Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Chceš mě?

14. 10. 2018
18
26
1580

Říjen 2018

už zase

lámu nad svým napolovic ztopořeným

vesmírem

plným úchvatných vlasatic

které se vrátí jen jednou za život

hůl

 

ty jsi ta nejvlasatější z vlasatic

já jsem napolovic panic a povoláním blázen

o pomoc volám do pustých lesů

kde poustevníci šumavští dávají dobrou noc

a z prázdných míst se ozývá jen:

„ouzko, ouzko“

 

 

už zase

slavíme Republiku

je to rum

má široké publikum

 

kelímky od kafe

s našimi rodáky a patrioty

hážeme do košů

konec doby plastové...

 

 

už zase

zdvihám vlajku nad dlouhým zástupem

seznamkových samotářů

volám o pomoc

zdvihám vlajku

že už jsem

už budu

 

člověkem, částečkou hmoty

chybějícím

spojujícím článkem mezi tělem a duchem

ale ego je ještě tak slabé...

 

Bůh je

prázdná slupka od banánu, věčná idea

dívá se na nás

po všechny věky věků

 

je strachem z našich nestoudných

ná(po)dob lásky

 

 

už zase

tě volám, má vzdálená

ještě stále tvé kroky zní daleko, tak daleko...

 

nabízím svou samotu

svou bolest

své zklamání

zlobu

hněv

a strach

 

protože nemám ani svaly

ani miliony

ani práci

ani všech pět pistolníků pohromadě

 

a jediné, co ti mohu nabídnout

je láska


26 názorů

Děkuji, Rem.


Děkuji.


Eternitas
17. 10. 2020
Dát tip

.. Že už jsem, že budu... 

Pusinu posílám! 


Děkuji za návštěvu, MarKu.


MarK.
21. 12. 2018
Dát tip
Mas tam viacero zaujimavych momentov. *

OK, OK, tak děkuji za vysvětlení. Taky přeji hezký den :-)


Zající, tak to asi bude nedorozumění - tvoje reakce vyznívala, že jsi o kritiku spíše nestál - čas mě nemrzel kvůli básní, ale právě kvůli tomuhle vyznění - pokud je to jinak, tak to holt jde na vrub komunikačnímu šumu, který je u psaného projevu větší než u přímé komunikace  v reálném čase a jsem ráda za to upřesnění.  Proč se dostalo mojí pozornosti zrovna tomuhle dílu je jedonoduché a vychází ze způsobu fungování písmáka - bylo  v seznamu děl v aréně bez vážné kritiky. Přeji hezku seobotu :-)


O hlubší kritiku rozhodně stojím, proto jsem ji zaškrtl. Mám tu však některá dílka, kterým se žádné vážnější kritiky nedostalo, ačkoli jsou přinejmenším mnohem propracovanější než tohle dílko (mám na mysli zejména Období vzdoru I). Pokud Tě mrzí čas, který jsi mé básni věnovala, tak to zase mrzí mě, že není dost dobrá, abys její čtení nepovažovala za ztrátu času. Nicméně jsem za kritiku poděkoval a jsem za ní vděčný, takže mi úplně není jasné, kde je problém...


O hlubší kritiku rozhodně stojím, proto jsem ji zaškrtl. Mám tu však některá dílka, kterým se žádné vážnější kritiky nedostalo, ačkoli jsou přinejmenším mnohem propracovanější než tohle dílko (mám na mysli zejména Období vzdoru I). Pokud Tě mrzí čas, který jsi mé básni věnovala, tak to zase mrzí mě, že není dost dobrá, abys její čtení nepovažovala za ztrátu času. Nicméně jsem za kritiku poděkoval a jsem za ní vděčný, takže mi úplně není jasné, kde je problém...


Zající, prevence údivu je snadná - pokud nestojíš o vážnější kritiku, tak ji nezaškrtávej, případně zaškrtni, že o ni nestojíš :-) Trochu  mě mrzí ten čas, co jsem strávila  opakovaným čtením téhle básně, abych svou kritiku nestavěla na vodě,  ale jen trochu, myslím, že to přežiju ;-) ... Jinak díky za připomenutí Červeného trpaslíka, to je super seriál.


Musaši, děkuji moc za návštěvu! 


Musaši
18. 10. 2018
Dát tip

Dneska už tady bloudím mezi verši dvě hodiny a zatím ještě nic mě nedokázalo vtáhnout do sebe . Až ted´tahle tvoje skutečná poezie . Moc děkuji za tohle trochu ujeté osvěžení a dávám tip .


Pomerančová, i Tobě děkuji za zpětnou vazbu. :) Holt víc očí víc vidí, a i když už se považuji za poměrně "vypsaného" autora, tak lze vždycky ještě mnohé zlepšit :) Vůbec musím poděkovat všem, nečekal jsem takovou odezvu právě na tohle dílko. Koneckonců je to hlavně osobní výpověď. Ale těch "pět pistolníků", to je vlastně narážka na seriál Červený trpaslík, kde Lister v epizodě Pistolníci z Apokalypsy říká, že Rimmer nemá všech pět pistolníků pohromadě. Tož tak. :-D


Myslí, že ten začátek moc nefunguje. Konrétně tohle:

už zase

lámu nad svým napolovic ztopořeným

vesmírem

plným úchvatných vlasatic

které se vrátí jen jednou za život

hůl

část týkající se vesmíru vložená mezi přísudek a předmět je příliš dlouhá, takže spojit slovo hůl se slovem lámu je trochu nárločnější.  vůbec ta první část, ty první dvě sloky mi přijdou příliš plýtvající slovy. zbytek mi přijde celkem fajn, nejvíc se mi líbí část s dobou plastovou - tahle sevřená a při tom hodně vypavídající forma je skvělá. třetí část se mi taky moc líbí, čtvrtá má v sobě sílu, ale něco mě ruší v tomhle výčtu : přímočará...

nabízím svou samotu

svou bolest

své zklamání

zlobu

hněv

a strach

 

protože nemám ani svaly

ani miliony

ani práci

ani všech pět pistolníků pohromadě

opět na mě působí v tak krátkém textu nějak dlouze a oproti předchozím textům méně spontánně, spíš rozumově ovšem  všech pět pistolníků je super Za celé dávám tip :-)  

 


kvaj
15. 10. 2018
Dát tip

To je jasné, že jsi to napsal tak, jak umíš, respektive jak jsi to uměl v té chvíli, kdy jsi to psal. Zmínil jsem, že se přimlouvám za větší koncentrovanost, samozřejmě v případě, že bys s tím chtěl v budoucnu ještě něco dělat.


Děkuji všem za návštěvu a za zpětnou vazbu v podobě komentářů.

starej Rendl - máš pravdu, má to trochu podobu litanie.

Goro, paralela s pořadem Chcete mě? je zcela záměrná. :-)

haijin, kvaj - určitě by to šlo napsat koncentrovaněji a snad i úderněji, já to napsal tak, jak to umím.

qíčala - je zajímavé, jak se každému na tom líbí něco jiného. :-)


kvaj
15. 10. 2018
Dát tip

Působí na mě tvoje obrazy i poetika. Možná bych se však přimlouval za větší koncentrovanost, o které píše haijin


Gora
14. 10. 2018
Dát tip

Zajíci, napsals dojemné verše...vážně. Vtipná je paralela s pořadem chvalně proslulým Chcete mě? /jako bych v závěru slyšela p. Srstku:-)/, poslední dvě části mne oslovují nejvíc.

P.S.nabízíš dost...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru