Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

podzim

10. 10. 2018
7
17
1498
Autor
Dagmaram

Zdravím,

Jedna jednoduchá pro náladu ;-))

Myslím, že složitá ani neumím nebo možná jen nechci (?) být ...

Podzim

Padají barevné listy z knih,

police léta jsou prázdné.

Plážový míč ze zvířeného prachu

prosévá vzdušnou síť.

Rozkročmo ještě čekáš na přihrávku,

písek tě štípe ve tváři.

Probouzíš se do pohádky mlhy a draků,

šanony orby, holínek a migrujících ptáků

do knihovny zběžně zařadíš.

 

                                           Dagmara 10.10.2018


17 názorů

Dagmaram
22. 11. 2018
Dát tip
Dagmara procitla, Z mlhy vynořil se drak, Svou hůlkou frak Natrhl mu chrabrý opičák, A pak na písmák Vysek Zoro znak, :-)

Kočkodan
22. 11. 2018
Dát tip
Dagmara procitla, vidí - mlha, a z ní se vynoril ukrutný drak, coz pro ni znamená psychický tlak, na Písmák se pro záchranu vrhá. Tam totiz Kockodan pod dílky hopsá, kazdický komentár krása je, vzdy kdyz se, jako dnes, cítí dost pod psa, chut k zití z jeho slov nasaje. (rozkrocený smajlík)

Dagmaram
05. 11. 2018
Dát tip
To je milé. Díky R. L. :-)

vesuvanka
15. 10. 2018
Dát tip

Dagmaram, děkuji Ti za odpověď. Máš pravdu, že se na vyoských školách učí některé věci, které se v praxi nevyužijí.

Začala jsem v roce 1964 při zaměstnání studovat dálkově Vysokou školu chemicko-technologickou, a tam byla tak těžká matematika, kterou v chemických laboratořích tenkrát nikdo nepotřeboval. Skončila jsem v prvním ročníku a nebyla sama. Do druhého ročníku postoupila jen třetina studentů.

 


Dagmaram
15. 10. 2018
Dát tip

Dodolo, děkuji ti za tip. Potěšil. Jsem ráda, že jsem se něčím trefila do tvého vkusu ;-)))


Dagmaram
15. 10. 2018
Dát tip

Vesuvanko, jedná se o pedagogickou fakultu, obor přírodopis se zaměřením na vzdělávání. Je to ale dvouoborové. Ucházela jsem se o kombinaci Př-AJ. Přijímací zkouškou sestávaly ze všeobecného scio testu a testu z AJ. Test z přírodopisu jako takového tam nebyl.

Ale víš jak to u nás na školách chodí, učí tě spoustu věcí, které ti k ničemu až tak nejsou, a to co bys opravdu ráda, většinou vynechají.

Při samostudiu si vybereš co bys opravdu ráda ;-)))


Dodola
15. 10. 2018
Dát tip

Probouzíš se do pohádky mlhy a draků...    no jo, fakt...


vesuvanka
14. 10. 2018
Dát tip

Dagmaram, děkuji za odezvu ke komentáři i za nahlédnutí na mojí autorskou stránku, což mě potěšilo, stejně tak mě potěšil i Tvůj zájem o přírodu.

Píšeš o volnočasovém studiu přírodopisu a dokonce zkouškách na ně. Co to je za studium a jaká škola? Snad přírodovědecká fakulta? Zaujalo mě,  že se musí dělat přijímací zkoušky. 

Jinak já si přírodu studuji také sama pozorováním a prostřednictvím literatury, filmů a v posledních letech hlavně internetu. 


Dagmaram
13. 10. 2018
Dát tip

Ahoj Vesuvanko, byla jsem se kouknout od koho že jsem dostala tip. Moc za něj díky.

Tvoje spojení s přírodou je moc hezké. Uvažovala jsem, že půjdu na zralá kolena jen tak volnočasově studovat přírodopis. Dokonce jsem udělala v červnu přijímačky abych v srpnu zjistila, že už mám vyčerpána léta studia zdarma. Ale to nevadí. Přírodu může studovat člověk i sám bez podpory nějakého ústavu ;-)))


Gora
13. 10. 2018
Dát tip

Dagmar, to s rozkročením chápu, ale nezní mi nejlépe...možná by to slovo nemuselo být tak reálné, možná by se jiným dala navodit nálada odcházejícího času /léta/, ale to záleží na tobě...


Dagmaram
13. 10. 2018
Dát tip

Evženie díky za to, že jsi mě četla a za tvůj tip. Člověka vždycky potěší, když se druhému líbí jeho psaní;-))


Dagmaram
13. 10. 2018
Dát tip

Goro moc děkuji za tip. Tipy se nedostávají zrovna snadno a za každý jsem vždycky moc ráda. Přímo skáču radostí ;-))

Proč "rozkročmo" - to protože ve volejbale opravdu rozkročmo na přihrávku čekáš. Dala jsem to tam kvůli autenticitě a akčnosti. Navíc teď kdybych to slovo vyhodila, tak se mi rozpadne jakýs takýs rytmus s "probouzíš se do pohádky z mlhy a draků"

 


vesuvanka
12. 10. 2018
Dát tip

Také bych vynechala slovo rozkročmo a podpis,  jinak pěkné :-))) TIP


Líbí se mi a bez rozkročení to bude lepší. :-) /T


Gora
11. 10. 2018
Dát tip

Rozkročmo bych dala pryč...stačilo by  - Ještě čekáš na přihrávku:-), rozkročmo je divné...čekání:-)

Také ten podpis pod dílkem je navíc...

Za šanony orby a předposlední tři verše tip.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru