Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

mý tělo je můj bůh

22. 10. 2018
15
13
1641
Autor
cvrcka
.
 
 
hluboko uvnitř něco tiše puklo
divoká tma se rozprostřela vůkol
 
 
 
bublinky jsou moc fajn na vlasy
řekla a znamenalo to  
neskutečně toužím po blízkosti
 
díky  
a říkala tím  
buď jí  
právě ty
 
jen neotevřít
neprozradit
 
útržky vnímání se pomalu usazovaly na sítu
které je vytáhlo z lázně
k vysychání
 
za pár hodin už nebude lázeň
bude tenká vrstva útržků
dokonale vyschlá na list papíru
krásná a praktická
 
bude patrná ruční práce
radost z tvoření
slabounká vůně původní chvíle
 
zdánlivě chladná tichá plocha
 
 
 
ožívá jenom se záměrem rukou
navenek tma a ve svatyních tlukot
 
 
.

13 názorů

cvrcka
13. 11. 2018
Dát tip

starej Rendle, díky za reakci dle gusta a vjemu, vážím si toho.

Prosecký, :) hezká smrt,nepochybně. Básníka si netroufám odhadovat, ale u některého by ses určitě trefil ;)

atkij, díky za připomínku a samozřejmě rozvedení svého pocitu. Přimělo mě to k důkladnému zamyšlení. A zatím jsem neobjevila žádnou lepší variantu k nebude/bude. Chápu vjem,cením si podnětu, začleňuji do příštích procesů. (a mám za to, že i zde funguje jako určitá gradace, směrem "nebude, ba naopak" anebo "ba co víc" :) - jemně naznačená,nepřehnaná gradace :) uznávám,že možná částečně rozmělňující)

Lerak12, těší mě, že podprahově vychutnáváš nerozum .)

Zajíci Březňáku, zajímalo by mě, co pro Tebe říká ten název. I v kontextu vyzdviženého verše. Moc by mě to zajímalo :) 

Norsko 1, může být :D pokouším se nebrat si to osobně :D 

agát, mile rozjímáš, mile mi činíš:)

qí, ještě v jedné variantě bylo nakonci "nový list a tvůrce" , jojo, bystroyokoono!

Goro, dík za konkrétní rastr Tvého čtení, s vůkol nejsi sama...ten muj zoban,to je ořech, ai pro mě.


Prosecký
24. 10. 2018
Dát tip

Hra s modelínou.


Prosecký
24. 10. 2018
Dát tip

Básník chce se státi lahví plnou Veuve Clicquot, počká si, až ho vylijou na dopisní papír na stole a uschne. Hezká smrt.


atkij
22. 10. 2018
Dát tip
Vracím se k ní už po několikáté. Působí tak nitěrně, tajemně, vrstevnatě. Ale skoro magicky si mě vtahuje a já si hraju na klíčníka:) A ráda.
 
 
 
----
za pár hodin už nebude lázeň
bude tenká vrstva útržků
dokonale vyschlá na list papíru
krásná a praktická
 
zde bych cítila možnost zhutnění vzhledem k předešlému textu. Opakování se sice běžné užívá ke gradaci apod., ale je na zvážení, jestli zrovna zde textu prospívá. 

Lerak12
22. 10. 2018
Dát tip

Abych zcela porozumněl, to tedy ne. Ale když poskládám poetiku s pocity... tak pěkný souzvuk. Líbí.


Zaujal už název. A pak zejména to: "neskutečně toužím po blízkosti".


Norsko 1
22. 10. 2018
Dát tip

Něžné. Tak se mi líbíš

*


agáta5
22. 10. 2018
Dát tip

já se zatím nechytla ani na druhé čtení, ale oblíbila jsem si slabounkou vůni původní chvíle... můžu jít dál :) a ještě se vrátím asi víckrát...třeba se chytnu víc.. zatím jen pocit, milý, ale neumím ho uchopit


Gora
22. 10. 2018
Dát tip

Krásná poezie, vícevrstevnatá...již nástup do básně v prvním verši má hloubku, která postupně "vybublává" na povrch, aby  útržky vnímání se pomalu usazovaly na sítu ...

Zůstává zdánlivě chladná tichá plocha

Silný poslední verš navenek tma a ve svatyních tlukot...

Zajímavé, cvrčko.

Druhý verš by mi nechyběl, zvláště to - vůkol.

Všímám si  víckrát použitého nebude - bude, ale jen k úvaze:-), vím, že promýšlíš každé slovo.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru