Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mišička aneb pohádka pravopisná

20. 10. 2018
7
22
1805
Autor
bixley

Babyčka si vzala motičku a šla na zahrátku okopávat řepu, kedlubni a zelý. Ftom se ji pod nohi připletla malá mišička. Babyčka obhlédla okousanou zeleninu.

V rožčilení zvedla motičku a chtěla mišičku vihnat. 

"Babyčko, neviháněj mně, prosým," žadonila mišička. 

"Podívej se, jak jsi fšecko okousala," zlobyla se babyčka.

"Mě stačí lysty kedluben a řepi, to stejně vihazuješ do kompostu," opjet prosyla mišička.

Babyčka se nad ni slytovala.

"Poď se mnou do chaloupki, něco ti dám," pozvala mišičku dál.

V chaloupce dala mišičce na talýřek trochu kiselého zelý od objeda, vařyla si totiž vepřoknedlozelo.

A tak spolu začali bidlet.

A proč se jí babička nebála? Inu, vždyť to byla jen mišička, ne myšička! 

 


22 názorů

bixley
18. 03. 2021
Dát tip

jamardi, ta pohádka má v podstatě dva plány. V pozadí jako druhý plán je ten příběh se zahrádkou a v popředí v prvním plánu pravopis. Vyznění pohádky je: špatně pravopisně napsané sdělení nemá takovou váhu, tedy mišička napsaná s měkkým i je napůl neškodná a babička se jí nebojí. Možná ta pravopisná chyba měla být jen u toho jednoho slova, ne v celé pohádce.


Martyska
18. 03. 2021
Dát tip

Hezký,vtipný,dobrej nápad


Jamardi
18. 03. 2021
Dát tip

Odpor ke škůdcům je mírnější, když jsou ohleduplnější. Třeba krtek neryje v záhonu, ale jinde, slimáci nenakousávají všechno, ale zaměří se na jeden plod, který celý snědí. Ale když se přemnoží, je stejně hrozné, jestli je to slimák nebo slymák :)


Lakrov
06. 11. 2018
Dát tip

> ...spelling-checker...

Tip :-)


bixley
06. 11. 2018
Dát tip

Jistě, Lakrove. Ti by tam museli mít spelling-checker. :-)


Lakrov
06. 11. 2018
Dát tip

Pro dospělého úsměvné, ale do čítanek to nedoporučuji :-)  Dnešní čtenářy bi sy toho pravopysného humoru možná ani nevšymly...


bixley
20. 10. 2018
Dát tip

Dík. :-)


Na pobavení dětí to je pěkný nápad. :-) /T


bixley
20. 10. 2018
Dát tip

To chápu, skoro šifra, že? Dík


fialka...
20. 10. 2018
Dát tip

Vtipné. Nejdříve jsem si musela slova "přeložit" a pak číst znovu :-))))


bixley
20. 10. 2018
Dát tip

Díky, Kočkodane, vím, že to pro tebe muselo být náročné a tím víc to oceňuji.


Kočkodan
20. 10. 2018
Dát tip
Já jsem nejdřív koukal trochu jako vyvoraná myš, protože – jak víš – konzumuji všechna dílka ve zvukové podobě. A tohle tvoje představuje poměrně vzácnou výjimku, kdy hraje způsob vnímání veledůležitou roli (žádný štěk). Ale připojuji se – prýma nápat.

bixley
20. 10. 2018
Dát tip

To jsem ráda, že jsem vás pobavila. Goro, díky.


bixley
20. 10. 2018
Dát tip

Díky, nechtěla jsem to zase přehánět, aby se to dalovůbec číst! :-)


Gora
20. 10. 2018
Dát tip

Komenskému by se to líbilo, bixley:-)


zzlatý
20. 10. 2018
Dát tip

Myslím, že je to dobrý nápad, jen bych ještě opravil slova mišyčka, v rozčylený, lysti nebo souslouví "se jý pod nohi přypletla", ale fakt moc dobrý nápad "Škola hrou". velký Tip


bixley
20. 10. 2018
Dát tip

Ano, ano.

Možná jsem to mohla na závěr vyjasnit:

A proč se jí babička nebála? Inu, vždyť to byla jen mišička! A zvíře s tímto pravopisem vůbec neexistuje!

 


Gora
20. 10. 2018
Dát tip

Kdyby to žáčci napsali úmyslně špatně, byla by to známka toho, že vědí, jak je to správně:-)


bixley
20. 10. 2018
Dát tip

Díky, Aleši.

Ta poslední věta je správně záměrně...


má to ještě rezervy... třeba zlobyla, jednou je tam babička správně... ale výborný nápad, školáky by to mohlo bavit...:o) 


bixley
20. 10. 2018
Dát tip

Jenom legrácka...


Gora
20. 10. 2018
Dát tip

Skvělý pravopisný "diktát" - hned bych vyzkoušela u dětiček, jestli by napsaly dobře:-)...je to pro češtinářské oko divočinka...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru