Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

přijeď

Výběr: a2a2a
11. 11. 2018
18
17
1350
Autor
atkij

... je zajímavé, že krom radosti, mívá to krásné v nás také dar děsit:)

 

 

 

pořád jsi tu

říkáš

 

krvácím na patě

když jsem šel po stopách

spadnul ti z kabátu

ten tvůj špendlík s trikolorou

a taky sponka a kdo ví co ještě

jsi tu a taky stesk

přijeď

 

 

mizíš tak tragicky pomalu

říkám si

oči by spaly a myšlenky vzpouzí

noc tluče špačky já stíny okolků a tři dé věcí

únava nakonec rozmělní tvary

zmalátní svaly

i vzbouřený klín

prostoru dopřeje amura na víně

a těla zpitvaná  k poslední kůstce

nově si poskládá třetí stav bytí

 

možná jsme to my

ti krvavě čerství

nedotknutě čistí

na modrém pozadí

jinde a jinak

 

když funkce těla přetrhnou film

ráno je tragicky vše na svém místě

ve stejném počtu

do jedné krabice

jen podruhé smýt stopy

a taky stesk

přijeď

 

 

 

 

 

 


17 názorů

atkij
28. 09. 2019
Dát tip

písmenková polívka...nikdy nebudu sytá...už to vypadalo, že najedeš i na menu a sandvič a teđ takový střih, ale je zde ten amur...takže i tady se nějaká bašta najde:)

 

Díky moc za všechna zastavení. Porěšilo.


dadíková
27. 09. 2019
Dát tip

takový ženský to máš :)


atkij
17. 11. 2018
Dát tip
Yane, moc děkuju:)

Yan73
16. 11. 2018
Dát tip

Mně oslovilo: "Když funkce těla přetrhnou film ráno je tragicky vše na svém místě"

Líbí se mi to celý, ahoj Y.

 


atkij
12. 11. 2018
Dát tip
Pravda, otázka spíš řečnická. Pro podrobnosti zde není ten správný prostor.

Norsko 1
12. 11. 2018
Dát tip

Co bys chtěla slyšet. Takovým způsobem nelze se ptáti. Na cokoliv


atkij
12. 11. 2018
Dát tip
řvoucí bariéry? kde?...možná jen neumím ta správná podání...:)

Norsko 1
12. 11. 2018
Dát tip

Ale ne. To ne, ale řvoucí bariéry, umím si představit, že neexistují


atkij
12. 11. 2018
Dát tip
Indianska, děkuju pěkně, potěšila jsi:) Lerak12, Diana, díky moc:) qíčalko, jsem ráda, že přicháziš a zanecháváš své přemýšlecí poklady. Ty rozhodně neomrzí:) Děkuju tak moc. a2a2a, děkuji za milé překvapení a vlídnost. Vidím, že ta má trikolórní sdêlení mohou působit až pateticky. Přitom vše naskočilo tak samozřejmě, životně. Kočkodánku, nezapřeš dobrý vkus, to jsem ráda:)diky moc. Norsko1, protože jsem nudná, to je přeci jasné:)

Norsko 1
12. 11. 2018
Dát tip

Můžeš mi vysvětlit, proč mě to nudí ?


Kočkodan
12. 11. 2018
Dát tip
Kdybys mi nasadila nuz na krk (jako ze to asi nikdy neudelás) a prinutila prozradit muj nejoblíbenejsí vers, tak bych mozná zachrcel: “noc tluče špačky já stíny okolků a tři dé věcí”

a2a2a
11. 11. 2018
Dát tip

Četl jsem několikrát, abych se vyrovnal s veršem ...krvácím na patě... a ...krvavě čerství...  A nakonec jsem ho strávil, ačkoli si myslím, že by jakákoliv zmínka spojená s krví měla mít zásadnější opodstatnění. V podstatě dodává patos tam, kde není zapotřebí. Snad i verš ...vzbouřený klín...  je trochu klišé, jakkoliv svým obsahem tam patří.

Báseň je to ovšem hezká. Oceňuji ten dialog, který však vychází  jen z jedné mysli a tím umocňuje nostalgickou linku, která mi přišla až dětinsky  sdělena, ale také nezáludná. A tím uvěřitelná.  Také verš o třetím stavu a o přetrhnutém filmu jsou nápaditým pojmenováním.


Diana
11. 11. 2018
Dát tip

 Zajímavě laděné..*


Lerak12
11. 11. 2018
Dát tip

Báseň vyznělá až do akcentu melancholie. Hezký. Zejména s tím "poetickým chodem" amura.


Indianska
11. 11. 2018
Dát tip

První čtení- naléhavé, nabité emocemi, ale ne ufňukané. Působivé. budu číst určitě víckrát, moc se mi líbí.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru