Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Květina

31. 08. 2018
16
26
1466
Autor
Musaši

 

 

Květina

 

Mčenliví svatí

už nikomu nic neříkají

a přece kdosi na podstavci sochy

nechal květinu

 

Baroko obklíčil spěch

na čtyřech kolech

I chodci se ženou

odkudsi kamsi

v hlubokém předklonu

leč nikomu se neklaní

Chtějí být hlavou dřív v cíli

 

Pohyb a klid -

Až kytka zvadne

objeví se zas nová

jak mince zrána ve Faustově domě

studente

 

 

 


26 názorů

Bubulína
28. 08. 2021
Dát tip

Kdos poděkoval květinou

jiný v tom zázrak vidí

snad to byl dárek pro milou

šla kolem s davem lidí.

My jsme studenty života

někdo se nad tím vzteká

další se tomu chichotá

a třetího to leká.

Přitom jen stačí pochopit

přesně jak básník píše

nechtějte svůj čas předhonit

věnujte se své pýše.

 


kopretina je sprostá kytka, ta pfff rozhodně dělat neumí ... možná pf a to jí pak opadnou šecky okvětní lístky a je po ní


Zbora
14. 02. 2020
Dát tip

A to citoslovce používají jenom kytky, nebo i ostatní plevel? Nedokážu si dost dobře představit, jak kopretina dělá pfff...


PF možná, ale pfff je speciální citoslovce užívané především pro Tebe 


Zbora
11. 02. 2020
Dát tip

PF se posílá nějak kolem Nového roku, ale chápu, že kytky to tolik neřeší.


pfff, Zborouši, taková výzva se neodmítá a vůbec to není sebestředné! 

 


Zbora
10. 02. 2020
Dát tip

Schválně jsem se sem přišel podívat, Kytko, co sebestředného jsi sem napsala a dopadlo to podle očekávání...


kouzelná_květinka
10. 02. 2020
Dát tip Bubulína

některé kytky jsou skoro věčné :-)


Musaši
06. 09. 2018
Dát tip

Diano,

dříve jsem často chodil po horách (většinou po Beskydách) a nekolikrát se mi stalo , že jsem v úpné pustině v lese našel u křížku čerstvé květiny. A kolem ani živáček. Připadalo mi to jako malý zázrak.


Diana
05. 09. 2018
Dát tip
I kdyby ta květina měla jen k tobě promluvit, stálo to za to. Takové věci se dějí - a poměrně běžně :-)

Kolobajda
04. 09. 2018
Dát tip

Nomene... ach má hlava děravá - vžyť já to četl, ale už kdysi v dobách mých studií, někdy kolem roku 1965...   : -))


Musaši
03. 09. 2018
Dát tip

Kolobajdo ,

student v Jiráskově staré pověsti české Faustův dům se přestěhoval do čarodějova domu a když tam nacházel každé ráno znova a znova minci,začal si užívat a přestal studovat. Nakonec si ho odnesl čert dírou ve stropě.  Květina je tu na chvilku a zvadne ,ale na podstavci sochy , kterou už nikdo nevnímá , protože ji velmi dobře zná ,je to záhada. Možná znamení. Nevím . Já se pokouším být jen studentem ,který přemýšlí nad takovýmito znameními , ne požitkářským vševědem Faustem.


Musaši
03. 09. 2018
Dát tip

qíčalo ,

já pochybuji ,že to byl Mefisto , kdo dal k soše gerberu. Spíš bych to viděl na nějaké novomanžele.. Ta kytka totiž vypadala jako ze svatební kytice.


Musaši
03. 09. 2018
Dát tip

vesuvanko ,

to život vytváří nečekané kontrasty. Když jsem byl malý , byla před sochou ,kterou popisuji benzínová pumpa a v pozadí hospoda.Dnes je kolem cosi jako parčík ale za pár stromečky sviští auto za autem.


Musaši
03. 09. 2018
Dát tip

Leraku,

myslím ,že my všichni , kteří se aspoň trošku pokoušíme jít po duchovní cestě , jsme věční studenti.

 

Dodolo,

ten pohyb je dočasná záležitost , ale ten "klid"(socha)  už trvá asi tři sta let. Ale pohyb je i ve změnách kolem té sochy..Jen za můj život se všechno kolem ní změnilo k nepoznání . Možná to prostředí kolem je svým způsobem "krásnější" ,ale rozhodně ztratilo duši. - A nebo jenom já jsem jsem moc velký romantik.


Musaši
03. 09. 2018
Dát tip

Diano , gabi ,Štírko ,

možná si pamatujete , že jsem psával o bezdomovcích pod sochou Sv. Jána. Stala se ale zvláštní věc - ti bezdomovci kamsi zmizeli. Asi se někam přestěhovali nebo přestali pít.A dokonce se jednoho dne na podstavci objevila květina - červená gerbera jako ze svatební kytice. Viděl jsem v tom cosi symbolického a tak jsem o tom napsal básničku.Ale nestalo se ,co jsem očekával. Další květiny se tam už neobjevují.


Kolobajda
31. 08. 2018
Dát tip

Má to myšlenku, má to hloubku. Jen tu nějakou paralelu mezi studentem a Faustem bys nám mohl vysvětlit...   /**


vesuvanka
31. 08. 2018
Dát tip

Pěkně vyjádřené kontrasty  :-))) TIP


Dodola
31. 08. 2018
Dát tip

Pohyb a klid poezie o kontrastech


Lerak12
31. 08. 2018
Dát tip

Sleduješ posuny a pohyby opravdu detailně. Už ten úvod, jak oko na jehle. I tomu předklonu, dal bych svoji poklonu. Jen ten student mi trošku "překvapil" Je to pěkná poezie. Líbí se mi. 


Štírka
30. 08. 2018
Dát tip

poslední slovo mi něčím vadí a ruší dozvuk.... Jinak líbí...


ach jo...hlavou dřív v cíli *


Diana
30. 08. 2018
Dát tip
Stále je tu tajemství - vně i uvnitř ...*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru