Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Osud nemocných a přemnožených

23. 10. 2018
6
14
1380
Autor
bixley

Podobné zprávy slyšíme a čteme dnes a denně.

Slepice dostaly ptačí chřipku, je třeba vybít celý chov, aby se nemoc dál nešířila. Kapři v rybníku se nakazili infekční chorobou, která by se mohla šířit, je třeba usmrtit několik tun ryb v celém rybníku, aby se to nepřenášelo dál. 

Přemnožili se divočáci, je třeba je zčásti postřílet, aby neničili úrodu. Přemnožili se jeleni, ohrožují porost v lese, protože původně se živili na okraji cest, ale odtamtud je vyhnali lidé, je proto třeba snížit jejich stav. 

V televizi nám pak jako důkaz ukážou hromady mrtvých slepic, mrtvých ryb, ležící mrtvoly jelenů...

Každý živý tvor chce přitom žít. Možná, že jelen si právě teď v říji našel svou družku a chce s ní začít nový život. Chyba, má smůlu, myslivci usoudili, že přebývá. Taky kapr by se chtěl uzdravit a plavat dál.

Co z tohopro nás jako lidstvo vyplývá? Kapři na vánoce podraží, ale zato si můžeme dopřát zvěřinu.

Co kdyby ovšem podobně uvažovala zvířata? Pes by si třeba řekl: páníček je nemocnej, má rakovinu, nebude se moct o mě starat, tak ho zakousnu a najdu si nějakýho zdravýho.

Nebo by se sešli jeleni a řekli si, že obyvatele v okolí lesů zadupou kopyty.

A časem by se mohly sejít šelmy - tygři, lvi, pumy, medvědi, vlci - celého světa a dohodnout se: lidstvo se na Zeměkouli přemnožilo, musíme snížit jeho počty, každý z nás má za úkol denně zardousit nebo rozsápat aspoň jednoho člověka... 


14 názorů

bixley
18. 03. 2021
Dát tip

Správně jsi to uchopila, jamardi.


Jamardi
18. 03. 2021
Dát tip

Člověk je velice pyšný živočišný druh. Myslel na to třeba i autor knihy Planeta opic.


bixley
14. 11. 2018
Dát tip

-o)


Připomnělo mi to jeden kreslený vtip, kde na břehu rybníka stojí kolem Vánoc dva maníci a ten jeden říká:

„Jednou se kapři tak naserou, že vylezou a daj nám všem do držky!“


bixley
24. 10. 2018
Dát tip

Šelmy v závěru trochu nenavazují na to předchozí. Pod šelmami jsem si představovala pochopitelně tygry, pumy a lvy ne u nás,ale po světě. Lidstva ve světě rychle přibývá a neumím si představit jiné zvíře, které by napadlo a zlikvidovalo člověka. Ale máš pravdu, závěr je v souvislostí s předchozím trochu nelogický, asi to ještě upravím.


A slepice je šelma? Tady pokud neřídí auto.


bixley
24. 10. 2018
Dát tip

Díky, Goro. Akorát myslím, že by se ty šelmy pěkně nadřely...


Gora
24. 10. 2018
Dát tip

Zajímavé...zvláště to "prohození rolí" :-)


bixley
23. 10. 2018
Dát tip

Díky, Kočkodane, z tohoto hlediska asi není...


Kočkodan
23. 10. 2018
Dát tip
Tvoje dílko vzalo velmi zajímavý obrat. Zrovna před pár dny mi bleskla v hlavě pochybnost, jestli je člověk jak se říká králem tvorstva...

bixley
23. 10. 2018
Dát tip

Ty myslíš, že kapr je šelma, Evži?


Rozhodně je to zajímavé řešení. Jen budu doufat, až bude třeba nemocná, že na mě vyjde kapr.


bixley
23. 10. 2018
Dát tip

Díky, Leraku...


Lerak12
23. 10. 2018
Dát tip

To je zřejmě tržní záměr. Když je něčeho málo, tak to zvýší jeho cenu. Viz hovězí, vejce a mnoho podobného. Dřív se přebytek házel do moře a dnes se vymýšlí děsivé epidemie nemocí, které jsou nadnesené. Trh je trh. Nic s tím nenaděláme, ale nejhorší je "zákaznická apatie." Tak dobře žes...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru