Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jak chtěl mobil šťávu

04. 09. 2018
7
13
1432
Autor
bixley

V kuchyni na stole ležel mobil a už byl docela zesláblý. Čekal, jestli někdo nepřijde a nepomůže mu. Vida, objevila se holka Eliška, ta to jistě napraví.

"Počkej, hned přijdu!" volala Eliška na brášku do dětského pokoje. "Jenom si vezmu šťávu." A nalila si do skleničky pomerančový džus z lednice.

Štáva, to je ono! pomyslel si mobil. Jeho majitel, Eliščin tatínek, vždycky říká, že mu musí dát šťávu.

"Mně prosím taky," řekl proto Elišce slabým, chraplavým hláskem. Musel to ale ještě zopakovat, protože mluvil tak potichu, že ho Eliška neslyšela.

"Já bych chtěl taky šťávu, prosím." skoro zakřičel.

Eliška si ho konečně všimla.  

"Ty bys chtěl šťávu, mobilku?"

Trochu ji to překvapilo. Nikdy neviděla, že by tatínek dával mobilu džus.  

Ale proč to nezkusit, když ten mobil tak hezky prosí? Vzala tedy krabici s džusem a trochu šťávy na mobil nalila.

Mobil se hrozně zakuckal, pak začal chraptět a prskat a pak ztratil vědomí.

Eliška stála nad ním a nevěděla, co dělat. Vždyť přece udělala to, co chtěl! 

"Tatí, s tím mobilem něco je," zavolala.

Tatínek hned přiběhl. "Tys ho polila?" divil se.

"On chtěl šťávu, víš?"

"Aha," rozesmál se tatínek. "Ale to je jiná šťáva, víš? Elektřina."

Potom svého mobilka hezky vysušil a zapojil do zásuvky. 

Mobil se rázem zaradoval: "To je ta pravá šťáva, která mi dodá potřebné síly. Juchů!"

A zavolal na Elišku: "Já už mám taky šťávu!"

"Já vím, mobilku.  Tu zase nemůžu já."

Oba se tomu dali do smíchu. 

 


13 názorů

bixley
20. 03. 2021
Dát tip

Právě, jamardi, chtěla jsem tou pohádkou upozornit, že slovo šťáva může znamenat různé věci.


Jamardi
19. 03. 2021
Dát tip

Takovou bych raději některým dětem nečetla, zkoušely by, kolik šťávy mobil snese :)  Ale myslím, že je dobré připomenout, že ne každá šťáva je ta pravá, protože právě šťáva (tj. zábava, drogy, adrenalin) se v současné době až příliš moc cení na rozdíl třeba od rozumu. 


bixley
25. 09. 2018
Dát tip

Moc díky. :-)


Lakrov
25. 09. 2018
Dát tip

 Ačkoli mě mobily, jakožto fenomén posledních let, příliš nebaví,  tuhle jednoduchou hru se slůvkem šťáva shledávám za zábavnou,  zvlášť pro okruh čtenářů, jimž je určena.  Tip.  


bixley
05. 09. 2018
Dát tip

Tak tudy na to! :-)


Kočkodan
05. 09. 2018
Dát tip
Bixley, to jsi v mém prípade nezasáhla hrebícek na makovicku. Jiz asi ctvrt století nenavstívila jediná kapicka tohoto nápoje moje hrdlo. Já se jeste vrátím ke konci svého prvního komentáre. Mne cte pocítac v oné citované vete t ve slove Stáva jako normální t, proto jsem si myslel, ze tam ten malický hacek chybí.

bixley
05. 09. 2018
Dát tip

Díky, Leraku, za milou návštěvu.

Tobě také díky, MKbab\.

Kočkodane. coca-cola,to je jiná šťáva! Trefila jsem to?


MKbaby
04. 09. 2018
Dát tip
Půvabná pohádka :-)

Lerak12
04. 09. 2018
Dát tip

Super! Jsem rád ve Tvém světě hezkých pohádek... a vzpomínam na moji pohádkovou Babičku, která mi je tak "věrohodně" předčítala. Rád jsem přišel.


bixley
04. 09. 2018
Dát tip

Kočkodane, díky, nicméně jsem z toho trochu mimo, asi mi došla šťáva... :-)


Kočkodan
04. 09. 2018
Dát tip
I mne pan otec příjemně překvapil. Já spíš čekal, že také bude prskat a pak upadne do bezvědomí. Možno bez nadsázky říci, že tvoje dílko má šťávu. Drobný háček při rozhodování o bezvýhradném chválení vidím pouze v absenci háčku v této větě: Štáva, to je ono! ;-)

bixley
04. 09. 2018
Dát tip

Možná, kdyby tatínek mobil nevzkřísil, tak by se už nesmál... :-(

Díky.


Gora
04. 09. 2018
Dát tip

V jednoduchosti /nápadu i provedení/ je mnohdy síla... Krásná pohádka. Jen nevím, zda by se tatínek zasmál /když Eliška polila:-)/, ale to je detail...

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru