Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

nachádzanie

03. 10. 2018
7
10
590

nachádzanie

 

Ticho ctí utrpenie aj trpiaceho, ono utrpenie nás vyčleňuje,

vravel triezvy Dán.

V ňom sme ľudia, tak odlišní od vtákov a ľalií.

 

Rodíme sa, umierame

s rozpíjajúcou sa kvapkou fosforeskujúceho svedomia.

Možno ho ignorovať, ale nikdy sa nestratí, nevyparí a nezhynie,

lebo je tam, kde je nesmrteľnosť. Dôkaz podal Aténčan v nepárnej trojke

a potom vypil jed.

 

Súčasnosť nie je iná,

my nie sme iní,

evolúcia je hmatateľná, nevzťahuje sa na nekonečno, lebo, to, je nemenné, mimo priestor a čas.

 

Variácie dočasnosti!

Neuchopiteľná večnosť!

Trúchliaca matka vzdoru!

Otec bujarých nerestí!

 

Máme, to, čo skrýval Czesław,

je to, to, čo v nás stále bolo.

To, čím prichádza život do tela

a potom urputne zápasí s hordami, opradené rozkošou, chamtivosťou, spité mocou, kde pupkom sveta sme my a naše potreby, túžby, lži.

 

Projektujeme sa do superhrdinov,

do dvoch hodín, spasiť svet, rozhodovať o živote druhých, vstupovať im do spální, ale hlavne sa baviť a zbaviť tak svet zla reflexie.

 

Kto hľadá, ten nájde,

len či ho naozaj chceme nájsť?

Ráno pred zrkadlom.


10 názorů

Musaši
15. 10. 2018
Dát tip

Ano ,určitě máš pravdu v tom ,že i jeden čtenář dokáže člověka někam nasměrovat. Jedna hlubší upřímná kritika může znamenat více než oněch kýžených patnáct tipů . Ale dnešní doba plná nejrůznějších voleb i tenhle server - to vše je nastavené na počet hlasů nebo tipů . Asi to není dobře . Jenže , jak jinak poznat svou "kvalitu " ? Abych se přiznal v odhadu úspěšnosti svých "děl" se často mýlím. To co považuju za výborné ,to propadne a to , očem si myslím ,že to není nic moc ,to uspěje .


Musaši,

samozrejme, že ma poteší, keď si ľudia prečítajú, čo som napísal a keď aj pochvália, cítim potom hrdosť ako na syna. Ale motivácia, prečo niečo píšem, nevychádza iba z toho, je to komplex motivácii a preto dopovedám, aj keď jednému to niečo prinesie, má to zmysel. 

Či pätnásť čitateľov ťa dokáže niekam nasmerovať? neviem (podľa mňa aj jeden), ak to berieme ako štatistiku, tak určite, viac hláv, viac rozumu...ale tu si nie som istý štatistikou...na formu básne, to určite dobré je....ale báseň je aj téma, obsah...


Musaši
08. 10. 2018
Dát tip

Slavomíre ,

souhlasím s tebou ,že náš čtenář je náš pán ,ale myslím ,že teprve tak patnáct čtenářů může člověka například někam nasměrovat. Dva tři příznivce najde skoro každý. Myslíš ,že stačí psát tak pro dva nebo tři lidi ?


Gora...vďaka...nechcel som byť moralizátor 8-)))

Agáta...som rád, keď sa páčila....a nemáš za čo...skôr ja ďakujem 8-)))

Musaši...vďaka.....niekedy si aj ja myslím, že som to napísal dobre a čitateľ má iný názor....náš čitateľ, náš pán 8-)))))

Atkij...vďaka....i keď neviem či, sa za to dá ďakovať...mala by si si vlastne poďakovať sama, lebo báseň žije až keď ju prečítaš a tam už ja nedosiahnem 8-)))))

Dodola...nevzdám sa večných otázok...ani ty sa nevzdávaj 8-)))

 


Dodola
04. 10. 2018
Dát tip

Smutná ironie spojená s naléhavou poetikou věčných otázek...


atkij
03. 10. 2018
Dát tip

Nejvíc...

Ticho ctí utrpenie aj trpiaceho, ono utrpenie nás vyčleňuje,

 

Kto hľadá, ten nájde,

len či ho naozaj chceme nájsť?

Ráno pred zrkadlom.


Musaši
03. 10. 2018
Dát tip

Mně ta báseň připadá jako smutné blues hrané na saxofon v naprostém tichu . Myslím ,že je to hodně smutná báseň ,ale já mám rád hodně smutná blues. Některé básně mě zaujmou skoro bez ohledu na obsah a to je tenhle případ. Tip.

 

​Díky za zájem o "Plamenný meč" ,který jsem smazal . Já osobně bych řekl ,že ta básnička byla nejmíň stejně dobrá jako "venčení" ,ale čtenáři byli zcela jiného názoru a já vlastně ani nevím proč.


agáta5
03. 10. 2018
Dát tip

v určitém věku člověk zpomalí (podotýkám normální člověk) a začne se otáčet zpět a když to má krásně srovnané v makovici, začne se to všechno rovnat i okolo... je to takovej urovnanej pořádek uvnitř i venku a pak už jen čekání na godota :)

mě se to líbí.. nutí mě to pousmát se a pokývat hlavou :)  díky


Gora
03. 10. 2018
Dát tip

Trochu moralitka, ale baví mne:-)

do dvoch hodín,  - tu čárku bych odstranila, aby navazovalo...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru