 2| 3| .| .| ..... =14 bodů
2. Ztratila se Eliška / Movsar .....| 3| 2| 2| 1| .| .| .| 1| .| ..... = 9 bodů
2. Žena, která mi vše / Lerak12.....| 1| 1| .| 3| 2| .| 2| .| .| ..... = 9 bodů
3. Medovětrapná...... / Pan Ryback .| 2| .| .| .| .| 3| .| .| .| ..... = 5 bodů
3. Posudek .........../ lastgasp ...| .| .| .| 2| 1| 1| 1| .| .| ..... = 5 bodů
4. Podivínka ........ / nascheanou .| .| .| 1| .| .| .| .| 2| 1| ..... = 4 body

 

Bodové výsledky tohoto kolo jsou oproti předchozím kolům poměrně vyrovnané a zvýšil se počet hodnotících čtenářů. Gratulujeme vítězi a děkujeme všem aktivně se zúčastnivším.

P.S. Chcete-li nominovat prózu za září, už nyní můžete posílat avíza.

 

HLASOVÁNÍ

Do neděle 23. září můžete hlasovat pro tři z následujícího seznamu prozaických děl:

 

Chci vám říct, jak to funguje autora kvaj
Ztratila se Eliška autora Movsar
Žena, která mi vše vycvrlikala autora Lerak12
Podivínka autora nascheanou
Medovětrapná autora Pan Ryback
Posudek autora lastgasp

 

Hlasování označte jako vážnou kritiku.
Hlasujte formou
1. Název díla - Jméno autora
2. Název díla - Jméno autora
3. Název díla - Jméno autora

Pod hlasováním uveďte zdůvodnění své volby nebo krátký komentář ke zvoleným dílům.

 

 

NOMINACE SRPNOVÝCH prozaických děl

 

Do neděle 9. září můžete nominovat prozaická díla zveřejněná v srpnu 2018.
Nominace zasílejte jako avízo od díla směřované na uživatele Próza_měsíce.

Dosud byla nominována tato díla:

Chci vám říct, jak to funguje autora kvaj
Ztratila se Eliška autora Movsar
Pan Bařina autora starej Rendl
Žena, která mi vše vycvrlikala autora Lerak12

Podivínka autora nascheanou
Medovětrapná autora Pan Ryback

Číst můžete začít už teď.
Zatím nehlasujte, vyčkejte prosím na výzvu k hlasování.
Seznam bude průběžně aktualizován.

 


18 názorů

Lerak12
19. 10. 2018
Dát tip

Byl jsem delší dobu mimo zdejší dění v zahraničí a registruji Prózu měsíce až dnes. Tak alespoň dodatečně.

Děkuji všem za body. I těm, kterým jsem stál za přečtení! Je potěšením se umístit pod autory, kterých si považuji.   


lastgasp
24. 09. 2018
Dát tip

Děkuji za bodíky. Povzbudí to a potěší. Gratuluji všem na bedně.


kvaj
24. 09. 2018
Dát tip

Děkuji všem za hlasy, ale především za vlídná slova. Jistě mě těší, že má povídka vyhrála, nemyslím si ale, že je to podstatné, neboť povídky jsou artiklem, který se těžko poměřuje.


Movsar
24. 09. 2018
Dát tip

díky vám všem, kteří jste četli ahlasovali a napsali své názory. sám moc nestíhám procházet texty, i když bych rád, tak jsem rád, že jste tady a dáte si s tím práci. a pokud jsem někoho opravdu potěšil, jsem za to dvakrát rád!


K3
24. 09. 2018
Dát tip

Blahopřeji prvním třem a rovněž ostatním.

Je dobře když hlasuje víc lidí a to nejenom pro prvního, nýbrž pro všechny zůčastněné. Protože čtenářská obec je stejně různorodá jako autorská,  každý má někoho na své straně a to je dobře.


Gora
24. 09. 2018
Dát tip

Blahopřeji, téměř všichni zvítězili:-)))


HLASOVÁNÍ BYLO UKONČENO

Následuje VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ soutěže PRÓZA MĚSÍCE za SRPEN 2018


Fruhling
21. 09. 2018
Dát tip

1) nacheannou - Podivínka

2) Movsar- Ztratila se Eliška

 

Ad 1.) Trochu trapně jsem si zvolil svou oblíbenou autorku, která nám předkládá odosbněný obrázek městského shledání. Všichni ho známe, z tramají, nádraží a náměstí a všechny nás znejisťuje svou samozřejmou jinakostí.

Ad 2.) U Movsara mám poslední dobou problém, že to je samá prdelka a kozička, ale v textech je stále přitomná určitá pozorovatelská poezie, díky níž se můžeme radovat i z obyčejností. 


Lakrov
18. 09. 2018
Dát tip

VYBRANÉ:

1. Chci vám říct, jak to funguje autora kvaj:  Rozjíždí se to zvolna, ale už po půl stránce (ve chvíli, kdy Sandra zjistí,  že ji Jarkl vnímá) vím, že se mi to, co čtu, líbí a jen se bojím,  aby to nesklouzlo do nějaké jiné polohy.  Nesklouzlo. Nečekané "oživnutí" nepůsobí falešně, smrt není patetická,  poklad v krabici je napínavý tak akorát a ten "vnořený" příběh hudby  v sobě nese spoustu citu.

2. Žena, která mi vše vycvrlikala autora Lerak12:  Zpočátku odhaduji věk protagonistky jako pozdně střední, takže mě jeho  pozdější numerické upřesnění překvapí. Zároveň mám pocit, jako by  o tolik zestárnula během té jedné stránky. Násleujícími výplody senilní mysli  nezaměstnané jinými podněty se bavím a vlastně si uvědomuji, že mě to  baví číst čím dál, tím víc, zvláště pak s příchodem těch zvláštních hostů.  Dobrá je to povídka, i když tak z počátku nevypadá.  

Při volbě třetího místa se dlouho rozhoduji mezi následujícími dvěma,  nakonec volím takto:

3. Posudek autora lastgasp:  Celkem pěkná historická komedie, která, ač dnes vypadá jako smyšlená,  bývala bohužel realitou. Z použityčh slovních obratů mám dojem,  že ji psal někdo, kdo tu dobu a "terminologii" pamatuje. 

 

OSTATNÍ

Medovětrapná autora Pan Ryback:  Začátek úvodní věty navodí svou nezřetelností napětí.  I další věty jsou tak trochu propletené, ale hezky a srozumitelně,  takže navozují atmosféru zvláštního klidu. KOnec je tak trochu přívratem  k červené knihovně, ale tím, že je obsah dopisu zamlčen, nesklouzne  k trapnosti.

Podivínka autora nascheanou:  Je to takový anonymní snímek z ulice, říkám si po dočtení, ale nedokážu  posoudit, je-li to snímek špatný nebo dobrý, prostě je popisný, který  nic nepodsouvá, nic neřeší.

Ztratila se Eliška autora Movsar:  Úvodní "zvířátkové" se mi líbí, ale dalším buďto nerozumím nebo mi připadají  tak nějak infantilní. Takže mě to zasáhlo jen asi tak jednou čtvrtinou.  Čtu podruhé, nezaplanou-li nějaké další jiskřičky, ale nic. Asi moje chyba...


baaba
14. 09. 2018
Dát tip

1.Medovětrapná  Pan Ryback   ...skvělej nástup (efektní a mnou nečekanej) zbytek mnohem pozvolnější, ale bez slabýho místa - tedy až na Isoldu. Výběr jména je ale jen drobnost, no ne? 

2. Chci vám říct jak to funguje  kvaj   ...sám jsem muzikant, takže potěšilo celý. jen bezdopisová část je ukecanější než bylo zapotřebí. Dlohej nos je čupr perlička.

3. Posudek  lastgasp   ...rudá záře nad Holáskem. Pěkně atmosférický. Ještě že to kádrování máme za sebou.  Doufám, (možná naivně) že na věčný časy. 


1  - Naprosto mě to vtáhlo. Úžasné počteníčko. Prostě mňam.

2 - Celá ta atmoška upoutaného člověka, včetně "zhulenýho" Ježíše. Ničím neomezená fantazie. To vše se dle mého úsudku velice povedlo. Hurá.

3 - Znal jsem pár těchto soudruhů "prašivců". Proto je pro mě tenhle nákuk do uličního výboru velmi uvěřitelný. Včetně "soudruhování" a nesmyslných pindů. Palec hore...


1 - Chci vám říct, jak to funguje – kvaj

2 - Žena, která mi vše vycvrlikala – Lerak12

3 - Posudek – lastgasp


kvaj
12. 09. 2018
Dát tip

1. Žena, která mi vše vycvrlikala autora Lerak12

Přes jisté výhrady, které k povídce mám, je to určitě velice zdařile a s fantazií napsaný příběh, podaný zábavně, ačkoli pojednává o chmurných záležitostech.

2. Posudek autora lastgasp

​V povídce se autorovi podařilo popsat, jak "pracovaly" někdejší uliční organizace KSČ. Ačkoli se jednalo o naprosto zbytečné spolky a jejich činnost, jakož i výsledky této činnosti působily skoro až groteskně, měly sílu lidem, kteří se jim nezamlouvali, zkomplikovat nebo i zničit život. Záleželo kolikrát jen na tom, když se v takové organizaci vyskytl někdo malinko rozumnější, že se tak nestalo. A právě to autor dokázal postihnout.

3. Ztratila se Eliška autora Movsar

Všechny mikropříběhy této série jsou skvěle napsané a svědčí o velké schopnosti autora pozorovat, o jeho smyslu pro poetické vyjádření i o jeho fantazii. Minipříběhy se ale nedají nazvat povídkami, proto dávám na třetí místo.


K3
12. 09. 2018
Dát tip

1. Chci vám říct, jak to funguje - kvaj

2. Ztratila se Eliška - Movsar

3. Podivínka - nascheanou

kvaj u mě zabodoval. Celé to působí přirozeně, normálně, emocionálně vyváženě i kdyže je to o konci. Slyším při tom hudbu. Pro mě příjemná improvizace.

Movsarovi perličky by se bez uzardění daly věšet pravidelně na čelná místa, přímo do výstřihu. Ale to taky nejde. Tak alespoň dvojku.

U ostatních jsem se rozmýšlel. Nakonec jsem zvolil Podivínku. Psát o odpudivých lidech chce odvahu a přemožení sebe sama. Je to psané bez příkras, jen tak jako mimochodem. Proto působí přirozeně.


lastgasp
12. 09. 2018
Dát tip

1. Chci vám říct, jak to funguje  autora kvaj

Poctivá, umocněná práce. Příběh natolik blízký životu, s mudrostí, lehkostí i nevyhnutelným koncem.

2. Ztratila se Eliška    autora Movsar

Poetický řetízek všehomíra ve volném verši v prozaickém vyjádření.

3. Žena, která mi vše vycvrlikala    autora  Lerak12

Příběh o stáří, který mě dostal. Tak blízko jsem se k "člověku" a jeho prožitkům v náboženském podobenství nedostal.

 


Gora
11. 09. 2018
Dát tip

1. Ztratila se Eliška autora Movsar

jemně a vtipně zpracované postřehy  balancují na hraně poezie všedního dne a prózy, autorův styl je poznatelný po první větě...

2. Medovětrapná autora Pan Ryback

poněkud mysteriózní příběh psaný lehkou rukou se zajímavou pointou

3. Žena, která mi vše vycvrlikala autora Lerak12

na tomto vyprávění o lidské bídě stáří a mnohdy nelidském chování "blízkých" oceňuji nadhled a poetiku autora včetně závažného tématu

--------------

Na druhé místo měl přijít Pan Bařina, ale zmizel z nominovaných děl, tak jsem posouvala směrem nahoru další...

 

 


NOMINACE BYLY UKONČENY

Následuje HLASOVÁNÍ pro díla soutěže PRÓZA MĚSÍCE za SRPEN 2018


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru