Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

25kg

Výběr: a2a2a
30. 10. 2018
7
32
1894
Autor
Dagmaram

Otevřu oči. Ještě je na chvíli zavírám. Budu muset stáhnout peřinu a vstát. Neochotně spouštím nohy z postele. Jsou teď nejdůležitější. Závisí na nich všechno. Pomalu se na ně stavím. Jsou ztuhlé, neposlušné, ale podřizují se. 

Jako každé ráno musím překonat schody. S ranní nadváhou 25kg. Toporně sestupuji dolů po jednom stupni. Jdu v lehkém záklonu, abych srovnala zátěž. Občas ztrácím rovnováhu a potichu zakleji. Přes chomáče vlasů téměř nevidím. Schody jsou příliš vysoké. Při každém  kroku se mi nohy podlamují.

Jsem dole a vím, že si to hned teď a ráda zopakuji. O poznání lehčeji vybíhám schody, abych je opět ztěžka sestoupala.

Pokládám dceru na pohovku vedle druhé. Tohle ranní snášení z postelí je naše společná chvíle. Pokaždé cítím, jak moje náruč tlumí nevlídnost probouzení. 

Dívám se, jak se protahují. 

Zítra už je možná neunesu.

 

Postavím na čaj.

 

 


32 názorů

Alojs
20. 12. 2018
Dát tip

Ja bych ctenare vodil za nos dele :) Kratke, zezivotni a s pointou... ale vodil bych toho ctenare dele... vodil... jooo :)


a2a2a
12. 11. 2018
Dát tip

Máš co nabídnout 


Marcela.K.
09. 11. 2018
Dát tip

No tak tohle fakt ne...mám ještě další dvě starší vnučky od druhého syna (5 a 11 let) nedovedu si představit, že by toto vyžadovaly. Nechci Ti radit. Je to Tvá věc, Tvá výchova, ale nemyslím si, že by to bylo správně. (Svoji dceru jsem měla ve třiceti...)


Dagmaram
09. 11. 2018
Dát tip
Ani se neptej:-) Jsou zdravé jak rybka a je jim 8 a 10let :-) Prostě dnešní maminy mají děti pozdě a jsou útlocitné. Patřím do té generace....

Dagmaram
09. 11. 2018
Dát tip
Ani se neptej:-) Jsou zdravé jak rybka a je jim 8 a 10let :-) Prostě dnešní maminy mají děti pozdě a jsou útlocitné. Patřím do té generace....

Marcela.K.
09. 11. 2018
Dát tip

Prosímtě, kolik těm dětem je let? Ony se nějak špatně pohybují? Neumí chodit po schodech? 

Víš, já sama mám se schody problém, jsem po úrazu kolena. Tak jsem musela naši malou vnučku naučit brzo chodit i po těch schodech, protože bych neměla nosit nic těžšího než 5 kg... a často ji hlídám, ale když si vzpomenu na své děti, myslím, že by tohle ani v 25kg :-)nechtěly. Proto se nad tím pozastavuji.


Dagmaram
09. 11. 2018
Dát tip
Zaběhnutý rituál, ale ono z něho časem sejde. Chybí už jen pár gramů :-) Když se ti rozespalé dítě choulí v náručí a ty cítíš, že jseš v tu chvíli jeho útočiště.... tak proto...

Marcela.K.
09. 11. 2018
Dát tip

Proč nosíš tak velké děti po schodech? To nechápu. Já mám vnučku, které jsou 4 roky a váží 17 kg. Ani by mě nenapadlo ji nosit i kdybych mohla....


Dagmaram
08. 11. 2018
Dát tip
Tahle pozitivní interpretace, která nabízí východisko mě nenapadla. Díky, že jsi ji (i pro mě) našel.

Dagmaram
08. 11. 2018
Dát tip
Tahle pozitivní interpretace, která nabízí východisko mě nenapadla. Díky, že jsi ji (i pro mě) našel.

Lakrov
08. 11. 2018
Dát tip

Takhle, jak to je teď, je to myslím dobré. Zaujala mě ještě věta ...Zítra už je možná neunesu..., z níž na mě včera, při prvním čtení, padla únava, zatímco dnes z ní spíš dýchá budoucnost.  


Dagmaram
08. 11. 2018
Dát tip

Ahoj Lakrove,

Moc díky za návštěvu ;-)

Přečetla jsem si to po sobě znovu, jestli zachytím něco z té zastřené nálady.

Cosi z toho opravdu dýchá.

Tedy minimámálně moje dcery ;-))  Jsou od sebe 2roky, ale váhově se motají kolem 25kg každá.

Zlo v tom není. Dokonce by se to mohlo jmenovat 25kg citu nebo 25kg lásky. Ale to bych možná příliš napověděla nebo působila otřepaně?

 

 

 


Lakrov
07. 11. 2018
Dát tip

Zvláštní zastřenou náladu to má, skoro spíš tajemnou, připadá mi, když  to čtu podruhé. Ale jakkoli působí název tvrdě, nevyznívá z toho žádné "zlo".  Dvojčata? Tip.


Dagmaram
04. 11. 2018
Dát tip
Díky Dodolo za zastavení. Máš pravdu, něco si budu muset najít :-)

Dodola
01. 11. 2018
Dát tip

Myslím, že ten každodenní rituál naprosto chápu. I tu lítost, že zítra už možná...   ale třeba půlde nahradit trvalejšími rituály... i bezpečnějšími:)


Yan73
01. 11. 2018
Dát tip

Věk je jen číslo. Jsem, ještě chlapík...

Bez tvého vysvětlení mi nebylo z textu zřejmé, proč je nosíš, když jsou už velké. Přemýšlel jsem, jestli nejsou třeba nemocné. Teď už tomu rozumím.

 

Ahoj Y.


Dagmaram
31. 10. 2018
Dát tip

Díky Kočkodane, tuhle dávku humoru jsem zrovna teď potřebovala ;-)


Kočkodan
31. 10. 2018
Dát tip
Vázená Dagmar, nemusis se souzit do prístiho dílka, neco jsem vytvoril uz ted: Dási dcerky maj moc kil, ackoliv maminka funí az beda, porád jí to proste nedá, decka nosí (predtím zvedá), dosud bylo sedm kýl...

Dagmaram
31. 10. 2018
Dát tip

Opilec, 113 let ;-))

Prostě je to o tom, jak každé ráno nesu děti z postýlek. A jak je mi líto, že o to brzy přijdu. Už začínají být na nošení moc velké.

Je to vlastně jenom takový obraz. Prostě mi jednou vyrostou z té jejich

hezké dětské naivity.

Ahooj


Dagmaram
31. 10. 2018
Dát tip

Opilec, 113 let ;-))

Prostě je to o tom, jak každé ráno nesu děti z postýlek. A jak je mi líto, že o to brzy přijdu. Už začínají být na nošení moc velké.

Je to vlastně jenom takový obraz. Prostě mi jednou vyrostou z té jejich

hezké dětské naivity.

Ahooj


Dagmaram
31. 10. 2018
Dát tip

Jojo. Člověk se pachtí po schodech. Když k tobě ale vztáhnou ruce, zkus je odmítnout ;-)

Díky za návštěvu


Dagmaram
31. 10. 2018
Dát tip

Ahoj Kočko,

Vypadá to, že tentokrát jsem tak mysteriozní, že mě nepochopil vůbec nikdo ;-))

Ani veršovánku jsi mi nemohl poslat..

Příště jo?


Dagmaram
31. 10. 2018
Dát tip

Ahoj Evženie,

Děkuji za návštěvu. Ta ranní nadváha, to je to dítě, které nesu v náruči.

Mimochodem krásný i ikdyž prekérní okamžik. Holky jsou už tak těžké, že je to na hranici únosnosti ;-))

Ale nějak se toho nechci vzdát ...

 


Kočkodan
31. 10. 2018
Dát tip
Pro muj speciální software je tentokrát tvoje dílko neviditelné, tak jsem si precetl aspon název a komentáre. Snad se mi príste zase zjevís. :-)

Yan73
31. 10. 2018
Dát tip

Já jsem to teda taky nepochopil, a to i když jsem četl komentáře Y.


K3
30. 10. 2018
Dát tip

To jedno neochotné by šlo nahradit. Jinak si tě umím představit. U nás jsem byl nosič já.


Taky se v tom ztrácím. Hlavně ta nadváha 25 kg. Tvoje? 

Taky jsem běhala s dětmi po schodech nahoru dolů, v domě to jinak nejde. Jednou mi sklouzla pantofel a spadla jsem i s dcerkou. Dopadlo to ale dobře.


Gora
30. 10. 2018
Dát tip

Občas ztrácím rovnováhu a potichu zakleji.

to mi nějak neladí s tímto

vím, že si to hned teď a ráda zopakuji.

jen poznámka - do kdy je budeš nosit??:-) tip za dřinu...

 

 


Dagmaram
30. 10. 2018
Dát tip

Goro ano, nadváhou je míněna dcera.  Provedla jsem mikro úpravu, snad to pomohlo. Mňoukání jsem vyhodila ;-)

Díky


Gora
30. 10. 2018
Dát tip

Dášo, já to moc nepochopila...tou nadváhou je míněna dcera, takže snášíš po schodech dcerky?? Nějak bych to upřesnila, a navíc mi plete hlavu to mňoukání...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru