Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Variace na čas

28. 09. 2018
8
10
670
Autor
Oldjerry

*

Prosincový vítr na Václava

(a večer ještě ani nezačal)

tma jak v ……

(nic mne nenapadá)

 

Rozlámu pařízek

Sto let rost‘

(a deset trouchnivěl)

 

Chytá od lístku do kina

(cena nerozhoduje)

Hoří deset minut

(kouř bez tepla)

 

Zadupu uhlíky do vyjeté koleje

Raděj pádím domů

(v hlavě otázku o časových rozdílech)

 


10 názorů

Oldjerry
02. 10. 2018
Dát tip

Janičko  kuk  a dík!  Víme o působení času na náš prostor, ale stejně nevíme co a jaký je…

Zvedavko – dobrý deň… zasmial som sa dobre po prečítaní tvojej kritiky - ak sa to dá jako kritika označiť.  To je to isté, ako keď  by  v galérii niekto  spravil rozbor obrazu hodnotením akosti plátna a jeho štruktúry, konzistencie bariev a klinca, na ktorom visí.  O chvílu mi došlo, že si v dobrej pohode a sranduješ a troška filozofuješ… Ďakujem a maj sa!  

Malúčka poznámečka: neviem, či to je alebo nie je slovensky (:-D

Adriano – dík za pozdrav – něco jsem udělal blbě při instalaci Win 10 a Písmák se mi sesypal.  Olda  mi to nakonec po půl roce dal dokopy – má asi dost frmol a Písmák už pro něj je vlastně jen vzpomínka na relativní mládí.  Ještě jsem mu ani nepoděkoval…

mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Oldo – díky žes mi  udělal pěšinku zpátky, člověk má někam patřit a já se tu cítím dobře  - i když Písmák už není co býval... (:-(


dlouho jsem tě neviděla a zase dobrý, dobrý..T*


zvedavec
01. 10. 2018
Dát tip

100 let rostl

10 trouchnivěl (degradoval)

a 10 minut hořel - a to nedal ani teplo

 

napadlo mi, že pri tom trouchnivění dával život (živiny a energiu)  iným a nedával by, keby "100 let" "nerostl".

A akoto, že rástol a nie len ležal, ako okolité kamene? Lebo ho oživoval Duch?

Myslím si, že niektoré dôležité deje sú očiam neviditeľné. Nie sú nikým ospevované, ale predsa majú obrovský význam, ak sa dívame z dostatočnej výšky. Čo všetko zvládol za tých "deset let"!

A že "pařízek" dával "kouř bez tepla" už len "deset minut"?

On množstvo energie svojho tela odovzdal za tých "deset let" bez veľkých fanfár iným životom. Vlastne to po ňom ostalo. A ešte tá trocha tepla a dymu, čo dal aj Tebe po zapálení. Niečo si pocítil Ty. Dokonca Ťa aj inšpiroval k básni a zamysleniu. A zbytok, ten  využijú ešte iné životy. 


vesuvanka
30. 09. 2018
Dát tip

Pěkně napsané, zaujalo mě zamyšlení nad časovými rozdíly od sta let po pouhých deset minut.  TIP


Oldjerry
29. 09. 2018
Dát tip

Diano děkuju


Diana
29. 09. 2018
Dát tip

Velice působivé, k zamyšlení. Zvláštní atmosféra...***


Oldjerry
28. 09. 2018
Dát tip

Děkuji Zdeni, jak jsi dopadla s tou knížkou?


fialka...
28. 09. 2018
Dát tip

Básni moc nerozumím, ale je skvělé, že jsi zase na svém :-)


Oldjerry
28. 09. 2018
Dát tip

Děkan, Irenko


Gora
28. 09. 2018
Dát tip

Ty máš v hlavě časové rozdíly, já od rána starou písničku - Když zavlaje zástava na svatého Václava...

Fajn:-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru