Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jak žehlička vyžehlila průšvih

Výběr: a2a2a, Gora
14. 10. 2018
8
18
1839
Autor
bixley

vyžehlit kalhoty a vyžehlit průšvih

"Aleši, Aleši, podívej se, kolik máš zase poznámek. ´Neměl do tělocviku sportovní úbor´ nebo tady ´Zapomněl do geometrie kružítko´, tady zase ´Nepřinesl si do kreslení vodové barvy´. Vždyť ti to ráno vždycky připomínám a máš to nachystané. Já už za tebe tyhle průšvihy žehlit nebudu. Jseš velkej kluk, tak na to musíš myslet sám," zlobila se maminka.

Aleš těžce vzdychl. Když tohle máma nepochopí. Ráno přece musí poslat kamarádovi smsku, před odchodem do školy si zahrát na mobilu hru...

Žehlička na žehlicím prkně všechno pozorně poslouchala. Vida, mluví se o žehlení. Ale vyžrhlit průšvih? To ona přece neumí. Pohlédla na hromadu prádla, kterou se maminka chystala zpracovat. Zrovna nahoře ležely Alešovy džíny. Ty maminka zpravidla žehličkou jen přejela, aby nebyly pomačkané. Co kdyby je ona, žehlička, vyžehlila pořádně? A hned se do toho dala. Uděllala Alešovi na nohavicích krásné puky. Zálibně si svou práci prohlédla a byla moc spokojená. Tak, teď to má Aleš vyžehlené.

Maminka se po večeři pustila do hromady prádla. Pohlédla na zběžně na Alešovy džíny. Ty nechá tak. A odložila je na stranu. Potom se dala do žehlení ručníků, utěrek a povlečení.

Druhý den přišel Aleš ve vyžehlených džínách do školy.

"Jé, podívejte se, Aleš má na džínách puky!" smál se spolužák Marek.

Aleš si teprve teď všiml svých kalhot. Ale hned pohotově řekl: "No a co? To je teď poslední móda!"

"Fakt jo?" nevěřil Marek 

Za Alešem přišla o přestávce Anežka: "To se vážně nosí?"

"Jasně," řekl suverénně Aleš.

Na konci vyučování už všichni na jeho džíny s puky hleděli s obdivem.

Aleš si najednou připadal hrozně důležitý. Když má tak krásné kalhoty, tak se musí podle toho chovat. Zítra máme tělocvik, vzpomněl si večer. A tak si honem nachystal do aktovky trenýrky a tričko. Žehlička to s uspokojením sledovala a měla z toho radost. Kdyby si Aleš ty věci nenachystal, určitě by měl zase průšvih.

A druhý den měli všichni ve škole džíny s puky... 

 


18 názorů

bixley
13. 11. 2018
Dát tip

Díky.


Gora
13. 11. 2018
Dát tip

Tohle dílko je jedno ze tvých špičkových, připojuji se s výběrem...


bixley
13. 11. 2018
Dát tip

Díky, Lakrove. :-)


Lakrov
13. 11. 2018
Dát tip

 Úsměvné ponaučení o tom,  jak je užitečné být aspoň v něčem nejlepší či jedinečný  a jaký vliv to může mít na následné chování takového jedince  (ale umím si představit i Alešův obrat úplně opačným smerem, jenže to už by  nebylo pro děti -- spíš pro výchovného poradce :-) )  Poslední věta to staví téměř do pozice anekdoty.  Původní (tj. autorem zamýšlený námět, tedy dvojí význam slova vyžehlit)  mi došel až po závěrečném odhlédnutí na začátek k názvu.  A tade je překlep: ...vyžrhlit...  Tip.  


bixley
19. 10. 2018
Dát tip

Díky, fialko, opravím. :-)


fialka...
19. 10. 2018
Dát tip

Moc pěkně napsané, povedla se :-)

jen překlepy - vyžrhlit, pohlédla na zběžně na..., jseš - spíš asi jsi :-)


bixley
19. 10. 2018
Dát tip

Máš pravdu - a díky. :-)


a2a2a
18. 10. 2018
Dát tip

Až na tu větu “Žehlička na žehlícím pěkně ale ožila” - ta věta je formulována příliš nečekaně, co tak napsat “ Žehlička na žehlícím prkně pozorně poslouchali”, tedy až na to, znovu hezky napsané. 


bixley
16. 10. 2018
Dát tip

Jasně, zkus to! :-)


agáta5
16. 10. 2018
Dát tip

tak je to správný :)  žehličce chvála .. zkusím taky :)


bixley
15. 10. 2018
Dát tip

Taky děkuju, Zvedavec. :-)


zvedavec
15. 10. 2018
Dát tip

Zase jedna z Tvojich krásnych fantázií


bixley
14. 10. 2018
Dát tip

Díky, Evži. :-)


To je hezké :-))) /T


bixley
14. 10. 2018
Dát tip

Díky, Kočkodane. Nebylo to na Aleše Nováka. :-) Byla to zkrátka uvědomělá žehlička. A na trenkách puky nedělala.:-)


Kočkodan
14. 10. 2018
Dát tip
V průběhu četby jsem se dvakrát vyděsil. Na začátku, že jsi nějak vyšťourala minulost našeho Aleše Nováka; na konci, že udělá žehlička puky i na trenýrkách. ;-)

bixley
14. 10. 2018
Dát tip

Díky, já v tom vidím spíš takové legrácky pro malé čtenáře ...


Gora
14. 10. 2018
Dát tip

Zase se ti povedla báječná pohádka. Umíš dobře skloubit reálný dětský svět /hry na počítači atd./ s pohádkovým, tak, že je to dobře uvěřitelný příběh. Přidanou hodnotou je pokaždé "jazykový koutek" s nenásilným vysvětlováním nuancí mateřštiny. Skvělé.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru