Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pomalý estét

27. 09. 2018
17
22
1649
Autor
Musaši

 

 

Odraz měsíce

se sune k vodopádu -

Stihnu třetí verš ?

 

 

Měsíc v úplňku -

Než pro něj najdu slova

už ho bude míň

 

 

 


22 názorů

Musaši
03. 10. 2018
Dát tip

Štírko ,

já mám bezdomoveckých senrjú v zásobě docela dost .. V minulosti ale nebyla moje bezdomovecká senrjú až tak úspěšná. Uvažoval jsem proč a řekl bych ,že to bylo proto ,že byla snad až příliš sarkastická a jízlivá.Čtenáři chtějí hlavně haiku s přesahem. Vzal jsem to na vědomí a pokusil jsem se nějaká taková napsat. Dnes jsem vlažil haiku Pro štěstí , v nejbližších dnech se objeví Papírové blues III.


Musaši
03. 10. 2018
Dát tip

Vesuvanko , Evo ,

moc děkuji za típek a jsem rád , že se líbilo..

 

Dodolo ,

původní verze haiku vyjadřuje obavy o měsíc ,ta druhá verze obavy o "pomalého estéta" . Já osobně jsem estét spíše rychlý - no ale takové už jsou zásady kresby štětcem . - Chvilku přemýšlet a - hned to tam máznout !


Musaši
03. 10. 2018
Dát tip

Zboro , Backu ,

díky za típek.

 

LGarro ,

ale já jsem v běžném životě taky spíše rychlý estét .. Někdy tak rychý , že mě to až mrzí .


Štírka
01. 10. 2018
Dát tip

To tvé bezdomovecké.... bych sem dala... :-)


zvedavec
01. 10. 2018
Dát tip

:)


Dodola
28. 09. 2018
Dát tip

Mně se asi víc líbí první neupravená verze prvního senrjú


vesuvanka
28. 09. 2018
Dát tip

Obě haiku se mně líbí  :-))) TIP


LGarra
28. 09. 2018
Dát tip

Někdy nehledám slova, prostě popadnu syna, a tu nádheru mu ukážu, aby si ji vtiskl do hlavy, dřív než ho bude míň. (Měsíce i dětství)


super /***

Zbora
27. 09. 2018
Dát tip

:)


Musaši
27. 09. 2018
Dát tip

No to nevím.. Pokud se tu Snake zase objeví ,určitě se ho zeptám na jeho názor.. Kdyby tu byl ,napsal bych mu i dedikaci ,ale on už tu není několik měsíců..


Won Um
27. 09. 2018
Dát tip

... a dle mého soudu se Ti to bezezbytku povedlo ...


Musaši
27. 09. 2018
Dát tip

Won Ume ,

přesně jsi uhodil hřebík na hlavičku. To druhé haiku je totiž takovou variací na haiku Kobajašiho Issy ::

 

Měsíc v úplňku -

Než se ho mé srdce nabaží

už svítá

 

Kdysi se tady o tom haiku s jistou Um bavil Snake_01 a psal ,že by hrozně rád napsal variaci na toto issovsé haiku.Když už tady není Um a dlouhodobě ani Snake ,odvážil jsem se tu variaci napsat já..


Musaši
27. 09. 2018
Dát tip

​Na říjen mám nachystaných už haiku docela dost ,takže ani nevím ,jestli zveřejním i tohle. Kdyby tě třeba napadla v budoucnu jeho lepší verze ,určitě mě to bude zajímat.


Won Um
27. 09. 2018
Dát tip

Obě jsou moc fajn, mě osobně se více "dotklo" to druhé...

Mám rád měsíc, jeho "nálady" a tajemno, ale taky mi obvykle "uteče"...   :-(   

Samozřejmě TIP  :-)


Musaši
27. 09. 2018
Dát tip

​Viadukt je vysoký ,velmi vysoký a pod kamennou klenbou jsou železné tyče ,které drží oblouky.. Na těch hřadují kavky, co já pamatuji , hlavně v zimě ,když třeba sněží nebo prší.. Když ale jede vlak ,ptáci se vylekají a začnou kroužit nad viaduktem. Pak se zas vrátí na původní místo.Vlaky tam ale jezdí docela často a tak si od dětství kladu otázku :. proč se ty kavky neodstěhují jinam ?

​Přesah by měl být v tom ,že ptáci i lidé obývají stejný byt a zatímco ptáci jsou stále plaší a vlaku se bojí ,opilcům rachot nevadí a patrně už ho ani nevnímají. Název by měl možná znít "Společný byt , "sousedé" ,nebo tak nějak..


Musaši
27. 09. 2018
Dát tip

V případě tohoto haiku jsme tedy naladěni na stejnou vlnu . Když jsem včera pozdě v noci ležel ve vaně ,taky mě napadlo ,že svítání je dost banální a bylo by ho třeba něčím nahradit.

Když už jsme tedy dnes možná naladěni na stejnou strunu ,ještě ti prozradím ,že jsem dnes chtěl vložit úplně jiné haiku ,také předělávku staršího kousku vzniklou ve vaně :.

 

Viadukt

 

Vlak dorachotil -

Pod most se k bezdomovcům

vracejí kavky

 

Ráno už mi to haiku zas až tak dobré nepřipadalo. Co si o něm myslíš ty ?  Jako jedno z mála mých haiku je totiž tohle autentické a tak by se možná mělo zachránit. Nebo ne ?


Musaši
27. 09. 2018
Dát tip

Začalo svítat.Moje původní verze tohoto haiku zněla :

 

Odraz měsíce

se sune k vodopádu -

Naštěstí svítá

 

 

Myslíš si ,že tahle verze byla horší ,než to ,co jsem nakonec uveřejnil ?


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru