Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Máš u mě pokojíček

Výběr: a2a2a
11. 11. 2018
14
21
1989
Autor
Dagmaram

Zdravím,

Jsem ráda, že se mi při nedělním pečení sekané podařilo něco upéct taky pro písmáka ;-)

Máš u mě pokojíček,


Na podlaze temperované zbytky barev v teplém tónu

klubíčka hoblin vrhají šnečí stín.

Rydly jsme vepsali na desku stolu

z iniciál matematické operandy

a štětce otřeli do novin.

Na stínítko lampy foukali jsme z inkoustu netopýry,

kapičky černi v náhodných prskancích

do tapet na stěnách vrhají dekor

poklidně šedobílý,

za okny svítí čerstvý sníh.

Vedeme ruce hrnčířskou hlínou,

hladíme prsty v konturách očí a úst

jsme bez pláště a umazaní,

Prosím teď zhasni už.


 


21 názorů

Dagmaram
06. 04. 2021
Dát tip

Starý džbán rozházený do nových střepů. Moc hezký příměr. Myslím, že se nemýlíš, jsem jen tak složitá, že jsem ke čtení. 


Kaj
06. 04. 2021
Dát tip

Milá Dagmaram,

     tuto báseň jsem si znovu našel na Tvém webu. Je pod ní obrázek, který mi připomenul jiný obraz od Van Gogha: https://khanovaskola.cz/video/44/315/881-vincent-van-gogh-loznice-v-arles-1889. 

     Budu tedy báseň propojovat s Van Goghovým obrazem a tím, co je o něm řečeno na videu - hlavně to, co říkají kousek před půlkou a dál do konce. Obraz je pozváním. I báseň je pozváním do Tvé intimity. Tvá báseň ale není tak jednoduchá, jako obraz. Je i sofistikovaná. Jsou tam matematické operandy. Ty moc nedýchají domáckostí. Je tam jakési řemeslo, u kterého se čtenář může obávat, že je nezvládne. Jak čte dál, tak ale vidí, že to není tak těžké. Sofistikovaný, ale zároveň krásný je i pohled na šnečí hoblinu a její stín. Spirála je motiv, který tříští pozornost. Vede pohled do labyrintů mnoha středů rozházených po prostoru. Je to jako starý celek džbánu rozházený do nových střepů. Zatímco džbán měl tendenci působit jako vypouklé zrcadlo a spíše rozesmívat, tak střepy každý jinak odrážejí prostor okolo. Odrazy ze střepů se v oku pozorovatele těžko domlouvají jako lidé s různými názory. Věřím, že báseň je pozvání k Tobě. Zároveň ale pozvaného upozorňuješ, že to není cesta bez překážek.  

možná jsem úplně vedle, jako často jindy

Kaj


Dagmaram
04. 12. 2020
Dát tip

Ahoj Kaji. Jsem ráda, že se líbí. Je to už starší věc a ráda jsem si s tebou osvěžila. Díky :-)


Kaj
03. 12. 2020
Dát tip

Už dlouho jsem nic tak pěkného nečetl. Opravdu se mi ti líbí. Díky za příjemný zážitek


Dagmaram
16. 11. 2018
Dát tip
Díky. Vyzrálá nebudu nikdy :-)

Dagmaram
16. 11. 2018
Dát tip
Díky Yane :-)

Yan73
16. 11. 2018
Dát tip

Líbí, ahoj Y.


Dagmaram
12. 11. 2018
Dát tip

Evžénie díky, že jsi nakoukla okénkem ;-)


Dagmaram
12. 11. 2018
Dát tip

Ahoj Musaši, jsem ráda, že se ti atmosféra v mém pokojíčku líbí ;-)


Dagmaram
12. 11. 2018
Dát tip

Díky áčko, jsem potěšena. Jsem ráda, že se líbí ;-)


Pěkný pokojíček. Mám podobný. :-)))/T


Musaši
12. 11. 2018
Dát tip

Pěkně se v tom prolíná erotika s výtvarnými pracemi .Erotika v atelieru je možná ta nejlepší . Tip.


a2a2a
12. 11. 2018
Dát tip

Milé, protože hravé a třeba závěrečná keramická část má krásnou metaforu v hlazení a roztomilé i smysluplné zakončení


Kočkodan
11. 11. 2018
Dát tip
Ahoj Dagmaram, já tedy poruším slib mlčenlivosti a ještě dnes napíšu, že nikdy nemyslím na všechno, ale vždy jen na jedno... :-)

Gora
11. 11. 2018
Dát tip

Celkem zajímavé, jen mi není moc jasné -

z iniciál matematické operandy - co jsou to operandy:-)

a taky bych se nesnažila za každou cenu rýmovat, spíš psát tak, jak se hovoří, myslím slovosled...Prosím teď zhasni už. - prosím. už zhasni - znělo by mi lépe.


Dagmaram
11. 11. 2018
Dát tip

Ahoj Kočkodane,

mám od tebe pokojíček?

a myslel jsi na všechno?

na postel s nebesy

pro slečnu s móresy,

z krajkoví peřinku

pro jemnou sedinku ...

:-)

 


Kočkodan
11. 11. 2018
Dát tip
Nevím jak dopadla ta sekaná, ale za tohle dílko bys zasloužila nasekat na zadeček. Snad sis pomyslela správně, že si v duchu nepohrávám s rákoskou nebo vařečkou, nýbrž toliko nevážně s jazýčkem. No, v každém případě můžeš být relativně klidná – přinejmenším pro dnešek už máš ode mne pokojíček.

Dagmaram
11. 11. 2018
Dát tip
Ahoj Leraku, Ten sníh byla taková rýmovací vycpávka. Dost možná tam ani nemusela být:-) Zůstal by jsi pěkně v teple.... S brokolicí opatrně, mohl by sis ublížit Děkuji za zastavení :-)

Dagmaram
11. 11. 2018
Dát tip
Ahoj Leraku, Ten sníh byla taková rýmovací vycpávka. Dost možná tam ani nemusela být:-) Zůstal by jsi pěkně v teple.... S brokolicí opatrně, mohl by sis ublížit Děkuji za zastavení :-)

Lerak12
11. 11. 2018
Dát tip

Jo tak takhléé. Lapáš vůně můz ze sekané. To já z palice brokolice. Pěkné to máš! Trochu mě vyděsil ten čestvý sníh za okny. Brrr.

"Šnečí stíny, oprandy" pěkné obraty. I ten konec vtipný. Co dodat?


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru