Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

stromy / návraty

Výběr: a2a2a, Gora
19. 10. 2018
14
18
1393
Autor
atkij

 

 

do srostlých habrů

vklíněný zlomený kmen –

hra na třetího?

 

 

 

 

skloněné k cestě

vytváří bránu z korun –

kde je zlatý klíč?

 

 

 

 

uklouznul v listí

k zaječím bobkům –

ubožáčku co je ti?


18 názorů

Krásné lesní postřehy, úplně to vidím...


atkij
23. 10. 2018
Dát tip
Holky, konečně se dostávám rozčísnout. Ano, přesně jak píše Silene...a vrátím tu minimální zmênu zpět. Po několikadenním okoukávání to cítím obdobně. Díky za vâs a vaši energii:)Nabírám si.

Silene
23. 10. 2018
Dát tip

Vidíš to perfektně, qí. 

(Doufám, že nám Jitka nevytře zrak! Haha.:))


Silene
23. 10. 2018
Dát tip

Být to mé, napíši vklíněný zlomený, at. 

Jen názor, obojí je dobré. A víš, jak to říká Jaz Coleman.


Silene
23. 10. 2018
Dát tip

Zlatá brána otevřena,

zlatým klíčem odemčena,

kdo do ní vejde, 

tomu hlava sejde,

ať je to ten nebo ten,

praštíme ho koš-tě-tem!

 

Tak bych to viděla, qí...

Krásný den!


atkij
21. 10. 2018
Dát tip
Diano, Pomerančová, děkuju mnohokrát za vaše stopy:)

Moc hezké texty. A díky tobě jsem si rozšířila znalosti o senrju. .t.


Diana
20. 10. 2018
Dát tip
Hezké, příjemné, a nápadité ***

atkij
20. 10. 2018
Dát tip
Děkuju všem třem za vaše stopy. Těšite:) Tyhle mini mě děsně bavî, ale nepopírám, že jsem stále "na cestě". Co se týká těch dvou přídavných jmen, také bych se přiklánêla k původní verzi, přestože významově je ta zmêna minimální. Ale cítím ji výpovědně plynulejší. Ve větném rozboru by jedno tvořilo část přísudku jmenného bez vyjádřené spony "je" (vklíněný) a druhé (zlomený) je přívlastek. V obraze je kmen opravdu zlomený "vejpůl", takže proto... Zvolila jsem zámêrnê i kategorii senrju, je benevolentnější v záběru na člověka, který mi vykukuje z každého. Ze třetího nejvíc:)

a2a2a
19. 10. 2018
Dát tip

Gora správně upozornila na fakt, že dvě přídavná jména za sebou jsou v haiku nežádoucí, ale já to vnímám tak, že jde o přídavná jména samostatného, odlišného významu, možná se dá pátrat po opodstatnění významu ...zlomený...


a2a2a
19. 10. 2018
Dát tip

První bych naopak napsal ...vklíněný zlomený kmen... podle mne to odpovídá více požadavku na přítomný čas. Druhá velmi hezká, třetí tam si vůbec nejsem jistý, že jde o haiku. Za první dvě výběr


Gora
19. 10. 2018
Dát tip

Není zač, těší mne to.


atkij
19. 10. 2018
Dát tip

Děkuju moc.  Tvou radu jsem s dovolením použila:)


Gora
19. 10. 2018
Dát tip

Nápady ti nechybí...u prvního možná - vklínil se zlomený kmen /odpadla by dvě adjektiva za sebou/, vtip nechybí ani u jednoho - odkaz k lidové písničce:-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru